Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ8: Joe's dream - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
 

Joe's dream

 

 

Βήμα 1 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα διαβάσουμε μια ιστορία (Γ08_C01.pdf, Γ08_C02.pdf, Γ08_C03.pdf, Γ08_C04.pdf, Γ08_C05.pdf, Γ08_C06.pdf, Γ08_C07.pdf, Γ08_C08.pdf, Γ08_C09.pdf, Γ08_C10.pdf, Γ08_C11.pdf, Γ08_C12.pdf, Γ08_C13.pdf, Γ08_C14.pdf, Aclass_C08_M01.mp3, κείμενο ιστορίας) για το όνειρο του Joe. Θυμίζουμε ποιος είναι ο ήρωας και δείχνουμε εικόνες από την καθημερινή του ζωή.

Δείχνουμε τις εικόνες με την οικογένεια του Joe και κάνουμε επανάληψη τα δωμάτια / χώρους του σπιτιού που τα παιδιά ήδη ξέρουν (kitchen, bathroom, bedroom, living room, garden) και παρουσιάζουμε τα καινούρια (dining room). Πιθανός λόγος:

(Δείχνοντας τον Joe)

 - Whos this?

- (This is) Joe.

(Δείχνοντας τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας)

- Who’s this?

- (This is) Joe’s mother / father / sister (Tina).

- Yes, this is Joe’s family. Where are they?

- (They’re) in the kitchen / bathroom / garden, etc.

 

Βήμα 2 Δείχνουμε πάλι τις εικόνες και λέμε στα Αγγλικά τι συνήθως κάνουμε σε κάθε χώρο, με τη συμμετοχή των παιδιών, όπου αυτό είναι δυνατό. Πιθανός λόγος:

- What do we do in the dining room? (κάνουμε ότι τρώμε)

- We eat (in the dining room).

- What do we do in the bedroom? (κάνουμε ότι κοιμόμαστε)

- We sleep.

- What do we do in the kitchen? (κάνουμε ότι μαγειρεύουμε)

- We cook.

- What do we do in the living room? (κάνουμε ότι διαβάζουμε / παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια / βλέπουμε τηλεόραση, κλπ.)

- We read books / We play / We watch TV, etc.

- What do we do in the bathroom? (κάνουμε ότι πλενόμαστε)

- We take a bath.

- What do we do in the garden? (κάνουμε ότι τρέχουμε / κάνουμε ποδήλατο / παίζουμε μπάλα κλπ.)

- We play / run / ride a bike / play football, etc.

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν τι κάνουμε σε κάθε δωμάτιο και να μιμούνται τις κινήσεις (π.χ. sleep / eat, etc.). Αν τα παιδιά το βρίσκουν ενδιαφέρον, επαναλαμβάνουμε για εξάσκηση.

 

Βήμα 3 Λέμε ένα χώρο του σπιτιού δείχνοντας την αντίστοιχη εικόνα και τα παιδιά πρέπει να πουν τι κάνουμε εκεί. Προσπαθούμε να μπερδέψουμε τα παιδιά λέγοντας και δείχνοντας τους χώρους όλο και πιο γρήγορα / δήθεν ξαφνικά, κλπ:

 - …garden

- (We) play (in the garden)

- (Yes, we play in the garden!)

- … kitchen

- (We) cook / eat (in the kitchen), etc.

Στη συνέχεια, εμφανίζουμε τη μασκότ, που θέλει να παίξει κι αυτή το παιχνίδι, αλλά είναι ζωάκι και δεν ξέρει καλά τις συνήθειες των ανθρώπων. Τα παιδιά τής λένε (ή και τής δείχνουν σε εικόνα) ένα δωμάτιο και η μασκότ λέει λάθος τι κάνουμε εκεί. Τα παιδιά τη διορθώνουν μέχρι να τα μάθει σωστά. Πιθανή παραγωγή λόγου:

- …kitchen

- We sleep in the kitchen.

- No, we cook in the kitchen.

- Oh, I see! We cook in the kitchen, etc.

 

Βήμα 4 Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα τους πούμε μια ιστορία για ένα παράξενο όνειρο που βλέπει ο Joe. Δείχνουμε την 1η εικόνα και ρωτάμε:

- Where is Joe? Is he in the garden / bathroom / kitchen, etc?

- No, he isn’t.

- He’s in a tree house.

Λέμε την ιστορία παραστατικά, δείχνοντας τις εικόνες.

 

Βήμα 5 Στη συνέχεια ή σε επόμενη διδακτική ώρα, λέμε πάλι την ιστορία, σταματώντας σε καίρια σημεία για να συμπληρώσουν τα παιδιά. Πιθανός λόγος:

 

- YOU SLEEP IN THE DINING ROOM? Why do you do that? We …

- … sleep in the bedroom.

 

- YOU COOK IN THE BEDROOM? Why do you do that? We … .

- … cook in the kitchen, etc.

 

Βήμα 6 Δείχνουμε διάφορες εικόνες από την ιστορία και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά σχετικά με τα συναισθήματα των ηρώων.

Πιθανός διάλογος:

(όταν λέει ο Joe: IN THE BATHROOM?)

- Is Joe happy?

- No, he isn’t.

- He’s surprised!

(όταν λέει ο Joe: YOU SLEEP IN THE DINING ROOM? Why do you do that? We sleep in the bedroom.)

- Is Joe surprised?

- Yes, he is.

 

(όταν λέει ο Peter Pan: I like you, Joe.)

- Is Peter Pan happy?

- Yes, he is, etc.

 

Μπορούμε, αν θέλουμε, να συζητήσουμε με τα παιδιά γιατί ο Joe δεν είναι τόσο ευχαριστημένος με την πρόσκληση του Peter Pan (γιατί δεν του αρέσει η ιδέα να τρώει στο μπάνιο κλπ.) / έκπληκτος (γιατί δεν είχε φανταστεί ότι κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν διαφορετικές συνήθειες) / γιατί ο Peter Pan είναι ευχαριστημένος (γιατί διασκεδάζει που ο Joe έχει διαφορετικές συνήθειες), κλπ.

 

Βήμα 7 Μπορούμε να επαναλάβουμε την ιστορία με διάφορους τρόπους:

• παίζουμε εμείς το ρόλο του Peter Pan και δίνουμε μέρος του ρόλου του Joe στα παιδιά, τα οποία μπορούν αρχικά να εκφράζουν απορία κάθε φορά που ο Peter Pan λέει κάτι παράξενο (π.χ. IN THE LIVING ROOM?) και σταδιακά να παράγουν την ερώτηση απορίας και την απάντηση (π.χ. IN THE LIVING ROOM? Why do you do that? We sleep in the bedroom).

• δίνουμε το ρόλο του Peter Pan σε κάποιο παιδί και το ρόλο του Joe σε όλη την τάξη / ή σε μεμονωμένα παιδιά (διαφορετικά παιδιά για κάθε δωμάτιο)
 

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να δείχνουν έκπληξη, δισταγμό, κλπ. καθώς λένε τα λόγια.

 

Βήμα 8 Σε επόμενη διδακτική ώρα, σκεφτόμαστε μαζί με τα παιδιά ήρωες από παραμύθια ή ταινίες που μπορεί να έχουν παράξενες συνήθειες: π.χ. Alice in Wonderland, Mowgli, Shrek, Aladdin, etc.

Τα παιδιά φαντάζονται ότι είναι κάποιος από αυτούς τους ήρωες και ζωγραφίζουν τον εαυτό τους ή / και την οικογένειά τους / φίλους τους να κάνουν κάτι παράξενο / αστείο (π.χ. να κάνουν ποδήλατο στην κουζίνα / να κοιμούνται στο μπάνιο / να μαγειρεύουν σε δενδρόσπιτο, κλπ.). Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε μικρές ομάδες.

Μόλις τελειώσουν, δείχνουν την εικόνα τους στην τάξη π.χ. “We play football in the dining room”, etc. Η τάξη μπορεί να απαντάει: “YOU PLAY FOOTBALL IN THE DINING ROOM? (Why do you do that?) We play football in the garden.” Βοηθάμε τα παιδιά όπως χρειάζεται. Επαναλαμβάνουμε με όσα παιδιά μας επιτρέπει ο χρόνος.

Τα παιδιά φυλάνε τις ζωγραφιές τους στους φακέλους τους και όποτε υπάρχει χρόνος, όσα δεν έχουν προλάβει να παρουσιάσουν τη ζωγραφιά τους σε προηγούμενα μαθήματα τη δείχνουν, όπως περιγράφεται παραπάνω.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -