My garden in
spring
Βήμα 1
Για να συνδέσουν αυτά που μαθαίνουν τα
παιδιά στην τάξη (τον καιρό και τη φύση
την άνοιξη) με την καθημερινότητά τους,
τα βγάζουμε
μια βόλτα στο προαύλιο και μιλάμε για
τον καιρό που έχει εκείνη την ημέρα. Αν
είναι λιακάδα, δείχνουμε τον ήλιο και
λέμε: “Look!
The sun.
It’s
sunny today.”
Παράλληλα δείχνουμε τη λιακάδα από την
εικόνα με τον κύκλο του καιρού
(Γ09_C01.pdf).
Αν έχει συννεφιά, δείχνουμε τα σύννεφα
και λέμε: “Look
at the clouds.
Can you see the clouds?
It’s
cloudy today.”
(δείχνουμε και
την αντίστοιχη εικόνα στον κύκλο)
Θυμίζουμε στα παιδιά το
λεξιλόγιο για το κρύο ή τη ζέστη: “Brrr,
it’s
cold
/
Phew,
it’s
hot.”
(κάνουμε αντίστοιχες κινήσεις)
Αν βρέχει, δε βγαίνουμε
έξω και λέμε: “Oh,
it’s
raining.
Look at the rain.” (δείχνουμε τη
βροχή) “We can’t go out today.”
Προτιμούμε όμως να
κάνουμε τη δραστηριότητα μια μέρα με
καλό καιρό.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να
εξερευνήσουν το περιβάλλον με τις
αισθήσεις τους.
“Listen! What can you
hear? A bird. Look, birds. How many
birds can you see? One, two, three ….”
“Look! The trees, the
grass, the flowers, the leaves. The
trees are green.
The grass is green,
etc
(τα
παιδιά αγγίζουν τα δέντρα, τα φύλλα, τα
λουλούδια).
A caterpillar / a ladybird / a butterfly
/ an ant, etc. Look at the sky!
It’s
blue.
Look at the clouds!”
Παρακινούμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν
λέξεις για τον καιρό και το περιβάλλον
γύρω τους. Μετά από μια σύντομη βόλτα
στο προαύλιο, επιστρέφουμε στην τάξη.
Εναλλακτικά, μπορούμε
απλά να φέρουμε στην τάξη τον κύκλο του
καιρού και την εικόνα του κήπου για να
μάθουμε για τον καιρό και τη φύση την
άνοιξη.
Βήμα 2
Κολλάμε στον πίνακα την εικόνα του
κήπου
(Γ09_C02.pdf)
και τοποθετούμε το γυμνό
δέντρο (Γ09_F01.pdf), τα σύννεφα
(Γ09_F02.pdf)
και τις νιφάδες
χιονιού
(Γ09_F03.pdf). Ρωτάμε δείχνοντας:
“Look.
What’s
this?
Snow. Yes, it’s snowing.
And this? What’s this? (A) tree. Are
there any leaves on the tree? No. Look
at the sky. Look at the clouds.
What season is this?
(εξηγούμε).
(It’s)
winter.”
Βγάζουμε τo
χιόνι και τα σύννεφα και,
ανοιγοκλείνοντας την παλάμη, λέμε:
“Goodbye
snow,
goodbye clouds.”
Στη συνέχεια ρωτάμε τα
παιδιά πώς θα κάνουμε αυτή την εικόνα
ανοιξιάτικη.
“Look at the tree. What
can we put on the tree?”
“Leaves.
Green leaves.”
(Κολλάμε το
δέντρο με τα φύλλα
(Γ09_F04.pdf))
“Look at the sky. What
can we put in the sky? The sun.”
(κολλάμε
τον ήλιο
(Γ09_F05.pdf))
“The
yellow sun is up in the sky.
It’s
sunny.”
“What
else?”
Συνεχίζουμε με το χορτάρι, τα
λουλούδια
(Γ09_F06.pdf), τα πουλιά
(Γ09_F07.pdf), την πεταλούδα
(Γ09_F08.pdf), τη
μέλισσα
(Γ09_F09.pdf), την πασχαλίτσα
(Γ09_F10.pdf), την κάμπια
(Γ09_F11.pdf), το
μυρμήγκι
(Γ09_F12.pdf), κλπ.
Επαναλαμβάνουμε το λεξιλόγιο που
γνωρίζουν τα παιδιά και παρουσιάζουμε το
καινούριο.
Όταν τελειώσουμε με την
εικόνα, την ξαναπεριγράφουμε.
“It’s spring. The sun is
up in the sky. The sky is blue. The
trees are green. The grass is green.
There are flowers in the garden. Red,
yellow, pink, purple flowers. There are
birds / there’s a(n) butterfly / bee /
ladybird / ant.”
Μπορούμε να βρούμε ένα
ρυθμό και να πούμε τραγουδιστά:
“Hello sun, hello
flowers, hello green grass, hello
butterfly, etc. Hello spring!”
χαιρετώντας και κουνώντας την παλάμη μας
αριστερά-δεξιά.
Βήμα 3
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες για να
φτιάξουμε το δικό μας κήπο την άνοιξη.
Κάνουμε ένα κολλάζ ή / και ζωγραφίζουμε
έναν κήπο μια ανοιξιάτικη μέρα.
Χρησιμοποιούμε χαρτί μέτρου και υλικά
που υπάρχουν στην τάξη, στη φύση ή
έχουμε φέρει από το σπίτι, όπως βαμβάκι
για να κολλήσουν για σύννεφα, πράσινα
φύλλα για τα δέντρα,
popcorn
για να κάνουν τα λουλούδια, θαλασσί
γκοφρέ χαρτί για να φτιάξουν τον ουρανό,
κλπ. Ζητάμε από κάθε ομάδα να κάνει κάτι
διαφορετικό, π.χ. να ζωγραφίσει ένα
σπίτι, τα δέντρα, τα πουλιά, τα έντομα,
κλπ. Σε κάθε ευκαιρία χρησιμοποιούμε το
λεξιλόγιο και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να
το επαναλαμβάνουν.
Βήμα 4
Στο επόμενο μάθημα τελειώνουμε το κολλάζ
και περιγράφουμε τον κήπο με τη βοήθεια
των παιδιών ή / και κάνουμε ερωτήσεις:
“What’s this?” (The / A)
sun, sky, house, garden, clouds,
butterfly, ladybird, caterpillar, bee,
bird, cat, dog, etc.
“What colour is the
butterfly?
How many clouds can you
see?” etc.
Χρησιμοποιούμε την εικόνα
για να επαναλάβουμε το
up
/
down.
Για παράδειγμα, δείχνουμε τα σύννεφα ή
τον ήλιο και λέμε: “The
sun is up.
The sun is up in the sky / the clouds
are up in the sky.”
Βάζουμε
μια μπάλα στο χορτάρι: “The
ball is on the grass.”
Μπορούμε να κάνουμε το
ίδιο με το
in
/
out.
Για παράδειγμα, βάζουμε την εικόνα μιας
γάτας μέσα στο σπίτι και μετά έξω από το
σπίτι: “The
cat is in the house.
The cat is out of the house.”
Βήμα 5
Ξαναμιλάμε για τον καιρό που έχει εκείνη
τη μέρα. Δείχνουμε την αντίστοιχη εικόνα
στον κύκλο του καιρού και ρωτάμε και
επαναλαμβάνουμε με ρυθμό: “How’s
the weather today
/
What’s
the weather like?”
“It’s
sunny
/
cloudy
/
rainy.”
Επαναλαμβάνουμε αρκετές
φορές και ρωτάμε πώς είναι ο ουρανός
πριν τη βροχή και τι βλέπουμε μετά τη
βροχή. Βοηθάμε τα παιδιά να αντιληφθούν
το λεξιλόγιο με εικόνες. Πιθανός
διάλογος:
-
Look at the sky! Is it sunny today?
-
No.
-
Is it cloudy?
-
Yes.
-
What can you see after
the rain?
-
A rainbow.
Μπορούμε μετά από αυτή
τη δραστηριότητα κάθε μέρα μαζί με τον
χαιρετισμό να ρωτάμε τα παιδιά για τον
καιρό και να επαναλαμβάνουμε: “How’s
the weather today?
/
What’s
the weather like?”
“It’s
sunny
/
cloudy
/
rainy”,
etc.
Βήμα 6
Δείχνουμε στα παιδιά την εικόνα με το
αγόρι
(Γ09_C03.pdf). Πιθανός διάλογος με τους
μαθητές:
-
Look
at the boy.
He’s Johnny. Where’s
Johnny? In the house or outside?
-
In the house.
-
Is Johnny happy or sad?
-
Sad. Can he go out and
play?
-
No.
-
Why not? Is it sunny?
-
No.
-
Is it rainy?
-
Yes.
Μαθαίνουμε το τραγουδάκι
“Rain,
Rain,
Go Away”
(Aclass_C09_M01.mp3)
Rain, rain, go away.
Come again another day.
(Little Johnny) wants to
play.
Rain,
rain,
go away.
Συνεχίζουμε με:
mummy, daddy, brother,
Lisa, baby, all the family
Στη συνέχεια μπορούμε να
παίξουμε με τη ρίμα ως εξής: Ένα παιδί
είναι το αγόρι και κάποια άλλα παιδιά
είναι η βροχή. Τα παιδιά που είναι η
«βροχή» περπατάνε γύρω από το παιδί και
χτυπούν τα δάχτυλά τους για να κάνουν
τον ήχο της βροχής.
Η
υπόλοιπη τάξη λέει:
Rain, rain, go away.
Come again another day.
Little ... (Maria) wants
to play.
Rain,
rain,
go away.
Τα παιδιά της βροχής
φεύγουν και γυρίζουν στα θρανία τους ενώ
το παιδί που ήταν στη μέση λέει: “Goodbye
rain.
Hello,
sun.”
Βήμα 7
Στο επόμενο μάθημα, ξαναρωτάμε τι καιρό
κάνει. Επαναλαμβάνουμε τον καιρό και
μαθαίνουμε το
windy.
Δείχνουμε την εικόνα με το κοριτσάκι
που πετάει το χαρταετό
(Γ09_C03.pdf)
και λέμε:
-
Look at the girl. She’s
Lisa. Where’s Lisa? In the house?
-
No. Out of the house?
-
Yes. Is she happy or sad?
-
Happy.
-
Can she fly a kite?” (δείχνουμε
το χαρταετό)
-
Yes.
-
Why? Is it rainy?
-
No.
-
Is it windy?
(φυσάμε σαν τον
άνεμο)
-
Yes.
Μαθαίνουμε το τραγούδι
“It is spring and it is
time to fly a kite”
(Aclass_C09_M02.mp3)
It is spring and it is
time to fly a kite!
It is spring and it is
time to fly a kite!
It is spring that’s the
season!
We don’t need a better
reason!
It is spring and it is
time to fly a kite!
Βήμα 8
Στα επόμενα μαθήματα, ρωτάμε τα παιδιά
τι καιρό κάνει. Μπορούμε να κάνουμε μια
μικρή χειροτεχνία, να τη βάλουμε στον
τοίχο και τα παιδιά να κολλάνε κάθε φορά
τον ανάλογο καιρό (http://www.makinglearningfun.com/themepages/SunflowerWeatherChart.htm)
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
• Τραγουδάμε το
παραδοσιακό
“The
itsy bitsy spider”
(“Or
Incy Wincy Spider”)
και κάνουμε ένα κολλάζ.
The
itsy bitsy spider
Climbed up the waterspout
Down came the rain
And washed the spider out.
Out came the sun
And dried up all the rain
So the itsy-bitsy spider
Climbed up the spout again!
http://www.youtube.com/watch?v=bJnaADMFozk
&
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/incy-wincy-spider
• Κατασκευάζουμε ομπρέλες
με χάρτινα πιάτα. Χρειαζόμαστε μεγάλα
χάρτινα πιάτα και μαρκαδόρους. Κάνουμε
μια τρύπα στη μέση του πιάτου μέσα από
την οποία τα παιδιά περνάνε το δάχτυλο
τους για να κάνουν την ομπρέλα.
Σηκώνονται όρθιοι με τις ομπρέλες τους
και λένε:
“It’s
raining,
it’s
raining,
Oh my!
Take an umbrella!”
• Κάνουμε διάφορες
χειροτεχνίες με θέμα την άνοιξη.
http://webspace.webring.com/people/eu/um_5185/spring.html
• Μαθαίνουμε κι άλλα
τραγούδια για τον καιρό.
How’s the weather?
The sun comes up, up, up
Up, up, up
The rain comes down,
down, down
Down, down, down
How’s the weather? How’s
the weather?
It’s sunny, sunny, sunny,
sunny, sunny, sunny.
How’s the weather?
It’s cloudy, cloudy,
cloudy,
cloudy, cloudy, cloudy.
How’s the weather? How’s
the weather?
The sun comes up, up, up
Up, up, up
The rain comes down,
down, down
Down, down, down
http://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yYκαιfeature=related
How’s the weather? How’s
the weather?
It’s raining, raining,
raining,
Raining, raining,
raining,
How’s the weather?
It’s snowing, snowing,
snowing,
Snowing, snowing,
snowing,
How’s the weather? How’s
the weather?
http://www.supersimplesongs.com/cd2-3.html
• Ζωγραφίζουμε στον
πίνακα ένα σκοινί μπουγάδας και λίγο πιο
πέρα ένα δέντρο κι ένα σπίτι. Εξηγούμε
ότι η
Tina
και ο
Joe,
θέλοντας να βοηθήσουν στις δουλειές του
σπιτιού, είναι στον κήπο του σπιτιού
τους και απλώνουν τα πλυμένα ρούχα στο
σκοινί της μπουγάδας για να στεγνώσουν.
Λέμε: “It’s
sunny today.”
Δείχνουμε τις φιγούρες των ρούχων (που
έχουμε κόψει από περιοδικά), τις
«κρεμάμε» στο σχοινί και ρωτάμε να μας
πουν τι είναι:
- What’s this?
- (It’s a) T-shirt.
- What are these?
- (They’re) socks.
- What’s this?
- (It’s) a jacket.
- What colour is the
jacket?
- (It’s)
blue,
etc.
Ξαφνικά αρχίζει να
φυσάει. Λέμε:
“Now
it’s
windy.
Oh dear, look at the
clothes.”
Ξεκρεμάμε τα ρούχα και τα
βάζουμε πάνω στο δέντρο, κάτω από το
δέντρο, πάνω στο σπίτι, στο έδαφος, κλπ.
Ρωτάμε τα παιδιά πού είναι και βοηθάμε
να μας απαντήσουν:
- Where are the socks?
- On the tree.
- Where are the jeans?
- On the roof.
- Where’s the pullover?
- Under the tree.
- Where’s the T-shirt?
- On the grass, etc.
Μπορούμε να δείξουμε το
βίντεο με τη δραστηριότητα από τη
διεύθυνση:
http://www.youtube.com/watch?v=cFWm1sUCD_g
|