Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ6: My house - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
 

My house

 

Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας τη μεγάλη εικόνα με το σπίτι της Tina (Γ06_C01.pdf) και λέμε στα παιδιά ότι η Tina μας έστειλε μια κάρτα για να μας δείξει το καινούριο της σπίτι. Δείχνουμε την εικόνα και λέμε: “Look! This is Tinas new house. It’s very big. This is the roof. This is the chimney. These are the windows. And this is the door” (καθώς τα λέμε αυτά, δείχνουμε τα αντίστοιχα αντικείμενα στη εικόνα και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τις λέξεις).

Συνεχίζουμε: “Now, look! This is the garden. There are many trees and flowers. Look! A bike! Its Tinas new bike” (τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις καινούριες λέξεις και χρώματα, αν θέλουμε).

Στερεώνουμε στον πίνακα με blu tack τη φιγούρα του σπιτιού  της Tina (Γ06_C03.pdf) και τις φιγούρες των μερών του σπιτιού και του κήπου (Γ06_C02.pdf). Καθώς κολλάμε την κάθε φιγούρα, ζητάμε από τα παιδιά να ονομάσουν τι δείχνει η καθεμία. Πιθανός διάλογος:

- What’s this?

- It’s a door.

- What are these?

- Windows.

Μετά, τους λέμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης, το γνωστό Kims Game, το οποίο ονομάζουμε “Tinas house”, για να δούμε αν θυμούνται καλά το σπίτι της Tina.  Ζητάμε απ’ τα παιδιά να κοιτάξουν προσεκτικά τις εικόνες. Μετά από ένα λεπτό, τους λέμε: “O.K. Close your eyes!” και αφαιρούμε μια εικόνα απ’ τον πίνακα. Τους ζητάμε να ανοίξουν τα μάτια και ρωτάμε: “Whats missing?” Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία αρκετές φορές. Αν θέλουμε να δυσκολέψουμε λίγο το παιχνίδι, μπορούμε να αφαιρέσουμε δύο εικόνες τη φορά.

 

Βήμα 2 Μετά δείχνουμε στα παιδιά εικόνες από σπιτάκια φανταστικών χαρακτήρων (Γ06_C04.pdf) και μιλάμε γι’ αυτά:

- What’s this?

- It’s a door / roof / chimney…

- What are these?

- Windows / trees / flowers…

- What has the dog’s house got?

- (It’s got) a door and a roof.

- Has the bear’s house got a chimney?

- Yes, (it has).

Στη συνέχεια τραγουδάμε με τα παιδιά την ακόλουθη ρίμα σε ρυθμό rap, τον οποίον επιταχύνουμε σε κάθε επανάληψη και κάνουμε τις σχετικές κινήσεις:

Roof (βάζουμε τα χέρια πάνω από το κεφάλι, λυγισμένοι οι αγκώνες και σχηματίζουμε το τριγωνάκι της οροφής πάνω από το κεφάλι)

Chimney (σηκώνουμε το ένα χέρι, κοντά στο αυτί, λυγισμένος ο αγκώνας)

Window (κάνουμε ότι κοιτάμε έξω, μπορούμε να βάλουμε τα χέρια στα μάτια σαν γυαλιά ή την παλάμη στο μέτωπο, ότι δήθεν ατενίζουμε)

Door (κάνουμε ότι ανοίγουμε μια πόρτα, στρίβουμε το πόμολο και σπρώχνουμε έξω)

Lets play in the garden (κάνουμε ότι ανοίγουμε την πόρτα και βγαίνουμε στον κήπο, χοροπηδάμε επί τόπου)

 

Βήμα 3 Δίνουμε ένα φύλλο χαρτί Α4 σε κάθε παιδί και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν ένα σπίτι με κήπο, όπου θα ήθελαν να μένουν και να παίζουν.

Εναλλακτικά, δίνουμε ένα χαρτόνι κανσόν σε κάθε παιδί. Τους εξηγούμε ότι θα κάνουν μια χειροτεχνία, δηλ. θα φτιάξουν με πλαστελίνη διαφόρων χρωμάτων ένα δικό τους σπιτάκι με κήπο, κολλώντας την πλαστελίνη πάνω στο χαρτόνι. Για να δώσουν σχήμα στην πλαστελίνη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν οδοντογλυφίδες ή και ξυλάκια.

Κατόπιν κάθε παιδί παρουσιάζει στην τάξη το έργο του και εμείς βοηθάμε, όπου χρειάζεται. Πιθανή παραγωγή λόγου: “My house has got a roof, a chimney, three windows, a door, a garden”. Επίσης κάνουμε ερωτήσεις για να γίνει επανάληψη. Πιθανός διάλογος:

-        What colour is it?

-       It’s (red/ blue/ yellow, etc).

 

Βήμα 4 Συζητάμε με τα παιδιά τι μπορεί να κάνει η Tina και ο αδελφόs της ο Joe στον κήπο του νέου τους σπιτιού: “What can Tina and Joe do in the garden?” Εκμαιεύουμε και βοηθάμε τα παιδιά να πουν: “They can run, ride a bike, play football / volleyball / climb a tree, etc.” Καθώς λέμε τις φράσεις, δείχνουμε μία-μία τις εικόνες της Tina και του Joe (Γ06_C05.pdf, Γ06_C06.pdf). Ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τις παραπάνω φράσεις και να μιμούνται τις δραστηριότητες.

 

Βήμα 5  Δείχνουμε την εικόνα του κήπου και τις εικόνες της Tina και του Joe από το βήμα 4 και λέμε:

-     Look! What can Tina and Joe do in the garden? (Κολλάμε τις εικόνες της Tina και του Joe με blu tack στην εικόνα του κήπου και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν)

-     (They can) ride a bike / they can play football, etc.

Προαιρετικά, ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν πως έχουν μεγάλο κήπο στο σπίτι και να μας πουν τι μπορούν να κάνουν εκεί. Εμείς προσφέρουμε και το επιπλέον λεξιλόγιο που μπορεί να χρειαστεί. Π.χ.:.

-     What can you do in the garden?

-     I can play volleyball / football / hide-and-seek / ride my bike, etc.

Μπορούμε εναλλακτικά να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να επαναλάβουν τις δραστηριότητες παίζοντας το παιγνίδι “Simon says…”

 

Βήμα 6 Μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγούδι This is the way we open the door (Aclass_C06_M01.mp3, στίχοι). Το βάζουμε στο CD player και καθώς ακούνε εμείς δείχνουμε τις κινήσεις. Μετά καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και ξαναλέμε το τραγούδι όσες φορές επιτρέπει ο χρόνος, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν κάνοντας τις κινήσεις μαζί μας.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Δείχνουμε στο YouTube το βίντεο To the garden : http://www.youtube.com/watch?v=u6Gb5vO246g.

Tο δείχνουμε δυο-τρεις φορές, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν το ρεφρέν:

To the garden, to the garden!  Let’s go,

To the garden!

Let’s all go

To the garden ho, ho, ho!

(Επίσης μπορούμε να σταματάμε σε κάποια σημεία το βίντεο και να ρωτάμε: “Whats this?” / “What colour is the…? etc.”)

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -