At the
beach
Βήμα 1
Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας μια μεγάλη
τσάντα για την παραλία και ρωτάμε τα
παιδιά τι καιρό κάνει σήμερα.
“What’s the weather like
today? It’s
sunny and hot.”
Ρωτάμε τι εποχή είναι
αυτή και μαθαίνουμε το
summer.
Λέμε:
“It’s
hot.
Phew!
Let’s
go to the beach”
και δείχνουμε την εικόνα με την
παραλία
(Ε06_C01.pdf).
Στη συνέχεια, βγάζουμε
από την τσάντα ένα-ένα τα αντικείμενα
που έχουμε βάλει μέσα.
“Look
what
I’ve got in my bag. A hat … sun cream …
sun glasses … rackets / ball … a book.”
Παριστάνουμε ότι είμαστε
στην παραλία και με κινήσεις δείχνουμε
τι κάνουμε.
“Oh, it’s
so nice at the beach. Oh the sun is very
hot. I’ll put on some sun cream. Phew!
It’s so hot. I’ll swim in the sea. Come
with me. Let’s
swim in the
sea”
(κάνουμε ότι κολυμπάμε και ενθαρρύνουμε
τα παιδιά να μας ακολουθήσουν).
“Let’s jump / splash in
the water. Oh, it’s so nice!”
(κάνουμε ότι τσαλαβουτάμε
στο νερό)
“Now
let’s go out. What else
can we do on the beach?
We
can
play rackets. Let’s play rackets.
What
can we do now? We can … play beach
volley. Let’s play beach volley.
What
can we do now?
We
can
… eat an ice cream. Yes! Let’s eat an
ice cream. Yum! Yum!”
Συνεχίζουμε
με όσο λεξιλόγιο μπορούν να μάθουν
(fish, play with a bucket, make a
castle, etc.)
Στο
τέλος
ρωτάμε:
“Do you like the sea?” “Do you like
swimming?” “Do you like ice cream?” etc.
Βήμα 2
Δείχνουμε ξανά την εικόνα της παραλίας
και λέμε στα παιδιά ότι η
Tina
είναι σε διακοπές με την οικογένειά της
σε ένα νησί και μας έστειλε μια
φωτογραφία για να δούμε πώς τα περνάει
εκεί.
“Look! Tina’s on
the
beach. She’s swimming. Look at Daddy!
He’s fishing! Look at Granny! She’s
reading a book. Look at Mum. She’s
putting on some sun cream. Look at these
kids! They’re playing rackets. Look at
Joe! He’s playing with a boat. Look at
Grandpa! He’s eating a sandwich” (τα
παιδιά επαναλαμβάνουν τις φράσεις με τις
δραστηριότητες).
Μετά κάνουμε ερωτήσεις
για την εικόνα:
- What’s
Joe
doing?
- (He’s)
playing
with a boat.
- What’s
Tina doing?
- (She’s)
swimming.
Στη συνέχεια παίζουμε το
παιχνίδι
“I
spy with my little eye”
και λέμε:
- I spy
with
my little eye someone … fishing. Who is
it?
-
Daddy.
- I
spy
with my little eye someone … swimming.
Who is it?
- Tina.
Βήμα 3
Παίζουμε παντομίμα. Ζητάμε από ένα παιδί
να μιμηθεί μια δραστηριότητα που κάνουμε
στην παραλία ή στη θάλασσα και τα άλλα
παιδιά πρέπει να μαντέψουν τι κάνει.
- Are
you
fishing?
- Yes,
I am.
-
Are
you playing rackets?
- No,
I’m not.
Βήμα
4
Μαθαίνουμε το τραγούδι
“Swimming
swimming”
(Aclass_E06_M01.mp3,
στίχοι).
To τραγουδάμε πρώτα εμείς ή το βάζουμε
στο CD player, δείχνοντας ταυτόχρονα τις
ανάλογες κινήσεις. Μετά καλούμε τα
παιδιά να σηκωθούν δίπλα στα θρανία τους
και λέμε το τραγούδι αρκετές φορές,
ενθαρρύνοντάς τα να τραγουδούν και να
κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.
Βήμα
5
Στο επόμενο μάθημα,
φέρνουμε στην τάξη ένα δίσκο ή το καπάκι
ενός κουτιού παπουτσιών. Δείχνουμε στα
παιδιά εικόνες με πλάσματα της
θάλασσας (Ε06_F01.pdf,
Ε06_F02.pdf,
Ε06_F03.pdf,
Ε06_F04.pdf,
Ε06_F05.pdf,
Ε06_F06.pdf). Πρώτα τα παρουσιάζουμε: “Look,
a starfish!
This is a shell.
Oh,
an octopus.
A jelly fish, etc.”
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα επαναλάβουν
ρωτώντας τα: “What’s
this?
…
Now what’s
this?
…
And that?
…”
Στη συνέχεια, παίζουμε το
παιχνίδι
“What
is missing”.
Πιθανός διάλογος:
- One,
two,
three. Close your eyes. OK. Now open
your eyes. Look! What is missing?
- A
shell.
-
Yes!
/
right!
(Αν τα μάθουν εύκολα,
μπορούμε να προσθέσουμε μερικές ακόμη
εικόνες με αντικείμενα, όπως
bucket,
spade,
boat,
etc).
Βήμα
6
Κάνουμε ένα κολλάζ με
θέμα την παραλία. Κολλάμε στον τοίχο ένα
μεγάλο χαρτόνι κανσόν μπλε και στη άκρη
του κολλάμε ένα τριγωνικό κομμάτι κανσόν
καφέ που θα είναι η παραλία. Χωρίζουμε
τα παιδιά σε ομάδες, δίνουμε το Φύλλο
Εργασίας (Ε06_W01.pdf), από ένα σε κάθε ομάδα και
τους ζητάμε να χρωματίσουν και να κόψουν
τις εικόνες. Καθώς εργάζονται, περνάμε
από τις ομάδες βοηθώντας όπου
χρειάζεται. Όταν τελειώσουν, τις κολλούν
στα κανσόν.
Στο τέλος τους κάνουμε
ερωτήσεις όπως:
“What’s
this? Is it an octopus or a fish?”
“How
many legs has the octopus
got? Let’s count. One, two, …”
“How
many crabs are there?”
etc.
Βήμα
7
Παίζουμε το παιγνίδι
“Pass
the Fish”.
Βάζουμε τα παιδιά σε κύκλο και έχοντας
ένα ψεύτικο ψαράκι, ζωγραφισμένο ή
παιγνιδάκι παίζουμε το παιγνίδι.
Ξεκινάμε δίνοντας το ψάρι στο πρώτο
παιδί και ρωτάμε:
“Who
caught
a fish in the big blue sea?”
Όλα τα παιδιά μαζί
απαντούν:
“(Nikos)
caught a fish in the big blue sea!”
Το παιδί που κρατάει το
ψάρι λέει: “Who
me?”
Η τάξη όλη απαντάει: “Yes,
you!”
και ο μαθητής που κρατάει το ψάρι λέει:
“Not
me!”
Η τάξη απαντάει: “Then
who?”
Το παιδί που κρατάει το ψάρι το πετάει
σε κάποιον άλλο και αρχίζει από την αρχή
το παιγνίδι.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
Αν θέλουμε στο επόμενο
μάθημα, συνεχίζουμε το ίδιο θέμα με
διασκεδαστικές δραστηριότητες:
•
“Let’s
go fishing”
Έχουμε ετοιμάσει ένα καλάμι ψαρέματος με
ένα ξύλο στο οποίο έχουμε δέσει ένα
σπάγκο και ένα μαγνητάκι (από αυτά που
βάζουμε στο ψυγείο). Κόβουμε ψαράκια από
χαρτόνι και πάνω τους βάζουμε ένα αριθμό
από το 1-10. Σε κάθε ψαράκι βάζουμε ένα
συνδετήρα για να μπορεί να τον τραβήξει
το μαγνητάκι. Τα παιδιά πρέπει να
ψαρέψουν ένα νούμερο και να πουν ποιο
είναι.
•
“Let’s
eat an ice cream”
Παίζουμε ένα παιχνίδι με παγωτά. Βάζουμε
σε ένα θρανίο 10 χάρτινα χωνάκια.
Κρύβουμε στην τάξη 10 χάρτινες μπάλες
παγωτό και τα παιδιά ψάχνουν να τις
βρουν. Όταν βρουν τη μπάλα, πρέπει να
την ταιριάξουν με το χωνάκι που έχει τον
ίδιο αριθμό.
•
“Let’s
dance”
Χορεύουμε το
freeze dance.
Παίρνουμε ένα μεταλλικό κουτί και ένα
κουτάλι και παίζουμε κάποιο ρυθμό. Τα
παιδιά χορεύουν σε αυτό το ρυθμό και
όταν τους λέμε
freeze,
σταματούν.
•
“Simon
says”
Λέμε στα παιδιά ότι θα τους δίνουμε
κάποια παραγγέλματα και θα πρέπει να τα
ακολουθούν μόνο όταν λέμε στην αρχή “Simon
says”
(χρησιμοποιούμε τα ρήματα της
δραστηριότητας, π.χ.
Simon says play rackets
/
swim
/
eat an ice cream
/
water-ski
/
read a book
/
make a castle).Τα
παιδιά που κάνουν λάθος βγαίνουν από το
παιχνίδι, έρχονται δίπλα μας και μας
βοηθούν δίνοντας παραγγέλματα.
• Δίνουμε μια κόλλα Α4 σε
κάθε παιδί. Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν
τον εαυτό τους να κάνει μια
δραστηριότητα στην παραλία. Όταν
τελειώσουν κολλάμε τις ζωγραφιές τους
στον τοίχο ή στον πίνακα και λέμε στα
παιδιά να έρθουν κοντά για να τις
κοιτάξουν. Τότε περιγράφουμε μια από τις
ζωγραφιές και οι μαθητές πρέπει να
μαντέψουν ποια είναι και να τη δείξουν.
|