Clothes
Βήμα 1
Δείχνουμε την εικόνα
με τον
Terry
(Γ03_C01.pdf)
στο δωμάτιό του και λέμε: “Look,
this is Terry.
Terry is a bear.
Terry’s
in bed.
He’s
sleeping”
(δείχνουμε και κάνουμε αντίστοιχες
κινήσεις για
να καταλάβουν τι
σημαίνουν οι καινούριες λέξεις).
Δείχνουμε τη μητέρα του
Terry
“Look,
this is Terry’s
Mum”
και την παριστάνουμε που τον φωνάζει να
σηκωθεί “Teeeeeerry!
Wake up.
It’s
time for school”.
Συνεχίζουμε την αφήγηση της ιστορίας
(αφήγηση) αλλάζοντας τη φωνή μας για να καταλάβουν
ποιος μιλάει κάθε φορά καθώς και τον
τόνο της φωνής μας για να δείξουμε
συναισθήματα (ο
Terry
δε θέλει να σηκωθεί γιατί κρυώνει αλλά
μόλις βλέπει το χιόνι ενθουσιάζεται).
Κάνουμε χειρονομίες για να διευκολύνουμε
τη κατανόηση, π.χ. “It’s
cold,
very cold.
Brrr…..” (κάνουμε
ότι κρυώνουμε)
“You see the window right there?”
(δείχνουμε το παράθυρο) “Look
outside!
It’s
snowing!”
(δείχνουμε το χιόνι).
Έχουμε κόψει τα ρούχα
(Γ03_C03.pdf)
από την καρτέλα. Παίρνουμε διάφορα
ρούχα και ντύνουμε τον
Terry
ενώ παίζουμε το διάλογο με τον
Terry
και τη μαμά του (βλ. Υλικό για τον / την
εκπαιδευτικό). Δείχνουμε τα ρούχα ξανά
και ξανά και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να
τα επαναλαμβάνουν.
“Terry takes off his pyjamas / puts on
his hat.”
(κάνουμε
ότι βγάζουμε ή βάζουμε τα ρούχα).
“Look,
he has a hat on,
etc.
”.
Βήμα 2
Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα του
Terry
και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να τον
βοηθήσουμε να ξαναντυθεί. Ένα παιδί
παίρνει το ρόλο του
Terry
και βάζει τα ρούχα πάνω στη φιγούρα. Η
υπόλοιπη τάξη παίρνει το ρόλο της μαμάς.
Χρησιμοποιούμε μια ρίμα και ενθαρρύνουμε
τα παιδιά να ακολουθήσουν:
Terry bear, Terry bear
what will you wear?
(βάζοντας το πουλόβερ)
A green pullover.
Terry bear, Terry bear
what will you wear?
Blue jeans,
etc.
Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα
του
Terry
ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα
μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.
(Μπορούμε να ζητήσουμε
από τα παιδιά να φέρουν τα ρούχα που
μαθαίνουμε, π.χ.
pullover,
jeans,
socks,
boots,
jacket,
hat
και να κάνουμε ζωντανή αναπαράσταση).
Βήμα 3
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ρούχα που θα
φορέσουν στο χιόνι. Παρουσιάζουν τις
ζωγραφιές τους και εμείς ρωτάμε:
-
Maria,
what will you wear in the snow?
- A red jacket / a yellow
hat / black boots, etc.
Βήμα 4
Μαθαίνουμε το τραγούδι “Jeans
and jacket”
(Aclass_C03_M01.mp3,
στίχοι).
Tα
παιδιά κάνουν κινήσεις προσποιούμενα ότι
φοράνε τα ρούχα που αναφέρονται στο
τραγούδι κάθε φορά.
Βήμα 5
Στο επόμενο μάθημα δείχνουμε τη
Mary
μια ηλιόλουστη μέρα
(Γ03_C02.pdf). Παρουσιάζουμε την ιστορία της
Mary
(αφήγηση)
με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάσαμε την
ιστορία του
Terry.
Επαναλαμβάνουμε τα ρούχα που μάθαμε στο
προηγούμενο μάθημα και μαθαίνουμε τα
καινούρια (T-shirt,
shoes).
Βήμα 6
Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα της
Mary
(Γ03_C02.pdf)
και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να την
βοηθήσουμε να ξαναντυθεί.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία που
ακολουθήσαμε στο Βήμα 2.
Χρησιμοποιούμε την ίδια
ρίμα:
- Mary bear, Mary bear
what will you wear?
- A brown hat.
- Mary bear, Mary bear
what will you wear?
- A yellow Τ-shirt, etc.
Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα
της
Mary
ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα
μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.
Βήμα 7
Μαθαίνουμε το τραγούδι
“Put
on your clothes”
(Aclass_C03_M02.mp3).
Λέμε εμείς και παίζουμε το τραγούδι στο
CD player
την πρώτη φορά και δείχνουμε τις
κινήσεις (στίχοι
και κινήσεις, βλ. τα
βίντεο με το τραγούδι:
http://www.youtube.com/watch?v=XJrea8p0tSEκαιfeature=related
και
http://www.supersimplesongs.com/cd1-21.html.)
Μετά χωρίζουμε τα παιδιά
σε ομάδες και τους λέμε ότι βρίσκονται
στο σπίτι κι ότι πρέπει να ντυθούν για
να βγουν έξω να παίξουν. Ορίζουμε ένα ή
και περισσότερα παιδιά για να κάνουν τη
μαμά που θα πει στα παιδιά τι να
φορέσουν.
Οι μαμάδες με τη βοήθειά
μας ξεκινούν το
τραγούδι. Πηγαίνουν από ομάδα σε ομάδα
και λένε στα παιδιά τι να φορέσουν. Τα
παιδιά προσποιούνται ότι φοράνε αυτά τα
ρούχα αλλά μπορούμε
να χρησιμοποιήσουμε και κανονικά ρούχα
(που θα μας φέρουν τα παιδιά).
Put on your shoes, your
shoes,
your shoes (κάνουμε ότι βάζουμε τα
παπούτσια μας)
Put on your shoes, your shoes, your
shoes.
Put on your shoes.
Let’s
go outside
(δείχνουμε
έξω από το παράθυρο)
Hurry up.
Hurry up.
Hurry,
hurry up!
(Κάνουμε μια “come
on...let’s
go”
χειρονομία και όλοι τρέχουν γύρω- γύρω)
Συνεχίζουμε με όποια
ρούχα θέλουμε.
Βήμα 8
Αν έχουμε χρόνο, παίζουμε ένα παιχνίδι
με τις εικόνες των ρούχων. Χωρίζουμε τα
παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε τα
ρούχα. Όταν πούμε “One,
two,
three”,
πρέπει να δώσουν το «ρούχο» τους στο
διπλανό τους και να πάρουν ένα άλλο
«ρούχο»:
“Spiro, pass your card to
Kostantina. Kostantina, pass your card
to Vassilis,
etc.”
Τα ρούχα κινούνται στην
ομάδα σαν ρολόι από το ένα παιδί στο
άλλο. Όταν πούμε “Stop”
πρέπει να σταματήσουν και κάθε παιδί
λέει ποιο ρούχο έχει. Αν πουν όλοι σωστά
η ομάδα κερδίζει. Συνεχίζουμε το
παιχνίδι με τις υπόλοιπες ομάδες.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
-
Παίζουμε το παιχνίδι
Memo.
Επιλέγουμε πέντε από τα ρούχα και
βάζουμε δύο κάρτες από το κάθε ρούχο
ανακατεμένες στον πίνακα ή στο πάτωμα.
Ζητάμε από τα παιδιά να τις κοιτάξουν
για λίγα λεπτά και μετά τις
αναποδογυρίζουμε. Το παιδί που σηκώνεται
πρέπει να βρει δύο ίδιες εικόνες και να
πει τη σωστή λέξη. Το παιχνίδι μπορεί να
παιχτεί και σε ομάδες.
-
Παίζουμε
Bingo.
Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε τις κάρτες
μας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις
http://www.dltk-cards.com/bingo/
και
http://www.toolsforeducators.com/bingo/clothing.php.
Τις πλαστικοποιούμε και τις
χρησιμοποιούμε για να παίζουμε
Bingo
όποτε έχουμε χρόνο ή θέλουμε να κάνουμε
επανάληψη.
-
Παίζουμε το παιχνίδι
“With my little eye, I spy someone
wearing (a blue T-shirt / pullover)”.
Τα παιδιά πρέπει να βρουν ποιος / ποιοι
είναι: “Who’s
wearing blue jeans
/
black shoes today?”
-
Τραγουδάμε το τραγούδι³
“This is the way you wear the
clothes” (Aclass_C03_M03.mp3,
στίχοι).
|