Νοέμβριος 2011
Εναλλακτικές μορφές γλωσσικής αξιολόγησης
της Ντίνας Τσαγγαρή, Πανεπιστήμιο
Κύπρου
[περίληψη] [html]
[pdf]
Το άρθρο αυτό εξετάζει τις σύγχρονες θεωρίες στην εκμάθηση και διδασκαλία
γλωσσών που εισάγονται μέσα από το κίνημα της «εναλλακτικής αξιολόγησης», που
έχει πρόσφατα κάνει την εμφάνιση του στο χώρο της γλωσσικής δοκιμασιολογίας και
αξιολόγησης, και ορίζει τα βασικά χαρακτηριστικά και είδη του. Στα διάφορα μέρη
του άρθρου που ακολουθούν παρουσιάζονται με λεπτομέρεια μερικές από αυτές τις
μεθόδους, και παρέχεται μια λεπτομερή περιγραφή του πώς οι μέθοδοι αυτές μπορούν
να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Το άρθρο καταλήγει σε μια
συζήτηση ενός αριθμού θεμάτων, με την ελπίδα ότι θα αποτελέσουν βάση για
περαιτέρω έρευνα και πειραματισμό στο χώρο της αξιολόγησης. Το άρθρο δεν έχει σε
καμμιά περίπτωση την πρόθεση να παρουσιάσει τις παραδοσιακές γλωσσικές
δοκιμασίες και εξετάσεις σαν κάτι κακό. Ως εκ τούτου, οι προτάσεις και οι
συστάσεις που γίνονται δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν σαν ένα μέσο αντικατάστασης
ή εξαφάνισης των υφιστάμενων μορφών αξιολόγησης όπως τις χρησιμοποιούμε στην
τάξη διδασκαλίας γλωσσών, αλλά έχει ως στόχο να συνεισφέρει στην επαγγελματική
γνώση των διδασκόντων στον τομέα, παρουσιάζοντας την φιλοσοφία και τις πρακτικές
ενός αριθμού μεθόδων αξιολόγησης που έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως σε ένα μεγάλο
αριθμό εκπαιδευτικών συστημάτων στις μέρες μας.
-----
[Επιστροφή στα
προηγούμενα άρθρα]
|
|