Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ2: The robot - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  The robot

 

 

Βήμα 1 Καλημερίζουμε τα παιδιά παριστάνοντας το ρομπότ και συστηνόμαστε. Πιθανός διάλογος με τα παιδιά:

- Hi. Im Jack, the robot. How are you?

- I’m fine, thank you!

Αν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε μαζί μας ένα παιχνίδι ρομπότ λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ της τάξης έφερε το φίλο της, ένα ρομπότ, για να μας το γνωρίσει και να παίξουμε όλοι μαζί. Πιθανός διάλογος:

- This is my friend, Jack the robot.

- Hi, children. Im Jack.

Μετά, είτε η μασκότ μας ζητάει να κάνουμε ορισμένες κινήσεις είτε δείχνουμε διάφορες κινήσεις που μπορεί να κάνει το ρομπότ και τις ονομάζουμε. Πιθανή παραγωγή λόγου:

“Robot, stand up.” “Robot, sit down.” “Robot, clap your hands.” “Robot, stamp your feet / run / jump / walk, etc.”

Κάθε φορά ζητάμε από τους μαθητές να κάνουν τις ίδιες κινήσεις με αυτές που κάνουμε είτε εμείς ως ρομπότ είτε το παιγνίδι ρομπότ και ως χορωδία να επαναλαμβάνουν τα παραγγέλματα.

 

Βήμα 2 Στη συνέχεια το ρομπότ ξαναπαρουσιάζεται και ρωτάει ένα παιδί:

- Hi, I’ m Jack. I’ m a robot. I can stand up / sit down / clap my hands… Can you …?

- Yes, I can / No, I cant.

Ζητούμε από το παιδί που θα υποδείξουμε να γίνει αυτό ρομπότ, να παρουσιαστεί και να ρωτήσει με τη σειρά του: “Hi, Im Pavlos. I can walk. Can you walk?”

Το ένα παιδί υποδεικνύει ένα άλλο και εμείς βοηθούμε να χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο λεξιλόγιο. Μετά εμείς ή το ρομπότ παιγνίδι ρωτάμε τα παιδιά και δείχνουμε με κινήσεις για να αντιληφθούν το λεξιλόγιο:

– Can you cry? I can’t! / Can you smell? I can’t! / Can you smile? I cant.

– (Yes), we can.

Με αφορμή αυτόν τον διάλογο συζητάμε με τα παιδιά ότι τα ρομπότ δεν έχουν συναισθήματα και ότι σε αυτό διαφέρουν από τους ανθρώπους.

Στη συνέχεια τα παιδιά φαντάζονται ότι γίνονται ρομπότ για να παίξουμε το παιχνίδι “Do What I Say”. Εμείς δίνουμε οδηγίες και αυτά τις εκτελούν: Stand up / Sit down / Clap your hands / Stamp your feet / Run / Jump / Dance.

Κατόπιν, οι μαθητές κινούνται στην τάξη και παίζουν το ίδιο παιγνίδι σε ομάδες, όπου όλοι με τη σειρά παίρνουν το ρόλο αυτού που δίνει τις οδηγίες. (Αυτό το παιγνίδι είναι καλύτερα να γίνεται στην κλειστή αίθουσα της γυμναστικής για να μπορούν οι μαθητές να κινηθούν χωρίς το φόβο να χτυπήσουν σε κάποιο θρανίο.)

Μία παραλλαγή αυτού του παιγνιδιού είναι να πούμε στα παιδιά ότι το ρομπότ βραχυκύκλωσε και άλλα λέει και άλλα κάνει και ότι τα παιδιά πρέπει να κάνουν ό,τι λέει το ρομπότ και όχι ό,τι κάνει. Με αφορμή αυτό το παιγνίδι συζητάμε με τα παιδιά ότι οι μηχανές μπορεί να χαλάσουν και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προσεχτικοί στη χρήση τους και να βασιζόμαστε περισσότερο στον εαυτό μας.

 

Βήμα 3 Τώρα παρουσιάζουμε τα μέρη του σώματος χρησιμοποιώντας είτε το ρομπότ παιγνίδι είτε την εικόνα (Γ02_C01.pdf): “This is Bob, the robot. This is his head. These are his arms. These are his hands. This is his tummy. These are his legs. These are his feet.” Κάθε φορά δείχνουμε το ανάλογο body part και τα παιδιά επαναλαμβάνουν τη λέξη, αγγίζοντας το μέρος του σώματός τους που αντιστοιχεί.

Μετά καλούμε τα παιδιά να σταθούν γύρω μας σε κύκλο και παίζουμε ένα παιχνίδι: Τους λέμε: “Τouch your head / tummy / legs…” και τα παιδιά κάθε φορά αγγίζουν το ανάλογο μέρος του σώματος. Αυξάνουμε το ρυθμό μας σιγά-σιγά ώστε να μοιάζει με hip-hop song. Μπορούμε επίσης να ζητήσουμε από μερικά παιδιά να έρθουν και να δίνουν τις εντολές.

Στη συνέχεια βάζουμε στο CD player το τραγούδι Head, tummy, legs and toes (Aclass_C02_M01.mp3) και δείχνουμε ταυτόχρονα τις κινήσεις. Μετά το τραγουδάμε (στίχοι) μαζί με τα παιδιά κάνοντας τις κινήσεις όλοι μαζί.

 

Βήμα 4 Σε άλλη διδακτική ώρα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες για να κατασκευάσουν ένα δικό τους ρομπότ. Έχουμε φέρει κούτες χάρτινες από μεγάλες συσκευασίες για το σώμα και μικρότερες από δημητριακά για το κεφάλι όπως και ρολά κουζίνας για τα χέρια. Οι μαθητές θα χρειαστούν επίσης ψαλίδι, χρώματα-νερομπογιές ή μαρκαδόρους χοντρούς, αλουμινόχαρτο και χαρτοταινία. Κάνουμε συζήτηση με τα παιδιά για τη χρησιμότητα παλαιών πραγμάτων και το πώς μπορούν να φανούν χρήσιμα όταν ανακυκλωθούν ή χρησιμοποιηθούν στην τέχνη. Τους δείχνουμε μερικές εικόνες από πραγματικά έργα τέχνης (Γ02_C02.pdf) φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα συζητάει τι είδους ρομπότ θα κατασκευάσει και τι θα μπορεί αυτό να κάνει. Μετά κάνουν τρύπες για τα μάτια, συνδέουν ρολά για τα χέρια και τα συναρμολογούν. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βοηθούμε τις ομάδες σε ό,τι χρειαστούν και ταυτόχρονα κάνουμε ερωτήσεις. Πιθανός διάλογος:

- What’s this?

- It’s a head.

- Is it a leg?

- No, its a

Τα παιδιά χρωματίζουν το ρομπότ τους, το διακοσμούν και του δίνουν ένα όνομα. Στη συνέχεια ένα παιδί από κάθε ομάδα παίρνει το ρόλο του ρομπότ και παρουσιάζεται. Πιθανός λόγος: “Hi, I’ m a robot. My name’ s …. This is my head / nose / mouth / arm…. I can jump, clap my hands, walk, etc.” Προσφέρουμε κάθε βοήθεια με το λεξιλόγιο που χρειάζονται οι μαθητές.

Εναλλακτικά: Αν η κατασκευή είναι δύσκολη για μας ή τα παιδιά, ζωγραφίζει κάθε παιδί ένα δικό του ρομπότ σε κόλλα Α4, το χρωματίζει, του δίνει όνομα και το παρουσιάζει σαν να είναι αυτό το ίδιο το ρομπότ. Μετά μπορούμε να κολλήσουμε τις ζωγραφιές των παιδιών σε χρωματιστά χαρτιά ή κανσόν και να τα κολλήσουμε στους τοίχους της τάξης.

 

Βήμα 5 Κατόπιν μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγουδάκι If Youre Happy and You Know It (Aclass_C02_M02.mp3), αφού πρώτα μετακινήσουμε τα θρανία για να υπάρχει χώρος να κινηθούν οι μαθητές ή τους μεταφέρουμε στην αίθουσα της γυμναστικής ή στον προαύλιο χώρο. Βάζουμε το CD στο CD player, ακούμε το τραγούδι και δείχνουμε και τις κινήσεις. Μετά το τραγουδάμε (στίχοι) όλοι μαζί και το επαναλαμβάνουμε όσες φορές διασκεδάζουν με αυτό τα παιδιά.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -