Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Δ - Δραστηριότητα Δ1: The circassian circle - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  The circassian circle

 

Βήμα 1 Η μασκότ της τάξης χαιρετάει τα παιδιά με το συνηθισμένο τρόπο. Στη συνέχεια, εξηγούμε ότι σήμερα η μασκότ (η οποία είναι από τη Σκοτία και της αρέσει ο χορός) θα μας μάθει τα βήματα από έναν παραδοσιακό χορό που χορεύεται στη Σκοτία.

Έχουμε βάλει το χάρτη της Σκοτίας στον πίνακα ή σε έναν άδειο τοίχο και, αν θέλουμε, ντύνουμε τη μασκότ Σκοτσέζο/α στερεώνοντας λίγο καρό ύφασμα με παραμάνες γύρω από τη μέση, να φαίνεται σαν kilt.

Η μασκότ μπορεί να πει: “Im from Scotland.” Μπορούμε να δείξουμε τη Σκοτία στο χάρτη: “Look! Heres Scotland.” Προσποιούμαστε ότι η μασκότ χορεύει: “I like dancing. Lets dance together today.”

 

Βήμα 2 Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν πάει στη Σκοτία και, αν κάποια παιδιά έχουν πάει, τους ζητάμε να πουν στην τάξη τις εντυπώσεις τους: πότε πήγαν, ποια μέρη επισκέφθηκαν, τι είδαν, τι τους άρεσε, κλπ. Στη συνέχεια, δείχνουμε εικόνες από τη Σκοτία (Δ01_C01.pdf), παραδοσιακές στολές, μουσικά όργανα, χάρτες, κλπ. και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά για να εκμαιεύσουμε λαογραφικές πληροφορίες: πώς είναι η παραδοσιακή ενδυμασία των Σκοτσέζων (kilt), πότε τη φοράνε (σε γιορτές, παρελάσεις κλπ.), αν τους θυμίζει κάποια παραδοσιακή ελληνική φορεσιά (φουστανέλα), ποιο παραδοσιακό όργανο παίζουν στη Σκοτία (bagpipes). Αν η τάξη μας δείξει ενδιαφέρον ή ρωτήσει, μπορούμε να δείξουμε τη Σκοτία και την Ελλάδα στο χάρτη της Ευρώπης και να συζητήσουμε πόσο μακριά είναι οι δυο χώρες, πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε εκεί, κλπ.

 

Βήμα 3 Αν έχουμε τη δυνατότητα, δείχνουμε το βίντεο με το χορό (http://www.youtube.com/watch?v=MKROoYwBr6cκαιfeature=related) και συζητάμε με τα παιδιά για τα βήματα του χορού (Οδηγίες): τι παρατήρησαν, πώς στέκονται τα παιδιά στο βίντεο, ποια είναι τα βήματα, τι κάνουν πρώτα,  κλπ. Αν και η δραστηριότητα αυτή μπορεί να θεωρηθεί απαιτητική, τα παιδιά, παρακολουθώντας το βίντεο με το χορό, όπου χορεύουν παιδιά της ηλικίας τους, ξεσηκώνονται και θέλουν να χορέψουν και αυτά και να μάθουν το χορό (Video 1, Video 2, Video 3, Video 4).

 

Βήμα 4 Φτιάχνουμε ένα μεγάλο κύκλο με όλα τα παιδιά. Αν το επιτρέπει ο αριθμός αγοριών και κοριτσιών της τάξης μας, φτιάχνουμε τον κύκλο με ζευγάρια (αγόρι – κορίτσι). Αν είναι περισσότερα τα αγόρια ή τα κορίτσια και δεν μπορούμε να έχουμε ζευγάρια, μπορούμε να κάνουμε τα βήματα όχι σε ζευγάρια αλλά όλοι μαζί. Εμείς με τη μασκότ στεκόμαστε στη μέση του κύκλου για να μας βλέπουν. Η μασκότ είναι ο η headlander και «φωνάζει» τα βήματα (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό για τις οδηγίες για τα βήματα του χορού). Εμείς τα δείχνουμε ένα-ένα και τα παιδιά τα κάνουν μαζί μας. Επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί.

Μπορούμε, για να διευκολύνουμε την εκμάθηση του χορού, να μάθουμε πρώτα τα παραγγέλματα (clap your hands, step forward / backward, etc.) και μετά να δείξουμε τις κινήσεις που αντιστοιχούν στα βήματα. Μπορούμε ακόμη να χωρίσουμε τα παιδιά σε ομάδες και η μία να δίνει παραγγέλματα και η άλλη να κάνει τις κινήσεις ή να παίξουμε με τα παραγγέλματα και τις κινήσεις το παιχνίδι  “Simon says”. Ο σκοπός της δραστηριότητας αυτής δεν είναι τόσο να απομνημονεύσουν τα παιδιά και να λένε τις οδηγίες, αλλά να τις ακούνε και να τις αναγνωρίζουν.

 

Βήμα 5 Δίνουμε στα παιδιά να χρωματίσουν το Φύλλο Εργασίας (Δ01_W01.pdf). Μόλις τελειώσουν, κολλάμε τις ζωγραφιές τους στον τοίχο ή στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης. Χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές των παιδιών μπορούμε να πούμε:

- Look. Hes / Shes from

- … Scotland.

- What’s he / she wearing?

- … a blue, red and yellow kilt.

 

Βήμα 6 Στο επόμενο μάθημα, κάνουμε επανάληψη τα βασικά βήματα του χορού με έναν από τους τρόπους που αναφέρονται στο βήμα 4.  Παίζουμε το σκοπό (Aclass_Δ01_M01.mp3) και ζητάμε από τα παιδιά να χτυπούν παλαμάκια μετρώντας συγχρόνως από το 1 ως το 8 στα Αγγλικά δυνατά και πάλι από την αρχή για να εξοικειωθούν με το ρυθμό. Στη συνέχεια, φωνάζουμε τις κινήσεις στα Αγγλικά και τα παιδιά τις κάνουν με συνοδεία μουσικής. Επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί.

 

Βήμα 7 Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά, ένα κάθε φορά, να δώσουν εκείνα τις οδηγίες στους χορευτές. Τα βοηθάμε να δώσουν τις οδηγίες.

 

Βήμα 8 Τα παιδιά μπορούν να χορέψουν αυτό το χορό σε κάποια εκδήλωση, όπως στην τελετή λήξης του σχολικού έτους, και εμείς ή ένας μαθητής να είναι headlander και να φωνάζει τις οδηγίες.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -