English

Greek  
 

Αρχική Σελίδα

Σκοπός Συντακτική Ομάδα Επικοινωνία Για Συγγραφείς    

Φεβρουάριος 2012

Τεκμηρίωση του «Γλωσσικού Προφίλ» του Έλληνα Χρήστη της Ξένης Γλώσσας
της Παρασκευής Γκοτσούλια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
[περίληψη] [html] [pdf]

Το άρθρο αυτό εστιάζει σε βασικά μεθοδολογικά ζητήματα ανάπτυξης ενός μοντέλου περιγραφητών (descriptors) γλωσσικής επάρκειας κατά επίπεδα γλωσσομάθειας, βάσει εκτεταμένων γλωσσικών δεδομένων από σώματα κειμένων χρηστών της ξένης γλώσσας (learner corpora). Η έρευνα που παρουσιάζεται αποτελεί τη βάση εκπόνησης του έργου τεκμηρίωσης του «γλωσσικού προφίλ» του Έλληνα χρήστη της ξένης γλώσσας, που σκοπό έχει να περιγράψει με σαφήνεια και λεπτομέρεια τη λεξική, σημασιολογική και γραμματική ικανότητα και γνώση η οποία συνδέεται με καθένα από τα έξι επίπεδα γλωσσομάθειας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ). Συνδυάζοντας ένα θεωρητικά επαρκές μοντέλο αναπαράστασης της λεξικής σημασίας και ένα μοντέλο ανάλυσης του λειτουργικού πλαισίου της γλωσσικής χρήσης (μοντέλο κειμενικών ειδών), υλοποιούμε μια καινοτόμα, γενερική μεθοδολογία αποτύπωσης των χαρακτηριστικών γλωσσικής παραγωγής των χρηστών της ξένης γλώσσας κατά επίπεδο γλωσσομάθειας, σε ποικίλα επικοινωνιακά περιβάλλοντα. Η μεθοδολογία αυτή, κοινή για όλες τις γλώσσες που εξετάζονται στο πλαίσιο του έργου, επιτρέπει τη συστηματική περιγραφή και τεκμηρίωση της κοινωνικά προσδιορισμένης χρήσης της γλώσσας κατά ορισμένα στάδια μάθησης, βάσει της σύνδεσης διακριτών επιπέδων γλωσσολογικής ανάλυσης (λεξικού, σημασιολογικού, γραμματικού/μορφο-συντακτικού, λειτουργικού).

 

-----

[Επιστροφή στα προηγούμενα άρθρα]

 

 

Περιεχόμενα

 
     
 

Άρθρο του Μήνα

 
     
 

Επόμενο Άρθρο

 
     
 

Προηγούμενα Άρθρα

 
     
 

Πολιτική επιλογής των Άρθρων

 
 

 © 2009-2012 Faculty of English Language and Literature - UOA

 

Web Developer: A.Sarafantoni  Web Designer: Ch.Frantzeskaki