Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ1: Face and feelings - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Face and feelings

 

 

Βήμα 1 Η μασκότ λέει στα παιδιά ότι θα παίξουν ένα παιχνίδι που παίζεται συχνά σε πάρτι γενεθλίων και λέγεται “Put the nose on the monkey” (παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού “Pin the tail on the donkey”). Κολλάμε το κεφάλι της μαϊμούς (Γ01_C01.pdf) στον τοίχο ή στον πίνακα και δείχνουμε τη μύτη. “Look! A nose.” Κολλάμε τη μύτη στο πρόσωπο της μαϊμούς και λέμε: “Look! This is the monkey’s nose. This is its nose.”

Ταυτόχρονα δείχνουμε στο πρόσωπό μας τη μύτη μας για να αντιλαμβάνονται το λεξιλόγιο και λέμε: This is my nose. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τη λέξη nose και συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο με τα άλλα μέρη του προσώπου.

Όταν τα παιδιά επαναλάβουν αρκετές φορές τις λέξεις δείχνοντας τα μέρη του προσώπου τους, ξεκινάμε το παιχνίδι. Βάζουμε ένα παιδί μπροστά από την εικόνα της μαϊμούς, του δένουμε τα μάτια όπως στην τυφλόμυγα, το στριφογυρίζουμε 1-2 φορές και το στέλνουμε προς την εικόνα για να κολλήσει τη μύτη της μαϊμούς στο πρόσωπο. Δίνουμε την οδηγία: Put the nose on the monkey. Βοηθάμε επίσης με απλές οδηγίες (up / down) να πλησιάσει στο σωστό μέρος. Όταν το παιδί κολλήσει τη μύτη στο πρόσωπο, συνεχίζουμε το παιχνίδι με άλλο παιδί και άλλο μέρος του προσώπου: “Put the mouth on the monkey, etc.”

Αν θέλουμε να έχουμε νικητή, φωτοτυπούμε τόσα μέρη προσώπου όσα παιδιά έχει η τάξη και το κάθε παιδί χρωματίζει τη «μύτη» (μάτια, στόμα, κλπ.) και γράφει στο πίσω μέρος το όνομά του. Νικητής είναι ο μαθητής που θα κολλήσει την εικόνα πιο κοντά στο σωστό μέρος. Ωστόσο το παιχνίδι αυτό δεν είναι ανταγωνιστικό και τα παιδιά θα διασκεδάσουν έτσι κι αλλιώς με τη συμμετοχή τους. Παίζουμε το παιχνίδι όσο χρειάζεται για να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά.

 

Βήμα 2 Στη συνέχεια, η μασκότ μας δίνει τις ακόλουθες οδηγίες: Touch your nose, Alexia / close your eyes / open your mouth, etc. και εμείς τις εκτελούμε. H μασκότ δίνει παρόμοιες εντολές στα παιδιά και, στη συνέχεια, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να δώσουν οδηγίες στους συμμαθητές τους.

 

Βήμα 3 Μαθαίνουμε το τραγούδι ³“Ears, eyes, nose and mouth” (Aclass_C01_M01.mp3)

Ears, eyes, nose and mouth

Nose and mouth

Ears, eyes, nose and mouth

Nose and mouth

Ears, eyes, nose and mouth

Ears, eyes, nose and mouth

Nose and mouth

 

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο Α4 (Γ01_W01.pdf) για να ζωγραφίσουν ένα fruit face. Τους προτείνουμε να βάλουν φράουλες ή κεράσια για μάτια, αχλάδι για μύτη, μπανάνα ή μια φέτα καρπούζι για στόμα, λεμόνια ή δαμάσκηνα για αυτιά. Αντί να ζωγραφίσουν μπορούν να κάνουν το fruit face με πλαστελίνη πάνω σε χαρτόνι ή ακόμα και με αληθινά φρούτα που θα φέρουν στην τάξη. Ζωγραφίζουμε το δικό μας fruit face στον πίνακα για να καταλάβουν καλύτερα πώς θα το κάνουν. Λέμε: “Look, (I’ve got) two strawberries for eyes, a pear for a nose, two lemons for ears and a banana for a mouth.”

Όταν τελειώσουν, δείχνουν τα «πρόσωπά» τους στη τάξη και εμείς τους βοηθάμε να τα περιγράψουν και προσφέρουμε το λεξιλόγιο που δε γνωρίζουν, π.χ. watermelon, plums. Στο τέλος κολλάμε όλα τα fruit faces σε ένα τοίχο της τάξης.

 

Βήμα 5 Αν έχουμε χρόνο, συζητάμε για τις αισθήσεις και την σχέση τους με τα μέρη του προσώπου. Δείχνουμε με κινήσεις τι ακριβώς κάνουμε με τα μάτια, μύτη κλπ.

With my eyes, I see….

With my nose, I smell….

With my ears, I hear…

With my mouth, I taste….

Φέρνουμε διάφορα αντικείμενα στην τάξη, όπως ένα λουλούδι, ένα λεμόνι, ένα κουδουνάκι, κλπ. και παίζουμε ένα παιχνίδι με τις ακόλουθες οδηγίες: “Find something you can hear, find something you can taste, find something you can smell, etc.” Διαλέγουμε αντικείμενα που τα ονόματά τους είναι γνωστά αλλά αν υπάρχει κάτι που δεν το ξέρουν, τα παιδιά το δείχνουν και εμείς λέμε το όνομά του.

 

Μπορούμε να τραγουδήσουμε και το  τραγούδι ³With my nose, I can smell (Aclass_C01_M03.mp3).

With my nose, I can smell, E I E I O.

I can smell (a flower), E I E I O.

With (a flower) here and (a flower) there (κάνουν ότι μυρίζουν ένα λουλούδι)

Here a flower, there a flower

Everywhere, a flower

With my nose, I can smell, E I E I O.

With my eyes, I can see, E I E I O.

I can see (a tree) E I E I O.

With my ears, I can hear, E I E I O

I can hear (a bird) E I E I O.

Συνεχίζουμε με τα αντικείμενα που χρησιμοποιήσαμε στο παιχνίδι.

 

Βήμα 6 Στο επόμενο μάθημα, η μασκότ λέει στα παιδιά ότι είναι πολύ χαρούμενη.  Δείχνουμε την εικόνα ενός λούνα παρκ (Γ01_C02.pdf)
και λέει:

“I’m going to the fun fair with my friends!”

“I’m happy. I’m very happy.” Παίρνουμε εκφράσεις για να δείξουμε ότι είναι χαρούμενη.

 

Δείχνουμε την εικόνα της βροχής και προσποιούμαστε ότι λέει λυπημένα:.

“Oh, no! Look! It’s raining!” “Now I’m not happy. I’m sad.”

 

Δείχνουμε την εικόνα μιας παραλίας με σκουπίδια και προσποιούμαστε ότι η μασκότ λέει αγριεμένη:.

“Oh, I’m angry.”

 

Δείχνουμε την εικόνα μιας αράχνης και ενός φιδιού.

“Look! A spider / a snake. I’m scared.”

 

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να μας δείξουν συναισθήματα, λέγοντας: “Make a happy / sad / angry / scared face.” Μπορούμε και να καλέσουμε ένα παιδί να πάρει μια έκφραση και η υπόλοιπη τάξη να μαντεύει:

 “Are you happy / angry, etc.? Yes, I am / No, I’m not.”

 

Τέλος μαθαίνουμε το τραγούδι ³“Make a happy face” (Aclass_C01_M02.mp3) για τα μέρη του προσώπου και τα συναισθήματα.

Eyes, nose, mouth and ears

Mouth and ears

Mouth and ears

Eyes, nose, mouth and ears

Make a happy face / a sad face / an angry face.

 

Βήμα 7 Κατασκευάζουμε τα δικά μας feelings faces. Δίνουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας με τους τρεις κύκλους, και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τα πρόσωπα έτσι ώστε να δείχνουν τα συναισθήματά τους. Δείχνουμε στον πίνακα πώς να το κάνουν. Μόλις τελειώσουν, κόβουν τους κύκλους και τους κολλάνε σε καλαμάκια. Στη συνέχεια σκηνοθετούν με το διπλανό τους ένα μικρό διάλογο για να δείξουν ένα συναίσθημα, χρησιμοποιώντας τα feelings faces που έφτιαξαν π.χ.

- Hello, Maria.

- Hello, Dimitra.

- Look! I can dance. I’m very happy.

- Good!

 

- Hello, Nick.

- Hello, Jim.

 - (pretending to have a limp) I can’t play basketball. I’m sad.

- Oh, no!

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Ζητάμε από τα παιδιά να χωριστούν σε ζευγάρια, να παρατηρήσουν το πρόσωπο του διπλανού τους ή ενός άλλου συμμαθητή τους χωρίς να αποκαλύψουν ποιος είναι και να το ζωγραφίσουν. Όταν τελειώσουν, παρουσιάζουν τα πορτρέτα τους και εμείς ρωτάμε: Who’s this? Τα υπόλοιπα παιδιά μαντεύουν:

- Is it Dimitris?

- No, it isn’t.

- Is it Kostantinos?

- Yes, it is.

Στη συνέχεια βοηθούμε τα παιδιά να περιγράψουν το πρόσωπο που ζωγράφισαν. Θυμίζουμε στα παιδιά ότι όταν μιλάμε για ένα αγόρι λέμε he’s got ενώ όταν μιλάμε για ένα κορίτσι she’s got.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -