Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ7: Is there a ball under my bed? - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
 

Is there a ball under my bed?

 

Βήμα 1 Φέρνουμε στην τάξη την εικόνα του σπιτιού της Tina  (Γ07_C01.pdf) και λέμε στα παιδιά ότι η Tina  θέλει να τους γνωρίσει το σπίτι της και η μασκότ της τάξης το παρουσιάζει: “This is Tinas house. Look, there are four rooms. One, two, three, four. Four rooms. This is the bedroom. We sleep in the bedroom. This is the kitchen. We eat in the kitchen. This is the living room. We read books / watch TV in the living room. This is the bathroom. We take a bath in the bathroom”, etc. Αφού επαναλάβουμε αρκετές φορές, παίζουμε ένα παιχνίδι μαντέματος με παντομίμα. Προσποιούμαστε ότι τρώμε και τα παιδιά μαντεύουν: “You are in the kitchen.” Συνεχίζουμε την παντομίμα και τα παιδιά μαντεύουν τα δωμάτια. Μπορούμε επιπλέον ταυτόχρονα να κάνουμε μιμήσεις και να λέμε: “Lets open this door. Mm! Nice room. Let’s eat. Where am I?” και τα παιδιά να απαντούν: “(In the) Kitchen.”

“Let’s open this door. Mm! Nice room. Let’s watch TV. Where am I?” και τα παιδιά να απαντούν: “In the living room”, etc.

Στη συνέχεια η μασκότ ρωτάει τα παιδιά αν θέλουν να της δείξουν και τα δικά τους σπίτια: “What about your house? How many rooms are there? How many bedrooms? Is there a kitchen / living room / bathroom?”

Ζητούμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ένα φύλλο λευκό το δικό τους σπίτι για να το δείξουν στη μασκότ και να επαναλάβουν τα δωμάτια που υπάρχουν εκεί. Κάθε παιδί που τελειώνει το βοηθούμε ξεκινώντας το λόγο και εκμαιεύοντας λέξεις ή φράσεις: “This is my house. There are four / five rooms, two bedrooms, one bathroom, one kitchen, one living room”, etc.

 

Βήμα 2 Την επόμενη διδακτική ώρα, συζητάμε για τα απαραίτητα έπιπλα του σπιτιού και προσφέρουμε το κατάλληλο λεξιλόγιο: bed, table, chair, desk, etc. και δείχνουμε εικόνες (Γ07_F01.pdf, Γ07_F02.pdf, Γ07_F03.pdf, Γ07_F04.pdf, Γ07_F05.pdf, Γ07_F06.pdf) τις οποίες κολλάμε στον πίνακα και ζητούμε από όλα τα παιδιά να δείχνουν και να επαναλαμβάνουν τα έπιπλα. Το λεξιλόγιο το επεκτείνουμε όσο μπορούν να κατανοήσουν τα παιδιά και να απομνημονεύσουν, όχι περισσότερες των 6 λέξεων. Χωρίς να κουραστούν τους ζητάμε να απαντούν στην ερώτηση: “What is it?” “Its a bed / chair / table / desk / lamp / sofa.”

Τους ζητάμε για την επόμενη φορά να φέρουν διάφορα υλικά για να φτιάξουν ένα σπίτι για τα αγαπημένα μας αρκουδάκια τον Terry και τη Mary. Τους βοηθούμε να σκεφτούν διάφορα υλικά, όπως κουτιά από παπούτσια ή από ζυμαρικά, πλαστελίνη για τα έπιπλα, πανάκια μικρά για χαλιά, κουτάκια μικρά από πινέζες για τραπέζι κλπ. (Είναι πολύ σημαντικό να σκεφτούν για τα υλικά που θα χρειαστούν για να αναλογιστούν το μέγεθος και την σχετικότητα της κλίμακας- μικρό μεγάλο σε σχέση με τα φυσικά μεγέθη).

 

Βήμα 3 Στη συνέχεια ή την επόμενη διδακτική ώρα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες για να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν το σπίτι του Terry και της Mary. Δίνουμε σε κάθε ομάδα υλικά απαραίτητα, αν δεν έχουν φέρει όλα όσα χρειάζονται, από αυτά που έχουμε υπολογίσει να έχουμε φέρει εμείς. Αφήνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και βοηθούμε συνεχώς. Αν θέλουμε να κερδίσουμε χρόνο και νομίζουμε ότι τα παιδιά θα δυσκολευτούν, μπορούμε να φέρουμε για κάθε ομάδα εμείς ήδη κατασκευασμένα τα σπίτια δηλαδή να έχουμε κολλήσει μεταξύ τους τρία ή τέσσερα κουτιά παπουτσιών ή κουτιά από ζυμαρικά, τα οποία θα λειτουργήσουν ως δωμάτια - το κενό θα είναι μπροστά, για να φτιάξουν τα παιδιά μόνο τα έπιπλα.

Όση ώρα τα παιδιά κατασκευάζουν, εμείς προσφέρουμε βοήθεια και ιδέες και ενθαρρύνουμε συνεχώς. (Θαυμάζουμε κάθε τι που κάνουν τα παιδιά, γιατί έχουν ανάγκη το θαυμασμό μας και την αποδοχή). Επαναλαμβάνουμε ερωτήσεις του τύπου: “Whats this?” “Is this Marys bed / room?” και βοηθάμε τα παιδιά να δώσουν απαντήσεις του τύπου: “It s a bed orMarys bed”.

 

Βήμα 4 Στη συνέχεια, μόλις τελειώσουν το σπίτι του Terry και το σπίτι της Mary, τα βοηθούμε να το παρουσιάσουν. Καθώς το δείχνουν, εμείς το παρουσιάζουμε και ζητούμε από τα παιδιά να επαναλαμβάνουν: “This is Terrys house.” “How many rooms (can you see)?” “Four.” “One … bedroom, one … kitchen … one … living room.”  “Look, this is Terry’s bed. This is Terry’s chair. This is Terry’s table.”

Στη συνέχεια, με αφορμή τα έπιπλα των μαθητών, συζητάμε για τις διαστάσεις και δίνουμε το λεξιλόγιο big table, small bed, big chair, small lamp, etc. Περνάμε από όλες τις ομάδες και δείχνοντας τα έπιπλα της κάθε κατασκευής ρωτούμε τα παιδιά:

- Is this a small / big bed / chair / table / desk, etc.?

- Yes, it is / No it isn’t.

- What colour is Mary’s bed / desk?

- It’s a yellow bed / desk, etc.

Στη συνέχεια, μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Γ07_W01.pdf) και ζητάμε από τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τους ήρωες με τα κρεβάτια. Πιθανός διάλογος:

- Is it Shrek’s bed? etc.

- Yes, (it is) / No, (it isn’t).

- Whose bed is this?

- (It’s) Tweety’s (bed) etc.

 

Βήμα 5 Σε άλλη διδακτική ώρα, λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιγνίδι κρυμμένου θησαυρού και το νέο γλωσσικό στοιχείο που μαθαίνουν είναι οι προθέσεις. Τους δείχνουμε ότι θα κρύβουμε τη μασκότ σε διάφορα μέρη στην τάξη και εκείνα θα ψάχνουν να τη βρουν, κατανοώντας τις υποδείξεις μας. Κάνουμε μερικά παραδείγματα κρύβοντας τη μασκότ κάπου κοντά στην έδρα μας: “Where is the mascot?” “Is it in my bag?” “Is it on the desk?” Is it under the chair?” Κάθε φορά που δηλώνουμε τον τόπο δείχνουμε τη θέση της μασκότ για να καταλάβουν τι σημαίνει η κάθε λέξη / πρόθεση, χρησιμοποιώντας και ενδεικτικές κινήσεις των χεριών μας. Επαναλαμβάνουμε δείχνοντας μέχρι να το κατανοήσουν τα παιδιά.

Μετά ζητάμε από ένα παιδί να σηκωθεί και λέμε στα υπόλοιπα παιδιά να κλείσουν τα μάτια. Το παιδί κρύβει τη μασκότ και μετά ζητάμε από τα παιδιά με τη βοήθειά μας να κάνουν ερωτήσεις για να την εντοπίσουν. Όποιος τη βρει πρώτος παίρνει σειρά για να κρύψει αυτός τη μασκότ, κλπ.

Στη συνέχεια βάζουμε το CD στο CD player με το τραγούδι Looking for My Ball (Aclass_C07_M01.mp3, στίχοι) και τραγουδάμε με τα παιδιά, κάνοντας συγχρόνως και τις ανάλογες κινήσεις- σκύβουμε δήθεν κάτω από το κρεβάτι, ψάχνουμε μέσα στην τσάντα, κοιτάμε πάνω στο γραφείο, κλπ.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Μπορούμε να μιλήσουμε για τη συνήθεια που είχαν παλιά παιδιά που ζούσαν σε αγροκτήματα να χτίζουν σπιτάκια πάνω σε δέντρα. Μπορούμε να τους δείξουμε και ένα tree house (Γ07_C02.pdf) για να έχουν την εικόνα του και να τα ρωτήσουμε: “Is this house big or small/Is there a bed/table/chair?" “Is this house on / in / under the tree” και να απαντήσουν: “Yes / No.”

  • Μπορούμε να μάθουμε το τραγούδι “Animal House” (στίχοι) (http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/animal-house) ή το τραγούδι “In On Under…”. Αν έχουμε τη δυνατότητα τους το δείχνουμε και στο video, όπου τα ζώα όμως που παρουσιάζονται είναι διαφορετικά από αυτά που λέμε εμείς στο τραγούδι. (http://www.youtube.com/watch?v=hx8i-Wq_jtc)

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -