Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ4: The bear family  - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
 

The bear family

 

 

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα ακούσουν μια ιστορία για μια οικογένεια αρκούδων (Aclass_C04_M01.mp3, κείμενο ιστορίας). Κάνουμε μια σύντομη εισαγωγική συζήτηση, π.χ. “Bears like honey, fruit, fish, etc.”

Μετά δείχνουμε την πρώτη εικόνα (Γ04_C01.pdf) της ιστορίας μας, που απεικονίζει όλη την οικογένεια και λέμε:

Look! This is a bear family. Family! Its a family!” (τα παιδιά επαναλαμβάνουν). “This is Daddy, this is Mummy, this is Sister, this is Brother and this is Baby” (καθώς τα λέμε αυτά, δείχνουμε το κάθε αρκουδάκι και ζητάμε απ’ τα παιδιά να επαναλάβουν την κάθε λέξη για τα μέλη της οικογένειας).

 

Βήμα 2 Στη συνέχεια αρχίζουμε να αφηγούμαστε την ιστορία δείχνοντας τις εικόνες (Γ04_C01.pdf, Γ04_C02.pdf, Γ04_C03.pdf) και χρησιμοποιώντας κινήσεις και χειρονομίες (αφήγηση).“This is a story about…”.

Όταν τελειώσουμε, καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν δίπλα στα θρανία τους, και αφηγούμαστε την ιστορία για δεύτερη φορά, ενθαρρύνοντάς τα να επαναλαμβάνουν τα λόγια των αρκούδων και τη φράση “ran, ran and climbed up the tree”. Παράλληλα τα ενθαρρύνουμε να κάνουν και τις κινήσεις μαζί μας.

Οι εικόνες της ιστορίας μπορούν να πλαστικοποιηθούν και να χρησιμοποιούνται σαν βιβλιαράκι για να ξαναλέμε την ιστορία όποτε υπάρχει χρόνος.

 

Βήμα 3 Αναθέτουμε σε πεντάδες παιδιών (όποια θέλουν) να αναπαραστήσουν την ιστορία, δίνοντας ένα ρόλο στο κάθε παιδί. Βοηθάμε όποτε χρειάζεται και κάνουμε κι εμείς τις ανάλογες κινήσεις.

 

Βήμα 4 Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των πέντε, μοιράζουμε φύλλα χαρτιού Α4 σε κάθε παιδί και τους λέμε να ζωγραφίσουν μια δική τους οικογένεια ζώων στο μέρος που ζουν (π.χ. οικογένεια μαϊμούδων / λιονταριών / ιπποπόταμων κ.λ.π.). Κάθε παιδί της ομάδας θα ζωγραφίσει ένα μέλος της οικογένειας. Στη συνέχεια παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους στην τάξη: “This is Daddy monkey; this is Mummy monkey, etc.”

 

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, ξαναλέμε στα παιδιά την ιστορία, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή τους στη αφήγηση. Αν κάποια δεν πρόλαβαν να δραματοποιήσουν την ιστορία στο προηγούμενο μάθημα, μπορούν να το κάνουν τώρα.

 

Βήμα 6 Tώρα λέμε ότι θα κάνουμε μια χειροτεχνία. Μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Γ04_W01.pdf). Τα παιδιά χρωματίζουν, κόβουν τα μέρη του σώματος της αρκουδίτσας και τα συναρμολογούν. (Αν θέλουμε τους λέμε να κολλήσουν την έτοιμη αρκουδίτσα σε μια κόλλα Α4). Εμείς πάμε από θρανίο σε θρανίο επαινώντας και βοηθώντας όπου χρειάζεται.

Μετά βοηθούμε τα παιδιά να μιλήσουν για την έτοιμη χειροτεχνία τους, κάνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο επανάληψη τα μέρη του προσώπου και του σώματος που έχουν μάθει στις δραστηριότητες C1και C2. Πιθανός λόγος: “My bear’s got a big head, a small nose, big eyes, big ears, two arms, two legs.” Aν θέλουμε ρωτάμε για τα χρώματα της αρκουδίτσας: “What colour are its ears / eyes? What colour is the mouth? etc.”

 

Βήμα 7 Μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγούδι “My Family and Me!” (Aclass_C04_M02.mp3, στίχοι) για να επαναλάβουν φράσεις με τα μέλη της οικογένειας.

 

Βήμα 8 Αν υπάρχει χρόνος, ή σε άλλο μάθημα, μαθαίνουμε άλλο ένα τραγούδι, το Happy Bear Song (Aclass_C04_M03.mp3, στίχοι). Το λέμε εμείς την πρώτη φορά ή το βάζουμε στο CD player, και τη δεύτερη φορά το λέμε μαζί με τα παιδιά κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -