Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος B - Δραστηριότητα Β10: Nelly, the small caterpillar - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Nelly, the small caterpillar

Βήμα 1 Δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με τους ήρωες (Β10_C01.pdf) της ιστορίας και τους ζητάμε να μας πουν τι παρατηρούν. Για να είναι ελκυστική η αφήγηση της ιστορίας ή δείχνουμε τη μισή σελίδα της καρτέλας (την άλλη μισή την καλύπτουμε) ή φωτοτυπούμε μεγάλες εικόνες  σε Α4 χαρτί και τις πλαστικοποιούμε.
Αφού αναγνωρίσουν την κάμπια, τους λέμε το όνομά της στα Αγγλικά. This is Nelly, the caterpillar. Ρωτάμε αν έχουν δει κάμπιες και πώς είναι:
- Is a caterpillar big or small?
- (It’s) small.
- What colour is it?
- (It’s) green.
Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τους υπόλοιπους ήρωες: Annie, the ant, Crick, the cricket and Speedy, the spider.
Μετά, τους διαβάζουμε τον τίτλο της ιστορίας: Nelly, the small caterpillar και τους ζητάμε να μαντέψουν τι συμβαίνει σ’ αυτή την ιστορία.

Βήμα 2 Αφηγούμαστε παραστατικά την ιστορία (Β10_C01.pdf, Β10_C02.pdf, Β10_C03.pdf). Προσπαθούμε να κάνουμε χρήση διαφόρων τεχνικών αφήγησης. Διατηρούμε οπτική επαφή μαζί τους, χρησιμοποιούμε κατάλληλη φωνή και τόνο, αλλάζουμε συχνά στάση, κάνουμε χειρονομίες, επισημαίνουμε την αλλαγή σε κάποια σκηνή ή την ένταση στην ιστορία. Βάζουμε και το CD και ξανακούμε την ιστορία από τις φωνές των φυσικών ομιλητών, ενώ εμείς προσπαθούμε ακούγοντας να «παίζουμε» την ιστορία (Aclass_B10_M01.mp3, κείμενο ιστορίας). Μετά προσπαθούμε να συμμετάσχουν και τα παιδιά στην αφήγηση. Λέμε το πρώτο μέρος της ιστορίας (την πρώτη ημέρα της κάμπιας) χρησιμοποιώντας τις δυο πρώτες εικόνες  και σταματάμε σε καίρια σημεία για να συμπληρώνουν τα παιδιά, π.χ.:
- It’s a sunny morning. Crick, the cricket, …
- Annie …
- … the ant and …
- Speedy (the spider) …
- … (the spider) are under a big tree in the …
- … forest, etc.
- “Hi, what’s your name?” asks Annie, the ant.
- (Im) Nelly, etc.
Αφού πούμε το πρώτο μέρος της ιστορίας κατ’ αυτό τον τρόπο, μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις δείχνοντας την εικόνα, όπως:
- What’s this?
- An ant / a cricket / a spider / a caterpillar.
- What’s his / her name?
- Crick / Annie / Speedy / Nelly.
- What colour is it?
- (It’s) green, etc.
- Is it big or small?
- (It’s) small.
- Is Nelly happy?
- No, (shes sad), etc

Βήμα 3 Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν τους ρόλους των ηρώων και εμείς του αφηγητή. Τα παιδιά «ζωντανεύουν» το σημείο που γνωρίζονται οι ήρωες και εμείς αφηγούμαστε τα υπόλοιπα.  

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, λέμε την ιστορία από την αρχή δείχνοντας τις αντίστοιχες εικόνες.  Σταματάμε σε διάφορα σημεία και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε λέξεις ή φράσεις (language chunks). Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε λεξιλόγιο από τα παιδιά με διάφορες χειρονομίες και κινήσεις (small, big, sad, hungry, etc.).
Αφού αφηγηθούμε την ιστορία, μπορούμε πάλι να κάνουμε μερικές ερωτήσεις δείχνοντας τις εικόνες, όπως:
- How many strawberries / carrots, etc. does the caterpillar eat?
- Two / three
, etc.
- What colour are the cherries / carrots / beans, etc.?
- (They are) red / orange / green
, etc.
- Is Nelly still a caterpillar?
- No, (she is a beautiful) butterfly.
- Are the friends sad now?
- No, (theyre happy).
Φροντίζουμε να μην είναι πολλές οι ερωτήσεις και χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Βήμα 5 Δίνουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας (Β10_W01.pdf) με  εικόνες από τα φαγητά της ιστορίας  και τους ζητάμε να τα χρωματίσουν και να κόψουν το περίγραμμα. Όταν τελειώσουν, λέμε τα ονόματα των φαγητών και ζητάμε να μας τα δείχνουν: “Show me the cookies”.
Ρωτάμε αν το κάθε φαγητό είναι υγιεινό. Ζωγραφίζουμε στον πίνακα δύο στήλες (μία με P και μία με x ) και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν με blu tack τα φαγητά στη σωστή στήλη. Πιθανός διάλογος:
- Αre pears good for you / healthy?
- Yes.
- Are chips good for you / healthy?
- No, etc

Βήμα 6 Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν τους ρόλους των ηρώων και εμείς του αφηγητή. Επιλέγουμε διαφορετικά παιδιά για το κάθε κομμάτι της ιστορίας, έτσι ώστε ως το τέλος να έχουν πάρει όλα τα παιδιά ένα ρόλο. Τα παιδιά «ζωντανεύουν» τα σημεία που γνωρίζονται οι ήρωες την πρώτη ημέρα, που καλημερίζονται τη δεύτερη ημέρα, που δίνουν τα φαγητά στην κάμπια και την τελευταία σκηνή όπου λένε τι μπορούν να κάνουν και εμείς αφηγούμαστε τα υπόλοιπα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να δίνουν όλα τα φαγητά στην κάμπια χρησιμοποιώντας την επαναλαμβανόμενη φράση της ιστορίας: "Here are five tomatoes / six cherries”, etc.) Στο τέλος τραγουδάμε και χορεύουμε όλοι μαζί το χορό της πεταλούδας (Flitter, flutter butterfly Aclass_B10_M02.mp3, στίχοι).

Βήμα 7 Στο επόμενο μάθημα, λέμε πάλι την ιστορία με τη βοήθεια των παιδιών. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε όλο και περισσότερα λόγια κάθε φορά που λέμε την ιστορία. Στη συνέχεια, ρωτάμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας. Εκμαιεύουμε απαντήσεις και περιγράφουμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με απλά λόγια στα Αγγλικά δείχνοντας τις εικόνες των σταδίων (B10_C04.pdf). Δείγμα παραγωγής λόγου:
First, its an egg. (δείχνουμε το αυγό)
Then, it’s a small caterpillar. (δείχνουμε την κάμπια)
It eats a lot of food. (κάνουμε ότι τρώμε πολύ)
And, then, it gets into a cocoon. (δείχνουμε το κουκούλι)
It sleeps and sleeps and sleeps.
(τυλίγουμε τα χέρια γύρω από το σώμα μας και κάνουμε ότι κοιμόμαστε)
And … then… it’s a beautiful butterfly. (κάνουμε με τα χέρια μας την κίνηση της πεταλούδας).
Αν έχουμε τη δυνατότητα, δείχνουμε το βίντεο Caterpillar to Butterfly real footage (http://www.youtube.com/watch?v=rS1A34hfHPM

Βήμα 8 Συνεχίζουμε με παντομίμα. Λέμε στα παιδιά ότι είναι οι κάμπιες που θα μεταμορφωθούν σε πεταλούδες. Δίνουμε τις οδηγίες και κάνουν τις κινήσεις:
Be an egg. (τα παιδιά σκύβουν και πιάνουν τους αστραγάλους τους για να κάνουν το σχήμα του αυγού)
Wiggle like a caterpillar (κινούνται σαν την κάμπια)
Go to sleep, little caterpillar (προσποιούνται ότι μπαίνουν σε ένα κουκούλι και κοιμούνται)
Wake up, beautiful butterfly (προσποιούνται ότι ξυπνούν, πετάγονται μέσα από το κοκούλι)
Fly, butterfly (προσποιούνται ότι πετούν) 

Βήμα 9  Μπορούμε να φτιάξουμε με τα παιδιά τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας πάνω σ’ ένα χάρτινο πιάτο ως εξής: χωρίζουν το πιάτο στα τέσσερα και φτιάχνουν το αυγό με ένα κόκκο ρυζιού, την κάμπια με ένα μακαρονάκι κοφτό, το κουκούλι με ένα κοχυλάκι και την πεταλούδα με ένα φιογκάκι. Χρωματίζουν με μαρκαδόρους. Στο τέλος τα παιδιά δείχνουν το πιατάκι τους και λένε: “This is an egg. This is a caterpillar. This is a cocoon. This is a beautiful butterfly”. Ή κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά: “What colour is the butterfly? And the cocoon?”, etc.      

EΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους λέμε πως θα κάνουν το δικό τους βιβλιαράκι για ένα πεινασμένο ζωάκι. Τους δίνουμε χαρτιά Α4 για να ζωγραφίσουν το εξώφυλλο, και τι τρώει το ζωάκι τους. Κάθε μέλος της ομάδας κάνει μία ή δύο σελίδες του βιβλίου. Οι σελίδες μπορούν να τρυπηθούν στη μέση και να δεθούν με μία κορδέλα. Οι ομάδες παρουσιάζουν τα βιβλιαράκια τους, τα οποία στο τέλος θα κρεμαστούν σε μια γωνιά της τάξης με μανταλάκια για να τα θαυμάζουν όλοι.

  • Σε κάποιο άλλο μάθημα, λέμε την ιστορία "A very hungry caterpillar" και δείχνουμε το βίντεο με την ιστορία
    (http://www.youtube.com/watch?v=HpISHA8Fs4w).

  • Μπορούμε να κάνουμε χειροτεχνίες με θέμα τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα

http://dailyactivitiesforkids.com/a-lesson-for-kids-in-metamorphosis-butterfly-activity/
http://www.dltk-kids.com/crafts/insects/caterpillars.htm
http://www.dltk-kids.com/crafts/insects/butterflies.htm
http://www.enchantedlearning.com/crafts/butterfly/lifecyclemobile/
http://www.dltk-kids.com/nutrition/index.htm

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -