Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος E - Δραστηριότητα E6: At the beach - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  At the beach

 

Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας μια μεγάλη τσάντα για την παραλία και ρωτάμε τα παιδιά τι καιρό κάνει σήμερα.

“What’s the weather like today? Its sunny and hot.”

Ρωτάμε τι εποχή είναι αυτή και μαθαίνουμε το summer. Λέμε:

Its hot. Phew! Lets go to the beach” και δείχνουμε την εικόνα με την παραλία (Ε06_C01.pdf).

Στη συνέχεια, βγάζουμε από την τσάντα ένα-ένα τα αντικείμενα που έχουμε βάλει μέσα.

“Look what I’ve got in my bag. A hat … sun cream … sun glasses … rackets / ball … a book.”

Παριστάνουμε ότι είμαστε στην παραλία και με κινήσεις δείχνουμε τι κάνουμε.

“Oh, it’s so nice at the beach. Oh the sun is very hot. I’ll put on some sun cream. Phew! It’s so hot. I’ll swim in the sea. Come with me. Lets swim in the sea” (κάνουμε ότι κολυμπάμε και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας ακολουθήσουν). “Let’s jump / splash in the water. Oh, it’s so nice!” (κάνουμε ότι τσαλαβουτάμε στο νερό)

“Now let’s go out. What else can we do on the beach?

We can play rackets. Let’s play rackets.

What can we do now? We can … play beach volley. Let’s play beach volley.

What can we do now?

We can … eat an ice cream. Yes! Let’s eat an ice cream. Yum! Yum!”

Συνεχίζουμε με όσο λεξιλόγιο μπορούν να μάθουν (fish, play with a bucket, make a castle, etc.)

Στο τέλος ρωτάμε: “Do you like the sea?” “Do you like swimming?” “Do you like ice cream?” etc.

 

Βήμα 2 Δείχνουμε ξανά την εικόνα της παραλίας και λέμε στα παιδιά ότι η Tina είναι σε διακοπές με την οικογένειά της σε ένα νησί και μας έστειλε μια φωτογραφία για να δούμε πώς τα περνάει εκεί.

“Look! Tina’s on the beach. She’s swimming. Look at Daddy! He’s fishing! Look at Granny! She’s reading a book. Look at Mum. She’s putting on some sun cream. Look at these kids! They’re playing rackets. Look at Joe! He’s playing with a boat. Look at Grandpa! He’s eating a sandwich” (τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις φράσεις με τις δραστηριότητες).

Μετά κάνουμε ερωτήσεις για την εικόνα:

- What’s Joe doing?

- (He’s) playing with a boat.

- What’s Tina doing?

- (She’s) swimming.

Στη συνέχεια παίζουμε το παιχνίδι I spy with my little eye” και λέμε:

- I spy with my little eye someone … fishing. Who is it?

- Daddy.

- I spy with my little eye someone … swimming. Who is it?

- Tina.

 

Βήμα 3 Παίζουμε παντομίμα. Ζητάμε από ένα παιδί να μιμηθεί μια δραστηριότητα που κάνουμε στην παραλία ή στη θάλασσα και τα άλλα παιδιά πρέπει να μαντέψουν τι κάνει.

- Are you fishing?

- Yes, I am.

- Are you playing rackets?

- No, I’m not.

 

Βήμα 4 Μαθαίνουμε το τραγούδι Swimming swimming” (Aclass_E06_M01.mp3, στίχοι).  To τραγουδάμε πρώτα εμείς ή το βάζουμε στο CD player, δείχνοντας ταυτόχρονα τις ανάλογες κινήσεις. Μετά καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν δίπλα στα θρανία τους και λέμε το τραγούδι αρκετές φορές, ενθαρρύνοντάς τα να τραγουδούν και να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.

 

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, φέρνουμε στην τάξη ένα δίσκο ή το καπάκι ενός κουτιού παπουτσιών. Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες με πλάσματα της θάλασσας (Ε06_F01.pdf, Ε06_F02.pdf, Ε06_F03.pdf, Ε06_F04.pdf, Ε06_F05.pdf, Ε06_F06.pdf). Πρώτα τα παρουσιάζουμε: “Look, a starfish! This is a shell. Oh, an octopus. A jelly fish, etc.” Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα επαναλάβουν ρωτώντας τα: “Whats this? … Now whats this? … And that? …”

Στη συνέχεια, παίζουμε το παιχνίδι What is missing”. Πιθανός διάλογος:

- One, two, three. Close your eyes. OK. Now open your eyes. Look! What is missing?

- A shell.

- Yes! / right!

(Αν τα μάθουν εύκολα, μπορούμε να προσθέσουμε μερικές ακόμη εικόνες με αντικείμενα, όπως bucket, spade, boat, etc). 

 

Βήμα 6 Κάνουμε ένα κολλάζ με θέμα την παραλία. Κολλάμε στον τοίχο ένα μεγάλο χαρτόνι κανσόν μπλε και στη άκρη του κολλάμε ένα τριγωνικό κομμάτι κανσόν καφέ που θα είναι η παραλία. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες, δίνουμε το Φύλλο Εργασίας (Ε06_W01.pdf), από ένα σε κάθε ομάδα και τους ζητάμε να χρωματίσουν και να κόψουν τις εικόνες. Καθώς εργάζονται, περνάμε από τις ομάδες βοηθώντας όπου χρειάζεται. Όταν τελειώσουν, τις κολλούν στα κανσόν.

Στο τέλος τους κάνουμε ερωτήσεις όπως:

“What’s this? Is it an octopus or a fish?”

“How many legs has the octopus got? Let’s count. One, two, …”

“How many crabs are there?” etc.

 

Βήμα 7 Παίζουμε το παιγνίδι Pass the Fish”. Βάζουμε τα παιδιά σε κύκλο και έχοντας ένα ψεύτικο ψαράκι, ζωγραφισμένο ή παιγνιδάκι παίζουμε το παιγνίδι. Ξεκινάμε δίνοντας το ψάρι στο πρώτο παιδί και ρωτάμε:

Who caught a fish in the big blue sea?”

Όλα τα παιδιά μαζί απαντούν: “(Nikos) caught a fish in the big blue sea!”

Το παιδί που κρατάει το ψάρι λέει: “Who me?”

Η τάξη όλη απαντάει: “Yes, you!” και ο μαθητής που κρατάει το ψάρι λέει: “Not me!”

Η τάξη απαντάει: “Then who?”
Το παιδί που κρατάει το ψάρι το πετάει σε κάποιον άλλο και αρχίζει από την αρχή το παιγνίδι.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Αν θέλουμε στο επόμενο μάθημα, συνεχίζουμε το ίδιο θέμα με διασκεδαστικές δραστηριότητες:

Lets go fishing Έχουμε ετοιμάσει ένα καλάμι ψαρέματος με ένα ξύλο στο οποίο έχουμε δέσει ένα σπάγκο και ένα μαγνητάκι (από αυτά που βάζουμε στο ψυγείο). Κόβουμε ψαράκια από χαρτόνι και πάνω τους βάζουμε ένα αριθμό από το 1-10. Σε κάθε ψαράκι βάζουμε ένα συνδετήρα για να μπορεί να τον τραβήξει το μαγνητάκι. Τα παιδιά πρέπει να ψαρέψουν ένα νούμερο και να πουν ποιο είναι.

Lets eat an ice cream Παίζουμε ένα παιχνίδι με παγωτά. Βάζουμε σε ένα θρανίο 10 χάρτινα χωνάκια. Κρύβουμε στην τάξη 10 χάρτινες μπάλες παγωτό και τα παιδιά ψάχνουν να τις βρουν. Όταν βρουν τη μπάλα, πρέπει να την ταιριάξουν με το χωνάκι που έχει τον ίδιο αριθμό.

Lets dance Χορεύουμε το freeze dance. Παίρνουμε ένα μεταλλικό κουτί και ένα κουτάλι και παίζουμε κάποιο ρυθμό. Τα παιδιά χορεύουν σε αυτό το ρυθμό και όταν τους λέμε freeze, σταματούν.

Simon says Λέμε στα παιδιά ότι θα τους δίνουμε κάποια παραγγέλματα και θα πρέπει να τα ακολουθούν μόνο όταν λέμε στην αρχή “Simon says” (χρησιμοποιούμε τα ρήματα της δραστηριότητας, π.χ. Simon says play rackets / swim / eat an ice cream / water-ski / read a book / make a castle).Τα παιδιά που κάνουν λάθος βγαίνουν από το παιχνίδι, έρχονται δίπλα μας και μας βοηθούν δίνοντας παραγγέλματα.

• Δίνουμε μια κόλλα Α4 σε κάθε παιδί. Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους να κάνει μια δραστηριότητα στην παραλία. Όταν τελειώσουν κολλάμε τις ζωγραφιές τους στον τοίχο ή στον πίνακα και λέμε στα παιδιά να έρθουν κοντά για να τις κοιτάξουν. Τότε περιγράφουμε μια από τις ζωγραφιές και οι μαθητές πρέπει να μαντέψουν ποια είναι και να τη δείξουν.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -