Αύγουστος 2012
Επιλογές του ΚΠΓ για την αποτίμηση της γλωσσομάθειας
του Αντώνη Τσοπάνογλου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
σε συνεργασία με την Βασιλική Δενδρινού,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
[περίληψη] [html] [pdf]
Το άρθρο αυτό επιχειρηματολογεί υπέρ της θέσης ότι η γλωσσομάθεια είναι μια
τόσο σύνθετη δομή/κατάσταση που είναι εξαιρετικά δύσκολο να μετρηθεί με απόλυτη
ακρίβεια. Οι λόγοι, όπως θα διαβάσει ο αναγνώστης είναι πολλοί. Μεταξύ αυτών και
το γεγονός πως δεν είναι διόλου εύκολο να συμφωνήσουν εκείνοι που ενδιαφέρονται
να μετρήσουν τη γλωσσομάθεια ποιες ακριβώς είναι οι μεταβλητές από τις οποίες
αποτελείται και με τι είδους κλίμακα θα πρέπει αυτές να μετρηθούν. Σημειώνεται
πως όποια δέσμη μεταβλητών και αν επινοήσουν οι εμπλεκόμενοι στο εγχείρημα, η
δέσμη αυτή θα περιλαμβάνει και μεταβλητές που μετριόνται με διαφορετική κλίμακα
από τις άλλες. Το εγχείρημα γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκο όταν η προσπάθεια
μέτρησης συνεπάγεται τη μέτρηση συγκεκριμένου επιπέδου γλωσσομάθειας, το οποίο
θα πρέπει να έχει εκ των προτέρων προσδιοριστεί ως προς τις μεταβλητές του
–δηλαδή, πρέπει με κάποιον αντικειμενικό τρόπο να έχει προδιαγραφεί τι ακριβώς
πρέπει να μπορεί να κάνει ο Χ επιπέδου χρήστης μιας γλώσσας και πόσο καλά πρέπει
να μπορεί να το κάνει. Τα διακριτά τεστ επιπέδων γλωσσομάθειας, υποστηρίζει το
άρθρο αυτό, αποτελούν μια εικόνα όλων αυτών των δυσκολιών, με αποτέλεσμα μέχρι
και να αποτελούν πεδίο αμφισβήτησης –τουλάχιστον από μετρολογικής άποψης. Για το
λόγο αυτόν, το άρθρο παίρνει θέση υπέρ των πλήρως διαβαθμισμένων και
προσαρμοστικών ηλεκτρονικών τεστ γλωσσομάθειας και σαν μια ενδιάμεση λύση
προτείνει τα διαβαθμισμένα pen-and-paper τεστ γλωσσομάθειας, σύμφωνα με τα τρία
βασικά επίπεδα που ορίζει το Συμβούλιο της Ευρώπης.
-----
[Επιστροφή στα
προηγούμενα άρθρα]
|
|