Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος E - Δραστηριότητα E1: Halloween - Προτεινόμενη Διαδικασία  
     
  Εκπαιδευτικό Υλικό Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Halloween

 

Βήμα 1 Ντυνόμαστε – αν μπορούμε – μάγοι ή μάγισσες (μ’ ένα μαύρο καπέλο και μια μαύρη κάπα) και φέρνουμε στην τάξη ένα μαγικό καπέλο ή μια μαγική τσάντα. Διαφορετικά δείχνουμε την εικόνα της Μάγισσας (Ε01_C01.pdf) και την εικόνα του Μάγου (Ε01_C02.pdf).

Im / This is a wizard. This is my / his magic hat.” “Im a witch. This is my magic bag.”

Μέσα στο καπέλο έχουμε βάλει τις εικόνες (Ε01_F01.pdf, Ε01_F02.pdf, Ε01_F03.pdf, Ε01_F04.pdf, Ε01_F05.pdf, Ε01_F06.pdf) ή τα αντίστοιχα αντικείμενα σε παιχνίδια. Προσποιούμαστε ότι κάνουμε μαγικά, τα βγάζουμε ένα-ένα και λέμε:

- Oh, the magic hat, the magic hat! What’s inside? Let’s take a look. A cat / a bat / a spider / an owl / a skeleton / a pumpkin.

- What colour is it?

- Black, brown, etc.

- And this?

- This is a bat.

- What colour is it?

- Black.

Αφού παρουσιάσουμε τα αντικείμενα στο μαγικό καπέλο, τα ξαναβάζουμε μέσα και ‘τραγουδάμε’ την παρακάτω ρίμα δείχνοντας τα αντίστοιχα αντικείμενα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν.

 

³(Aclass_E01_M01.mp3)

Black cat, black cat, what do you see?

I see a brown spider looking at me.

Brown spider, brown spider, what do you see?

I see a black bat looking at me.

Black bat, black bat, what do you see?

I see a white skeleton looking at me.

White skeleton, white skeleton, what do you see?

I see a brown owl looking at me.

Brown owl, brown owl, what do you see?

I see a pumpkin looking at me.

 

Βήμα 2 Επαναλαμβάνουμε το λεξιλόγιο για να το μάθουν καλύτερα. Τοποθετούμε όλες τις εικόνες σ’ ένα θρανίο και ζητάμε από τα παιδιά να μας τις φέρουν, π.χ. “Maria, bring me the skeleton, please.” “Alex, bring me the bat, please.” “Well done!”

 

Βήμα 3 Δείχνουμε στην εικόνα του Halloween (Ε01_C03.pdf) τα μεταμφιεσμένα παιδιά και εκμαιεύουμε τι είναι ντυμένα: Look, s/hes a witch / cowboy / skeleton, etc.

 Εξηγούμε πως τα παιδιά αυτά έχουν ντυθεί έτσι για να γιορτάσουν μια γιορτή που λέγεται Halloween και που δε γιορτάζεται στη χώρα μας. Στη συνέχεια τους δίνουμε μερικές πληροφορίες γι’ αυτή τη γιορτή, π.χ. ότι είναι στις 31 Οκτωβρίου και ότι τα παιδιά σε Αγγλία, Αμερική, Αυστραλία  μεταμφιέζονται σε μάγισσες, πειρατές, μπαλαρίνες, φαντάσματα και γυρνούν από σπίτι σε σπίτι λέγοντας “Trick Or Treat?” Αυτή η φράση σημαίνει «φάρσα ή κέρασμα;», δηλ. αν δεν μας τρατάρεις θα σου κάνουμε κάτι (π.χ. θα λερώσουμε τα παράθυρά σου με οδοντόκρεμα!). Όταν οι ένοικοι ανοίγουν την πόρτα στα παιδιά, είναι υποχρεωμένοι με μια έννοια να τους προσφέρουν γλυκίσματα, καραμέλες, κλπ.  Επίσης λέμε ότι οι οικογένειες τοποθετούν έξω από τις πόρτες των σπιτιών τους κολοκύθες με σκαλισμένα μάτια, μύτη και στόμα ώστε να φαίνονται σαν πρόσωπα. Τους δείχνουμε στην εικόνα του Halloween μια τέτοια κολοκύθα.

 

Βήμα 4 Στη συνέχεια ζητάμε από κάποιο παιδί να προσποιηθεί πως είναι μάγος και να μεταμορφώσει ένα άλλο παιδί σε γάτα, αράχνη, κλπ. (αν έχουμε τη δυνατότητα του δίνουμε να φορέσει ένα καπέλο μάγου /μάγισσας ή / και να κρατήσει ένα ραβδί):

Abracadabra, youre a cat!” Το «μεταμορφωμένο» παιδί δείχνει σε τι μεταμορφώθηκε με κινήσεις, ήχους κλπ. και μετά αλλάζουν ρόλους (ο δεύτερος είναι ο μάγος και ο άλλος μεταμορφώνεται). Ακολουθούν όσα παιδιά θέλουν να παίξουν το παιχνίδι.

 

Βήμα 5 Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια κολοκύθα (ή μάγισσα, κλπ). Παίρνουμε 10 ζωγραφιές, τις κολλάμε στον πίνακα και μαθαίνουμε το αντίστοιχο τραγουδάκι από τα παρακάτω:

 

³10 little pumpkins (Aclass_E01_M02.mp3)

1 little, 2 little, 3 little pumpkins,
4 little, 5 little, 6 little pumpkins,
7 little, 8 little, 9 little pumpkins,
10 little pumpkins for Halloween!

 

³10 little Witches (Aclass_E01_M03.mp3)

1 little, 2 little, 3 little witches,
4 little, 5 little, 6 little witches,
7 little, 8 little, 9 little witches,
10 little witches in the sky!

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Φτιάχνουμε μάσκες (Ε01_W01.pdf, Ε01_W02.pdf, Ε01_W03.pdf, Ε01_W04.pdf, Ε01_W05.pdf) με μάγισσες, γάτες, κλπ. Δίνουμε στα παιδιά τα Φύλλα Εργασίας, διαλέγουν όποια μάσκα θέλουν και αφού τις χρωματίσουν και τις στερεώσουμε στο πρόσωπό τους χρησιμοποιώντας λαστιχάκια, τις φοράν και πηγαίνουμε από τάξη σε τάξη για να παίξουμε “Trick or Treat”. Μπορούμε να φροντίσουμε να έχουν τα παιδιά των άλλων τάξεων μερικές καραμελίτσες, διαφορετικά πρέπει να σκεφτούμε μια φάρσα που θα κάνουν τα δικά μας παιδιά στα παιδιά της άλλης τάξης, όπως για παράδειγμα να πάρουν το σφουγγάρι της τάξης τους φεύγοντας.

(Εμείς) Let’s go trick or treating. Come on, let’s go. Knock, knock, knock (χτυπάμε την πόρτα).

(Όλοι μαζί) Trick or treat?

(Εμείς) Give us candy.

(Όλοι μαζί) Happy Halloween.

  • Κάνουμε μια χειροτεχνία με κολοκύθα. Χρησιμοποιούμε χάρτινα πιάτα, τους ανοίγουμε τρύπες για τα μάτια, τα βάφουμε πορτοκαλί σαν την κολοκύθα, κολλάμε πράσινο χαρτάκι για τα φύλλα της κολοκύθας και ζωγραφίζουμε και ένα στόμα αστείο- με ένα δόντι ή με δύο δόντια σαν του λαγού κλπ. Η παρακάτω φωτογραφία είναι ένα παράδειγμα: http://www.dltk-holidays.com/halloween/mepumpkin.html

  • Μαθαίνουμε στα παιδιά ένα ακόμη τραγούδι που έχει σχέση με το Halloween. Παρακάτω υπάρχουν δύο τραγούδια που προτείνονται γιατί είναι διασκεδαστικά και εύκολα. Διαλέγουμε όποιο μας αρέσει και μαθαίνουμε στα παιδιά την πρώτη στροφή μόνο. Στο YouTube μπορούμε να ακούσουμε τα τραγούδια και να δούμε τις κινήσεις που τα συνοδεύουν (http://www.youtube.com/watch?v=K8v2ErHTpTs και http://www.youtube.com/watch?v=f4sJbEwb5os). Αν πραγματοποιήσουμε την επίσκεψη σε άλλη τάξη, μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι.

Hello, My Friends (Let’s Go Trick-or-Treating)

Hello, my friends. (Hello, my friends.)
I’m so happy to see you.
Hello, my friends. (Hello, my friends.)
Let’s go trick-or-treating.

 

Knock Knock, Trick or Treat

Knock. Knock. (Κάνουμε πως χτυπάμε την πόρτα)
Trick or treat?
(στο trick εκτείνουμε την παλάμη του ενός χεριού μπροστά και στο treat εκτείνουμε την άλλη, σαν να δίνουμε δυο επιλογές)

Who are you? (Ανασηκώνουμε τους ώμους και δείχνουμε μπροστά)

Im a witch. (Δείχνουμε τον εαυτό μας και κάνουμε κίνηση μάγισσας)

Im a little witch. (‘Ιδια κίνηση με παραπάνω)

(Αντί για “Im a witch”, μπορούμε να πούμε:   “Im a cowboy / wizard / ballerina”)

Ιδέες για κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το τραγούδι, για να υποδηλώνουν σε τι έχουν μασκαρευτεί: Για τον cowboy προσποιούνται ότι φοράν ένα καπέλο, για τη witch σχηματίζουν με τα χέρια μια πυραμίδα πάνω από το κεφάλι τους (σαν καπέλο μάγισσας), για την ballerina λυγίζουν τα γόνατα και κάνουν κινήσεις μπαλέτου με τα χέρια,  για το wizard προσποιούνται πως κάνουν μαγικό ξόρκι με τα χέρια τους.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

Trick or Treating

(στο σκοπό του “Are You Sleeping?”)
Trick or treating, trick or treating
BOO BOO BOO
BOO BOO BOO
Trick or treating, trick or treating
I scare you, I scare you!

 

Monsters

(Finger play)

Listen, listen. (Φέρνουμε το χέρι πίσω από το αυτί μας)
Monsters are there! (Δείχνουμε την πόρτα)
Hear them tiptoe to your chair? (Περπατάμε στις μύτες)
Dont speak a word. (Φέρνουμε το δάχτυλο στα χείλη μας)
Dont goah-choo!” (Φέρνουμε ένα δάχτυλο κάτω από τη μύτη μας)
Dont move about.
(Στεκόμαστε ακίνητοι με τα χέρια κολλημένα στα πλευρά μας)

Or theyll get YOU!!! (Στο “you” φωνάζουμε δυνατά και πηδάμε μπροστά με τεντωμένα χέρια)

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -