Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Γ - Δραστηριότητα Γ3: Clothes - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Clothes

 

 

Βήμα 1 Δείχνουμε την εικόνα με τον Terry (Γ03_C01.pdf) στο δωμάτιό του και λέμε: “Look, this is Terry. Terry is a bear. Terrys in bed. Hes sleeping” (δείχνουμε και κάνουμε αντίστοιχες κινήσεις για να καταλάβουν τι σημαίνουν οι καινούριες λέξεις).

Δείχνουμε τη μητέρα του TerryLook, this is Terrys Mum” και την παριστάνουμε που τον φωνάζει να σηκωθεί “Teeeeeerry! Wake up. Its time for school”. Συνεχίζουμε την αφήγηση της ιστορίας (αφήγηση) αλλάζοντας τη φωνή μας για να καταλάβουν ποιος μιλάει κάθε φορά καθώς και τον τόνο της φωνής μας για να δείξουμε συναισθήματα (ο Terry δε θέλει να σηκωθεί γιατί κρυώνει αλλά μόλις βλέπει το χιόνι ενθουσιάζεται). Κάνουμε χειρονομίες για να διευκολύνουμε τη κατανόηση, π.χ. “Its cold, very cold. Brrr…..” (κάνουμε ότι κρυώνουμε) “You see the window right there?” (δείχνουμε το παράθυρο) “Look outside! Its snowing!” (δείχνουμε το χιόνι).

Έχουμε κόψει τα ρούχα (Γ03_C03.pdf) από την καρτέλα.  Παίρνουμε διάφορα ρούχα και ντύνουμε τον Terry ενώ παίζουμε το διάλογο με τον Terry και τη μαμά του (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό). Δείχνουμε τα ρούχα ξανά και ξανά και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα επαναλαμβάνουν. “Terry takes off his pyjamas / puts on his hat.” (κάνουμε ότι βγάζουμε ή βάζουμε τα ρούχα). Look, he has a hat on, etc. ”.

 

Βήμα 2 Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα του Terry και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να τον βοηθήσουμε να ξαναντυθεί. Ένα παιδί παίρνει το ρόλο του Terry και βάζει τα ρούχα πάνω στη φιγούρα. Η υπόλοιπη τάξη παίρνει το ρόλο της μαμάς. Χρησιμοποιούμε μια ρίμα και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ακολουθήσουν:

Terry bear, Terry bear what will you wear?

(βάζοντας το πουλόβερ) A green pullover.

Terry bear, Terry bear what will you wear?

Blue jeans, etc.

 

Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα του Terry ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.

(Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να φέρουν τα ρούχα που μαθαίνουμε, π.χ. pullover, jeans, socks, boots, jacket, hat και να κάνουμε ζωντανή αναπαράσταση).

 

Βήμα 3 Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ρούχα που θα φορέσουν στο χιόνι. Παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους και εμείς ρωτάμε:

- Maria, what will you wear in the snow?

- A red jacket / a yellow hat / black boots, etc.

 

Βήμα 4 Μαθαίνουμε το τραγούδι “Jeans and jacket (Aclass_C03_M01.mp3, στίχοι). Tα παιδιά κάνουν κινήσεις προσποιούμενα ότι φοράνε τα ρούχα που αναφέρονται στο τραγούδι κάθε φορά.

 

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα δείχνουμε τη Mary μια ηλιόλουστη μέρα (Γ03_C02.pdf).  Παρουσιάζουμε την ιστορία της Mary (αφήγηση) με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάσαμε την ιστορία του Terry. Επαναλαμβάνουμε τα ρούχα που μάθαμε στο προηγούμενο μάθημα και μαθαίνουμε τα καινούρια (T-shirt, shoes).

 

Βήμα 6 Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα της Mary (Γ03_C02.pdf) και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να την βοηθήσουμε να ξαναντυθεί. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία που ακολουθήσαμε στο Βήμα 2.

Χρησιμοποιούμε την ίδια ρίμα:

- Mary bear, Mary bear what will you wear?

- A brown hat.

- Mary bear, Mary bear what will you wear?

- A yellow Τ-shirt, etc.

Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα της Mary ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.

 

Βήμα 7 Μαθαίνουμε το τραγούδι Put on your clothes (Aclass_C03_M02.mp3). Λέμε εμείς και παίζουμε το τραγούδι στο CD player την πρώτη φορά και δείχνουμε τις κινήσεις (στίχοι και κινήσεις,  βλ. τα βίντεο με το τραγούδι: http://www.youtube.com/watch?v=XJrea8p0tSEκαιfeature=related και http://www.supersimplesongs.com/cd1-21.html.)

Μετά χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους λέμε ότι βρίσκονται στο σπίτι κι ότι πρέπει να ντυθούν για να βγουν έξω να παίξουν. Ορίζουμε ένα ή και περισσότερα παιδιά για να κάνουν τη μαμά που θα πει στα παιδιά τι να φορέσουν.

Οι μαμάδες με τη βοήθειά μας ξεκινούν το τραγούδι. Πηγαίνουν από ομάδα σε ομάδα και λένε στα παιδιά τι να φορέσουν. Τα παιδιά προσποιούνται ότι φοράνε αυτά τα ρούχα αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κανονικά ρούχα (που θα μας φέρουν τα παιδιά).

Put on your shoes, your shoes, your shoes (κάνουμε ότι βάζουμε τα παπούτσια μας)
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let
s go outside (δείχνουμε έξω από το παράθυρο)
Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up! (Κάνουμε μια “
come on...lets go” χειρονομία και όλοι τρέχουν γύρω- γύρω)

Συνεχίζουμε με όποια ρούχα θέλουμε.

 

Βήμα 8 Αν έχουμε χρόνο, παίζουμε ένα παιχνίδι με τις εικόνες των ρούχων. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε τα ρούχα. Όταν πούμε “One, two, three”, πρέπει να δώσουν το «ρούχο» τους στο διπλανό τους και να πάρουν ένα άλλο «ρούχο»:

“Spiro, pass your card to Kostantina. Kostantina, pass your card to Vassilis, etc.”

Τα ρούχα κινούνται στην ομάδα σαν ρολόι από το ένα παιδί στο άλλο. Όταν πούμε “Stop” πρέπει να σταματήσουν και κάθε παιδί λέει ποιο ρούχο έχει. Αν πουν όλοι σωστά η ομάδα κερδίζει. Συνεχίζουμε το παιχνίδι με τις υπόλοιπες ομάδες.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Παίζουμε το παιχνίδι Memo. Επιλέγουμε πέντε από τα ρούχα και βάζουμε δύο κάρτες από το κάθε ρούχο ανακατεμένες στον πίνακα ή στο πάτωμα. Ζητάμε από τα παιδιά να τις κοιτάξουν για λίγα λεπτά και μετά τις αναποδογυρίζουμε. Το παιδί που σηκώνεται πρέπει να βρει δύο ίδιες εικόνες και να πει τη σωστή λέξη. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.

  • Παίζουμε Bingo. Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε τις κάρτες μας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.dltk-cards.com/bingo/ και http://www.toolsforeducators.com/bingo/clothing.php. Τις πλαστικοποιούμε και τις χρησιμοποιούμε για να παίζουμε Bingo όποτε έχουμε χρόνο ή θέλουμε να κάνουμε επανάληψη.

  • Παίζουμε το παιχνίδι “With my little eye, I spy someone wearing (a blue T-shirt / pullover)”.  Τα παιδιά πρέπει να βρουν ποιος / ποιοι είναι:  “Whos wearing blue jeans / black shoes today?”

  • Τραγουδάμε το τραγούδι³ “This is the way you wear the clothes” (Aclass_C03_M03.mp3, στίχοι).

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -