Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος B - Δραστηριότητα Β7: Foods and sweets - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Foods and sweets
 

Βήμα 1 Φέρνουμε στην τάξη ένα καλάθι με φρούτα, λαχανικά, διάφορα φαγητά πλαστικά από παιχνίδια ή / και αληθινά ή χρησιμοποιούμε κάρτες (B07_F01.pdf, B07_F02.pdf, B07_F03.pdf, B07_F04.pdf, B07_F05.pdf, B07_F06.pdf, B07_F07.pdf, B07_F08.pdf, B07_F09.pdf, B07_F10.pdf, B07_F11.pdf, B07_F12.pdf, B07_F13.pdf, B07_F14.pdf, B07_F15.pdf, B07_F16.pdf, B07_F17.pdf, B07_F18.pdf) με εικόνες φαγητών.

Φροντίζουμε κάποια από αυτά να είναι γνωστά στα παιδιά από τη δραστηριότητα A4 (Words we have in common). Ενδεικτικά μπορούμε να έχουμε: pizza, sandwich, hamburger, corn flakes, spaghetti, salad, lemon, tomato, carrot etc. Επίσης, φροντίζουμε οι τροφές που θα χρησιμοποιήσουμε να μπορούν να χωριστούν σε υγιεινές (εξηγούμε ότι είναι οι τροφές  που έχουν βιταμίνες και άλλα χρήσιμα για τον οργανισμό συστατικά, π.χ. apples, bananas, fish, carrots, tomatoes) και ανθυγιεινές (τροφές με πολύ λίπος όπως hamburger, pizza και chips, και με πολλή ζάχαρη, όπως ice cream και chocolate).
Εμφανίζουμε τη μασκότ της τάξης και λέμε στα παιδιά ότι σήμερα για κάποιο λόγο η μασκότ παραπονιέται και τους ζητάμε να την ακούσουν και να προσπαθήσουν να μαντέψουν το πρόβλημα. Η μασκότ τρίβοντας την κοιλιά της λέει: “Im hungry. I want to eat something. What can I eat? Im so hungry…” και το επαναλαμβάνει μέχρι κάποιο παιδί να μαντέψει σωστά.
Στη συνέχεια, προτείνουμε στα παιδιά να βοηθήσουν τη μασκότ να διαλέξει σωστά τι θα φάει. Τους δείχνουμε πώς να το κάνουν. Παίρνουμε στο χέρι μας ένα (ή δείχνουμε την εικόνα ενός) από τα φαγητά που έχουμε επιλέξει. Πιθανός διάλογος του / της εκπαιδευτικού με τη μασκότ:
- Im so hungry. I want to eat an apple. Can I eat an apple?
- An apple? Yes, it’s good for you.
- And I want to eat pizza. Can I eat pizza?
- No, it’s not good for you.
Σταδιακά, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντούν, καθώς εμείς κατ’ αυτόν τον τρόπο παρουσιάζουμε το λεξιλόγιο για τα φαγητά που έχουμε επιλέξει.

Βήμα 2 Η μασκότ δείχνει τα φαγητά και ρωτάει τα παιδιά:
- What’s this? Is it a carrot?, etc.
- Yes, it is. / No, it isn’t.
- What’s this?
- (It’s an) apple.
- Is it good for me?
- Yes, it is. / No, it isn’t.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τις λέξεις μετά από μας ή τη μασκότ.

Βήμα 3 Χωρίζουμε νοητά την έδρα μας ή κάποια άλλη επιφάνεια σε δυο μέρη: ένα μέρος όπου θα βάζουμε τα υγιεινά φαγητά και ένα μέρος για τα φαγητά που δεν είναι υγιεινά. Μπορούμε, αν θέλουμε, να βάλουμε δυο ταμπελάκια, ένα με (+ /ü) και ένα με (- / x) για να κάνουμε το διαχωρισμό.
Τοποθετούμε τα φαγητά σε μια αδιαφανή πλαστική σακούλα ή σε υφασμάτινη τσάντα για ψώνια. Καλούμε τα παιδιά να ψηλαφίσουν ένα απ’ αυτά και να βρουν ποιο είναι:
 - What is it?
- (It’s / a) banana / pizza.
- Is it good for you?
- Yes, it is. / No, It Isn't.
Καθώς τα παιδιά εμφανίζουν ένα-ένα τα φαγητά που μαντεύουν από τη σακούλα, τα βάζουν στο σωστό μέρος, έτσι ώστε στο τέλος να τα έχουμε σε δυο κατηγορίες.

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, εμείς ή η μασκότ, δείχνοντας κάποια από τα φαγητά και κάνοντας τις ανάλογες εκφράσεις και χειρονομίες, λέμε:
- Look! An apple. I like apples. Yummy! Do you like apples?
- Yes, (I do. / I like apples.)
- No, (I don’t. / I don’t like apples.)
- A hamburger. I don’t like hamburgers. Yuck! They’re not good for me. Do you like hamburgers?
- …mmm. Chocolate. I like chocolate. Do you like chocolate
?
Βοηθάμε τα παιδιά να μάθουν να απαντούν και να εκφράζουν τις προτιμήσεις τους στα Αγγλικά και δεν είμαστε πολύ επικριτικοί αν τους αρέσει και κάτι ανθυγιεινό. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να έρθουν μπροστά και να δείξουν ποια φαγητά τους αρέσουν και ποια όχι: “I like ice cream. Yummy! I dont like bananas. Yuck!”
Αν θέλουμε, μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά για το σπιτικό φαγητό, ότι δηλ. ένα hamburger που φτιάχνουμε στο σπίτι δεν είναι ανθυγιεινό κι ότι δεν πειράζει να τρώμε κάτι που μας αρέσει που και που, ακόμη και αν έχει πολλή ζάχαρη ή λίπος.

Βήμα 5 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι για υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά. Δείχνουμε στα παιδιά κάποια υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά και λέμε: “Look! Apples, oranges, carrots are good for us. It’s healthy food. Chips and candy aren’t good for us. It’s junk food.”  Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τις φράσεις: healthy food, junk food δείχνοντας αντίστοιχα φαγητά.
Τραγουδάμε το τραγούδι “The Food Song(Aclass_B07_M01.mp3, στίχοι) ή το παίζουμε στο CD player. Μπορούμε να δείξουμε και το βίντεο με το τραγούδι (http://www.youtube.com/watch?v=UaqISEs_uj0&feature=related).
Δείχνουμε τα φαγητά που αναφέρονται στο τραγούδι και τραγουδάμε πάλι μαζί με τα παιδιά. Μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι με διάφορους τρόπους:

  • Χωρίζουμε την τάξη στα δυο. Οι μισοί τραγουδάνε τις ερωτήσεις και οι άλλοι μισοί τις απαντήσεις. Λένε όλοι μαζί το κομμάτι που λέει:

I like to eat
Healthy food
Not junk food

  • Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά δικούς μας στίχους, π.χ.

Do you like fish?
Yes. I like fish.
Do you like bananas?
Yes, I like bananas.
Do you like pizza?
No, I don’t like pizza etc.

Βήμα 6 Χωρίζουμε τα παιδιά σε μικρές ομάδες (3-4 παιδιά). Μοιράζουμε από ένα χάρτινο πιάτο (ή απλά ένα χαρτί που προσποιούνται ότι είναι πιάτο) σε κάθε ομάδα και τα Φύλλα Εργασίας (Β07_W01.pdf, Β07_W02.pdf) με εικονίδια φαγητών.  Ζητάμε από κάθε ομάδα να φτιάξει ένα υγιεινό γεύμα με φαγητά που τους αρέσουν. Εξηγούμε ότι θα πρέπει να κόψουν και να κολλήσουν τα εικονίδια στα χάρτινα πιάτα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πουν στην ομάδα τους τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει, όσο αυτό είναι δυνατό. Πιθανός διάλογος:
- I like fish. Yummy!
- Yuck! (I don’t like fish). I like salad.
- I like spaghetti!
- Yummy! etc.
Μόλις τελειώσουν, παρουσιάζουν το γεύμα τους στην υπόλοιπη τάξη. Τα παιδιά κάθε ομάδας παίρνουν διαδοχικά το λόγο: “I like (fish) / I like (tomatoes), etc.” Βοηθάμε τις ομάδες όπου χρειάζεται. Στο τέλος, κρεμάμε τα χάρτινα πιάτα στην τάξη και τα χρησιμοποιούμε για να κάνουμε επανάληψη όποτε έχουμε χρόνο.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Παίζουμε το παιχνίδι Memo. Επιλέγουμε πέντε από τα φαγητά και βάζουμε δύο κάρτες από το κάθε φαγητό ανακατεμένες στον πίνακα ή στο πάτωμα (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις εικόνες που περισσεύουν από τα Φύλλα Εργασίας.  Ζητάμε από τα παιδιά να τις κοιτάξουν για λίγα λεπτά και μετά τις αναποδογυρίζουμε. Το παιδί που σηκώνεται πρέπει να βρει δύο ίδιες εικόνες και να πει τη σωστή λέξη. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.

  • Παίζουμε Bingo. Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε τις κάρτες μας (βλ. Προτεινόμενο Υλικό από το διαδίκτυο). Τις πλαστικοποιούμε και τις χρησιμοποιούμε για να παίζουμε Bingo όποτε έχουμε χρόνο ή θέλουμε να κάνουμε επανάληψη.

  • Φτιάχνουμε ένα Food rainbow. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα μεγάλο ουράνιο τόξο σε χαρτί μέτρου και στη συνέχεια ζωγραφίζουν και κολλούν πάνω σε κάθε χρώμα φαγητά που ταιριάζουν, π.χ. A red apple / strawberry / cherry, a pink fish, a yellow banana / lemon, an orange carrot / orange, a purple plum / grapes, a blue lollipop, etc.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -