My
family
Βήμα 1
Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε
ότι ο
Terry
το αρκουδάκι θέλει να τους γνωρίσει την
οικογένειά του, που αγαπάει πολύ. Ο
Terry
δείχνει μια εικόνα - φωτογραφία της
οικογένειάς του (Γ05_CO1.pdf)
και εξηγεί ποιος είναι ποιος. Πιθανή
παραγωγή λόγου:
“Hello! This is my family! I love my
family. Here is my dad, this is my mum,
this is my baby brother and this is my
little sister. Look!
My sister is beautiful!
What about your family?”
Εξηγούμε ότι ο
Terry
θέλει να ζωγραφίσουν τα παιδιά τη δική
τους οικογένεια, ζωγραφίζοντας όλα τα
μέλη να κάνουν μαζί μια δραστηριότητα
την Κυριακή που δεν έχουν δουλειά ή
σχολείο. Καθώς ζωγραφίζουν περνάμε από
κάθε παιδί και κάνουμε ερωτήσεις όπως: “Who’s
this?”
“Is he your brother or your father?”
“Is
she your mother?”
Όταν τελειώσουν τη ζωγραφιά τους
έρχονται και την παρουσιάζουν στην τάξη.
Πιθανή παραγωγή λόγου:
“This is my daddy, Pandelis. This is my
mummy, Sophia. This is…”.
Βήμα 2
Μετά ξεκινάμε μια συζήτηση για το τι
κάνουν τα παιδιά με την οικογένειά τους
τις Κυριακές. Καθώς οι μαθητές μιλούν
τους δίνουμε τις ανάλογες φράσεις στα
Αγγλικά
(We
go to the park
/
watch TV
/
play football
/
play games
/
go to a restaurant
/
go to the cinema
/
read books,
etc.)
και ζητάμε να τις επαναλάβουν.
Ύστερα μαθαίνουμε το τραγούδι
“This
is the way
we go to the park” (Aclass_C05_M01.mp3,
στίχοι).
Το λέμε πρώτα εμείς και το ακούν από το
CD,
ενώ ταυτόχρονα
δείχνουμε τις κινήσεις.
Μετά καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και
το τραγουδάμε όλοι μαζί κάνοντας και τις
κινήσεις.
Βήμα 3
Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά
σε ομάδες (κάθε ομάδα έχει ένα χρώμα:
red team
/
green team
/
blue,
etc.)
και τους ζητάμε να αναπαραστήσουν μία
σκηνή που να δείχνει τι κάνουν σαν
οικογένεια κάθε Κυριακή. Θα πρέπει να
αποφασίσουν γι’ αυτό που θα διαλέξουν
ανάλογα με το ποια δραστηριότητα κάνουν
οι περισσότεροι. Όταν το αποφασίσουν, θα
το δείξουν στους συμμαθητές τους χωρίς
να μιλούν, ως «αγάλματα αμίλητα» (σαν να
αναπαριστούν ένα πίνακα με ζωντανά
πρόσωπα - ένα “tableau
vivant”).
Τα παιδιά από τις άλλες ομάδες θα πρέπει
να μαντέψουν την αναπαράσταση. Βοηθάμε
συνεχώς.
Πιθανή παραγωγή λόγου:
“You go to the park /
play football / watch TV / go to the
restaurant,
etc.”
Αν θέλουμε μπορούμε να
έχουμε φέρει μαζί μας ένα καπέλο
ανδρικό, ένα μαντίλι γυναικείο, μία
εσάρπα, μία εφημερίδα κλπ. ώστε να είναι
πιο ρεαλιστική η αναπαράσταση.
Βήμα 4
Τώρα ζητάμε απ’ τα παιδιά, όπως είναι σε
ομάδες, να φτιάξουν φιγούρες για να
σχηματίσουν μια οικογένεια. Τους δίνουμε
χαρτόνια κανσόν, χρωματιστά χαρτιά για
να φτιάξουν και να κολλήσουν ρούχα και
κλωστές από μαλλί για να προσθέσουν
μαλλιά. Ένα παιδί θα ζωγραφίσει τη
φιγούρα της μητέρας, άλλο του πατέρα
κλπ. Ύστερα θα τους δώσουμε πλαστικά
καλαμάκια και θα τα συρράψουμε με το
συρραπτικό πάνω στις φιγούρες.
Εναλλακτικά: Αν
επιλέξουμε να μην κάνουμε αυτή τη
χειροτεχνία, μπορούμε να πούμε στα
παιδιά να ζωγραφίσουν τα δάχτυλά τους
στο αριστερό χέρι (με μαρκαδόρο) για να
αναπαραστήσουν μια οικογένεια.
Μετά τους βάζουμε το
τραγούδι
“Finger
family”
(Aclass_C05_M02.mp3,
στίχοι)
στο
CD player.
Καθώς τα παιδιά ακούν, δείχνουν τις
φιγούρες που έχουν φτιάξει (ή τα
ζωγραφισμένα δάχτυλά τους), ακολουθώντας
τα λόγια του τραγουδιού, ενώ εμείς
δείχνουμε τις
δαχτυλοφιγούρες που έχουμε φτιάξει
με ένα γάντι σαν να δείχνουμε τη δική
μας οικογένεια (προαιρετικά: βλ. Υλικό
για τον / την εκπαιδευτικό για την
κατασκευή).
Βήμα 5
Αν υπάρχει χρόνος, ή σε άλλο μάθημα,
τους βάζουμε το τραγουδάκι
“I
love you”
(Aclass_C05_M03.mp3,
στίχοι)
και καθώς τραγουδάμε ή ακούμε στο
CD player
κάνουμε και τις ανάλογες κινήσεις
(αγκαλιές, φιλιά, κλπ.) για να
αντιληφθούν τα παιδιά το λεξιλόγιο
kiss
/
hug
/
love.
Λέμε αρκετές φορές το τραγούδι
ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν
κάνοντας τις κινήσεις. |