Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος B - Δραστηριότητα Β4: Colours - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Colours

Βήμα 1 Εξηγούμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για τα χρώματα. Ζωγραφίζουμε στον πίνακα με χρωματιστές κιμωλίες τα 3 βασικά χρώματα (αυτά δηλαδή που δε δημιουργούνται από τη μίξη άλλων χρωμάτων - το κόκκινο, το μπλέ και το κίτρινο) καθένα ξεχωριστά και λέμε το όνομά τους: red, blue, yellow. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε με μαρκαδόρους πάνω σε ένα φύλλο χαρτί κολλημένο στον πίνακα. Δείχνουμε το κάθε χρώμα αρκετές φορές και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να το επαναλάβουν. Στη συνέχεια, εμείς ή η μασκότ ρωτάει τα παιδιά τι χρώμα είναι αυτό. Πιθανός διάλογος:
- What colour is this?
- (It’s) red.
(δείχνοντας ένα χρώμα)
- Is this yellow?
- Yes, it is / No, it isn’t .
Έχουμε μπροστά μας διάφορα αντικείμενα στα 3 χρώματα (π.χ. ένα μπλε μολύβι, ένα κόκκινο βιβλίο κλπ.). Η μασκότ λέει ένα χρώμα π.χ. Red!) και εμείς σηκώνουμε ψηλά ένα από τα αντικείμενα που έχουμε μπροστά μας σε αυτό το χρώμα. Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να βγάλουν πάνω στο θρανίο τους τις ξυλομπογιές ή τους μαρκαδόρους τους. Η μασκότ λέει πάλι ένα χρώμα και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να σηκώσουν την ξυλομπογιά ή το μαρκαδόρο σε αυτό το χρώμα. Η μασκότ λέει τα χρώματα όλο και πιο γρήγορα για να μπερδέψει τα παιδιά. Στη συνέχεια, κάποιο παιδί παίρνει το ρόλο της μασκότ, κλπ.

Βήμα 2 Έχουμε φέρει στην τάξη μερικά κόκκινα, μπλε και κίτρινα αντικείμενα (ή κάρτες), από αυτά που έχουν μάθει τα παιδιά σε προηγούμενα μαθήματα. Φροντίζουμε να υπάρχουν τουλάχιστον δυο αντικείμενα στο ίδιο χρώμα (e.g. a lemon, a banana, a blue / red yo-yo, a red / blue jeep, a yellow / red / blue umbrella, a yellow bird, a blue fish, etc.).
Εξηγούμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι: “Lets play a game!” (καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε μια συγκεκριμένη φράση στα Αγγλικά έτσι ώστε τα παιδιά να την αναγνωρίζουν σταδιακά και να καταλαβαίνουν ότι όταν λέμε αυτή τη φράση, σημαίνει ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι).
Ζητάμε από ένα παιδί να διαλέξει ένα αντικείμενο αλλά να μη το δείξει στην υπόλοιπη τάξη. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο είναι ρωτώντας. Αν χρειάζεται, κάνουμε ένα παράδειγμα όπου η μασκότ μαντεύει πρώτη για να θυμίσουμε τον τρόπο που ρωτάμε. Βοηθάμε όπου χρειάζεται. Πιθανός διάλογος:
- Is this yellow?
- Yes, it is.
- Is it a lemon?
- Yes, it is.
- Is this a green lemon?
- No, it isnt.

Βήμα 3 Στη συνέχεια, μαθαίνουμε ένα απλό τραγουδάκι για τα χρώματα: Lets sing a song! Δείχνουμε πρώτα κόκκινα αντικείμενα, στη συνέχεια μπλε και κίτρινα και τραγουδάμε στο σκοπό του Frère Jacques:
Red, red, red
Blue, blue, blue
Yellow, yellow, yellow
Red, yellow, blue.
Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά, καθώς τραγουδούν, να αγγίζουν αντικείμενα ή μολύβια που έχουν μπροστά τους στα αντίστοιχα χρώματα.

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, επαναλαμβάνουμε τα 3 βασικά χρώματα ζωγραφίζοντας 3 κύκλους σε ένα χαρτί που έχουμε κολλήσει στον πίνακα και μετά ρωτάμε τα παιδιά τι θα γίνει αν αναμείξουμε κάποια από τα χρώματα, π.χ. ποιο χρώμα θα δημιουργηθεί αν αναμείξουμε το κόκκινο και το κίτρινο. Αναμειγνύουμε τα χρώματα με ξυλομπογιές στο χαρτί που έχουμε κολλήσει, και τους μαθαίνουμε τα ονόματά τους στα Αγγλικά: “Red and blue make purple. Red and yellow make orange. Blue and yellow make green.”
Δείχνουμε διάφορα αντικείμενα ή κάρτες με αντικείμενα στα 3 καινούρια χρώματα πρώτα και σταδιακά στα 6 χρώματα και τα παιδιά λένε το χρώμα που βλέπουν έτσι ώστε να κάνουν αρκετή εξάσκηση. Πιθανός διάλογος με τους μαθητές:
- What colour is this (umbrella)?
- (Its) purple.
- Is this (fish) green?
- Yes, it is / No, it isn’t etc.

Βήμα 5 Στη συνέχεια, δείχνουμε μια εικόνα με το ουράνιο τόξο και λέμε: “Look! This is a rainbow. What is it? A rainbow.” Επαναλαμβάνουμε τη λέξη και ζητάμε από τα παιδιά να την επαναλάβουν κι αυτά. Ρωτάμε: “What colours can you see?” (δείχνοντας κάποιο χρώμα) “What colour is this? And this? Is this red / blue / purple?”, etc.
Στη συνέχεια, εξηγούμε ότι θα ζωγραφίσουμε το δικό μας ουράνιο τόξο. Μοιράζουμε από ένα φύλλο χαρτί σε κάθε παιδί και τους ζητάμε, ξεκινώντας από το επάνω μέρος του χαρτιού, να ζωγραφίσουν ένα ουράνιο τόξο βάζοντας τα χρώματα με τη σειρά που τα ακούν. Τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι: red, orange, yellow, green, blue, purple. Τα παιδιά γράφουν το όνομά τους στο χαρτί τους (στα Αγγλικά, αν μπορούν, διαφορετικά το γράφουμε εμείς) και κολλάμε τις ζωγραφιές σε έναν τοίχο της τάξης. Μπορούμε κατά καιρούς να τις χρησιμοποιούμε για να κάνουμε επανάληψη.

Βήμα 6 Στο τέλος του μαθήματος, μπορούν να μάθουν ένα τραγούδι για το ουράνιο τόξο, όπως το  “Oh Rainbow”, “The Rainbow song”, το ρεφρέν από το I can sing the rainbow (Aclass_B04_M01.mp3, στίχοι), “The Butterfly Colours song” (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό για τους στίχους) ή το τραγούδι “The Rainbow Colours song”, (http://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCcκαιfeaure=fvw).
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μπορούν να μάθουν διάφορα τραγούδια για τα χρώματα (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό - επιπλέον τραγούδια) και να κάνουν κάποιες από τις δραστηριότητες που προτείνονται στα Επιπλέον Προαιρετικά Βήματα.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

The Rainbow
Μοιράζουμε στα παιδιά χαρτιά χρωματιστά στα χρώματα του ουράνιου τόξου – διαφορετικό χρώμα σε διαφορετικούς μαθητές. Τους ζητάμε να σχεδιάσουν με ένα μολύβι το περίγραμμα της παλάμης τους και να το κόψουν γύρω-γύρω. Κολλάμε σε μια γωνιά της τάξης χαρτί του μέτρου και επάνω του κολλάμε τα περιγράμματα των χεριών σχηματίζοντας τις λωρίδες των χρωμάτων του ουράνιου τόξου. Η αφίσα αυτή παραμένει στο τοίχο της τάξης και την χρησιμοποιούμε συχνά για να υπενθυμίζουμε τα χρώματα.
(http://www.enchantedlearning.com/crafts/stpatrick/handprintrainbow)

Colour Diaries
Μοιράζουμε σε κάθε μαθητή φύλλα λευκά Α4 και στο πρώτο μάθημα για τα χρώματα τούς ζητάμε να ζωγραφίσουν μια κουκίδα κόκκινη στο επάνω μέρος της σελίδας. Αυτή θα είναι η κόκκινη σελίδα. Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν αντικείμενα σε κόκκινο χρώμα. Στο επόμενο μάθημα κάνουμε το ίδιο με την κίτρινη σελίδα και μετά με τη μπλε. Σε επόμενα μαθήματα αφιερώνουμε τα τελευταία ή τα πρώτα λεπτά του μαθήματός μας για να επαναλάβουμε μια επίσκεψη στην κόκκινη σελίδα, όπου ίσως θα προσθέσουν οι μαθητές μας κι άλλα πράγματα σε κόκκινο χρώμα. Τα colour diaries θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς με διάφορους τρόπους, όπως για παράδειγμα για να ανακυκλώνουμε το λεξιλόγιο, για να επιλέξουν εικόνες και να τις χρησιμοποιήσουν σε ιστορίες που θα φτιάξουν, κλπ.

Πίνακες ζωγραφικής
Για μεγαλύτερη εξάσκηση με τα χρώματα, μπορούμε να δείξουμε πίνακες ζωγραφικής (B04_PP1.ppt) και να ρωτήσουμε ποιο ή ποια είναι τα πιο σημαντικά χρώματα σε κάθε ένα από τους πίνακες. Μπορούμε επιπλέον να βοηθήσουμε τα παιδιά να εντοπίσουν κάποια αντικείμενα στους πίνακες που γνωρίζουν στα Αγγλικά και να φτιάξουν για αυτά μερικές μικρές φράσεις (πχ. This is a yellow banana). Μπορούμε ακόμη να συζητήσουμε για τα μουσεία και τις πινακοθήκες της πόλης μας.

My Colours mini book
Δίνουμε σε κάθε παιδί το φύλλο εργασίας (B04_W01.pdf) και ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε κάθε χώρισμα ένα αντικείμενο από αυτά που έχουν μάθει (ή γνωρίζουν) σε ένα από τα χρώματα που έχουν μάθει (ζωγραφίζουν συνολικά 5 αντικείμενα). Τα τρία κάθετα μέρη εκατέρωθεν πρέπει να είναι αντικριστά. Αφού ζωγραφίσουν, διπλώνουν το χαρτί τους πρώτα οριζόντια στη μέση και στη συνέχεια στα χωρίσματα, σαν ακορντεόν, έτσι ώστε να κάνουν ένα βιβλιαράκι. Το χώρισμα που λέει My Colours mini book πρέπει να είναι η πρώτη σελίδα. Σε ζευγάρια ή σε μικρές ομάδες, οι μαθητές «διαβάζουν» το βιβλιαράκι τους στους συμμαθητές τους, δηλ. δείχνουν τις εικόνες που ζωγράφισαν και λένε στα Αγγλικά τις λέξεις (e.g. “a red yo-yo, a purple jeep”, etc.). Το βιβλιαράκι μπορεί να αποθηκευτεί στην τάξη (π.χ. μέσα στο φάκελο των παιδιών) και να το χρησιμοποιούμε όποτε υπάρχει χρόνος για επανάληψη.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -