Goldilocks
and the three bears
Βήμα 1
Αφού βάλουμε τα παιδιά να καθίσουν έτσι
ώστε να μας βλέπουν όλα, τους λέμε ότι
σήμερα θα τους διηγηθούμε ένα γνωστό
παραμύθι και τους δείχνουμε τα τρία
αρκουδάκια και τη Χρυσομαλλούσα στην
πρώτη εικόνα της ιστορίας
(Γ10_C01.pdf). Τους
ζητάμε να μαντέψουν ποια ιστορία είναι.
Λέμε τον τίτλο της ιστορίας στα Αγγλικά
και εκμαιεύουμε από τα παιδιά ότι η
Goldilocks
είναι το κορίτσι με τις χρυσές μπούκλες,
δηλ. η Χρυσομαλλούσα. Μπορούμε να
ζητήσουμε από τα παιδιά να μας πουν τι
συμβαίνει στην ιστορία της
Χρυσομαλλούσας για να προετοιμάσουμε το
έδαφος για την ιστορία στα Αγγλικά.
Εναλλακτικά, φέρνουμε
στην τάξη ένα κουκλόσπιτο, τα κουκλάκια
και τα διάφορα αντικείμενα που είναι
απαραίτητα για την ιστορία και τα
τοποθετούμε σε ένα θρανίο.
Προετοιμάζουμε την αφήγηση δείχνοντας τα
πρόσωπα και τα πράγματα που παίζουν
κεντρικό ρόλο στην ιστορία μας.
Δείχνουμε στα παιδιά τα
τρία αρκουδάκια και συγκρίνουμε το
μέγεθός τους.
“This is Daddy Bear. Daddy Bear is big.
This is Mummy Bear. Mummy Bear is
medium-sized. This is Baby Bear. Baby
Bear is small.”
Κάνουμε
το ίδιο με τις καρέκλες και με τα
υπόλοιπα αντικείμενα, αν τα έχουμε φέρει
στην τάξη: “Look!
This chair is big. This chair is
medium-sized. This chair is small.”
Βήμα 2
Ξεκινάμε την αφήγηση της ιστορίας (Aclass_C10_M01.mp3,
κείμενο ιστορίας)
δείχνοντας τις εικόνες μία-μία (Γ10_C01.pdf,
Γ10_C02.pdf,
Γ10_C03.pdf,
Γ10_C04.pdf,
Γ10_C05.pdf,
Γ10_C06.pdf,
Γ10_C07.pdf,
Γ10_C08.pdf,
Γ10_C09.pdf)
ή
κινώντας παράλληλα τα κουκλάκια και
δείχνοντας τα αντικείμενα. Βοηθάμε τα
παιδιά να καταλάβουν την αφήγηση
δείχνοντας τις εικόνες, κάνοντας
χειρονομίες / μιμήσεις, αλλάζοντας τη
φωνή μας για να δείξουμε ποιος μιλάει,
κλπ. Όπου χρειάζεται, για να βεβαιωθούμε
ότι τα παιδιά καταλαβαίνουν, κάνουμε
ερωτήσεις στα Αγγλικά:
- How many bears live in
this house?
- Three.
- Who’s this?
- Daddy Bear / Mummy Bear
/ Baby Bear
- What’s this?
- A chair.
- How many chairs can you
see?
- Three.
- What’s this?
- A table.
- Where is it?
- In the kitchen.
- What do we do in the
kitchen?
- We eat.
- What’s this?
- A bowl.
- How many bowls can you
see?
- Three.
- What’s this?
- A bed.
- How many beds can you
see?
-
One,
two,
three.
Για να καταλάβουν τις
λέξεις
hard
και
soft,
δείχνουμε στα παιδιά ένα κομμάτι βαμβάκι
ή το σφουγγάρι της τάξης και λέμε: “It’s
soft.”
Δείχνουμε μια πετρούλα ή ένα θρανίο και
λέμε: “It’s
hard.”
Δείχνουμε άλλα αντικείμενα μέσα στην
τάξη και ζητάμε να μας πουν αν είναι
hard
/
soft.
Για να δώσουμε στα παιδιά περισσότερο
χρόνο για την εμπέδωση του νέου
λεξιλογίου και των νέων φράσεων μπορούμε
να «σπάσουμε» την αφήγηση της ιστορίας
σε δύο μέρη. Σ’ αυτή την περίπτωση αν
έχει περισσέψει χρόνος, ζητάμε από τα
παιδιά να ζωγραφίσουν μια σκηνή με τα
τρία αρκουδάκια ή με τη
Goldilocks
και στη συνέχεια να μιλήσουν γι’ αυτή.
Βήμα 3
Αφηγούμαστε πάλι την ιστορία και
εκμαιεύουμε λέξεις και φράσεις:
- Daddy Bear is the …
- … (big) bear.
- Mummy Bear is the …
- … (medium-sized) bear.
- Baby Bear is the …
- … (small) bear.
- How many chairs can you
see?
- Three.
- The three bears go out
for a walk in the ...
- … (woods).
- Why? Their porridge is
...
- … (too hot), etc.
- Does Goldilocks like
Daddy’s porridge?
- No.
- Why not?
- It’s too hot.
- Does she like Mummy’s
porridge?
- No.
- Why not?
- It’s too cold.
- Does she like the
baby’s porridge?
- Yes.
- Why?
- It’s just right, etc.
Βήμα 4
Στο επόμενο μάθημα, μπορούμε να δείξουμε
στα παιδιά το διαδραστικό βίντεο με την
ιστορία (http://www.bbc.co.uk/cbeebies/fimbles/stories/threebears/).
Καθώς τα παιδιά παρακολουθούν κάνουμε
ερωτήσεις.
-
How many bears live in this house?
- Three.
- Who’s this?
- Baby Bear.
- What did Father / Daddy
Bear say?
- Let’s go for a walk.
- How many bowls are
there on the table?
- Three.
- What colour is this
bowl?
- Pink / Yellow / Blue.
- What is this?
-
A spoon
(μαθαίνουν τη λέξη)
- How many spoons are
there on the table?
- Three.
- Who’s looking through
the window?
- Goldilocks.
- What is Goldilocks
doing?
- (She’s) sleeping.
- What did Father / Daddy
Bear say?
- Who’s been eating my
porridge?
- What did the baby say?
- Oh, do stay and play
with me.
Μετά το βίντεο,
μαθαίνουμε ένα σύντομο και απλό
τραγουδάκι, το “Goldilocks,
goldilocks”
(Aclass_C10_M02.mp3).
Τα παιδιά το λένε και ταυτόχρονα κάνουν
τις κινήσεις.
Goldilocks,
goldilocks,
turn around.
Goldilocks,
goldilocks,
knock on the door
Goldilocks,
goldilocks,
eat some porridge
Goldilocks,
goldilocks,
have a seat
Goldilocks,
goldilocks,
go to sleep
Goldilocks,
goldilocks,
stay and play.
Βήμα 5
Στη συνέχεια, ξαναρωτάμε τα παιδιά τι
πρωινό έφαγαν τα αρκουδάκια και η
Goldilocks.
Εξηγούμε ότι το
porridge
είναι ένα παραδοσιακό αγγλικό πρωινό που
φτιάχνεται με βρώμη. Ρωτάμε τα παιδιά τι
τρώνε συνήθως για πρωινό ή ποιο είναι το
αγαπημένο τους πρωινό.
“What do you have for breakfast? / What
do you like to eat for breakfast?”
Παρουσιάζουμε το καινούριο λεξιλόγιο με
αληθινά ή πλαστικά φαγητά και βοηθάμε τα
παιδιά με διάφορους τρόπους να το
ταυτοποιούν και μετά να το παράγουν (jam,
eggs,
fruit juice,
milk,
cornflakes).
Στη συνέχεια μπορούμε να
ρωτήσουμε τι είδους κολατσιό /
snack
τρώνε στο σχολείο, π.χ.
banana,
apple,
sandwich,
cookies,
etc.
Βήμα 6
Στο επόμενο μάθημα, δραματοποιούμε
σκηνές από την ιστορία (βλ. Υλικό για
τον / την εκπαιδευτικό για τους
διαλόγους). Ζητάμε από τα παιδιά να μας
φέρουν τα αντικείμενα που χρειάζονται,
όπως μπολ, καρεκλάκια και εμείς φέρνουμε
τα υπόλοιπα, όπως στρώματα γυμναστικής ή
υφάσματα για κρεβάτια. Βάζουμε όσα
παιδιά θέλουν να παίξουν τους ρόλους και
τα υπόλοιπα παρακολουθούν την παράσταση
και βοηθούν λέγοντας τα λόγια.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
• Μαθαίνουμε ένα ακόμα
τραγούδι
Τα λόγια του τραγουδιού
βρίσκονται στο:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/Goldilocks_song.pdf
• και το
video με
το τραγούδι στο:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/goldilocks-and-the-three-bears
|