Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος B - Δραστηριότητα Β9: I can jump... - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  I can jump...

Βήμα 1 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιγνίδι που λέγεται «καθρέφτης- mirror» και τους ζητούμε να κάνουν ό,τι κάνουμε εμείς ή η μασκότ. Τους εξηγούμε ότι εκείνα θα λειτουργούν σαν να ήταν ο καθρέφτης μας και θα πρέπει να κάνουν οτιδήποτε κάνουμε εμείς. Ξεκινάμε το παιγνίδι και χαμογελώντας τους λέμε: “Look, mirror. I can smile. Can you?” Ζητούμε από τα παιδιά να κάνουν και αυτά ό,τι κάνουμε εμείς. Μετά χτυπάμε παλαμάκια και λέμε: “Look, mirror. I can clap my hands. Can you?” και τα παιδιά κάνουν το ίδιο. Συνεχίζουμε με πιθανό λόγο: “I can sit down / I can stand up / I can sing / dance, etc.”

Βήμα 2 Μετά χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια και τους δίνουμε από έναν αριθμό. Έτσι έχουμε το ζευγάρι 1, 2, 3, 4, 5… 10 ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της τάξης. Ξαναπαίζουμε το παιγνίδι με τα ζευγάρια αυτή τη φορά. Δίνουμε οδηγίες και όποιο ζευγάρι δεν κάνει κανένα λάθος κερδίζει ένα αυτοκόλλητο. Βοηθούμε τα παιδιά να παράξουν λόγο και κάθε φορά που λένε κάτι εμείς τους χειροκροτούμε βοηθώντας να πουν τη φράση “We are the best”. Πιθανός διάλογος:
- Look, team number 1. I can jump. Can you?
- Yes, we can. (We are the best!)
- Look, team number 3. I can clap my hands. Can you?
- Yes, we can.
(We are the best!)
To παιγνίδι συνεχίζεται με όλο και πιο γρήγορο ρυθμό ώστε τα παιδιά να μπερδεύονται και να γελάμε. Στο τέλος, προσπαθούμε να δώσουμε αυτοκόλλητα σε κάθε ζευγάρι, ώστε όλοι να είναι χαρούμενοι γιατί έχουν καταφέρει να ακολουθήσουν οδηγίες. Αν είναι δύσκολο να χωρίσουμε τα παιδιά σε ζευγάρια, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο με ομάδες των τριών ή τεσσάρων παιδιών, με λιγότερους αριθμούς.
Εναλλακτικά, παίζουμε με τα παιδιά ένα παιγνίδι, το “Action Race”. Χωρίζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες σε 2 ομάδες και βάζουμε τα παιδιά να στέκονται το ένα πίσω από το άλλο σε δυο γραμμές. Βάζουμε μια καρέκλα δίπλα σε κάθε ομάδα και μια στην άλλη άκρη της αίθουσας. Ένας μαθητής / μια μαθήτρια από τη μια ομάδα στέκεται δίπλα από την καρέκλα της ομάδας του. Δίνουμε μια εντολή, (e.g. jump, hop, clap, run etc). Ο μαθητής / η μαθήτρια πρέπει να πάει πηδώντας, τρέχοντας, χτυπώντας παλαμάκια κ.λπ. ως την καρέκλα στην άλλη άκρη της αίθουσας και να ξαναγυρίσει, να καθίσει στην καρέκλα της ομάδας του και να πει: “I can jump / clap / run, etc.” Τότε η ομάδα του κερδίζει έναν βαθμό. Αν θέλουμε να το κάνουμε πιο ανταγωνιστικό, ζητάμε από δύο μαθητές, έναν από κάθε ομάδα, να εκτελέσουν την εντολή συγχρόνως και ο πρώτος που τα καταφέρνει δίνει στην ομάδα του ένα βαθμό.

Βήμα 3 Δείχνουμε τη μασκότ μας η οποία μπορεί να πηδήξει, να χτυπήσει παλαμάκια κλπ. Μετά, δείχνουμε την εικόνα με τα ζώα (B09_C01.pdf) και καθώς τα δείχνουμε τα ονομάζουμε και δηλώνουμε τι μπορούν να κάνουν, π.χ. “Hi kids. I’m Lilly the giraffe. I can bend my knees. Can you?” “I’m Ben the elephant. I can sit down. Can you?” “I’m Freddie the fish. I can smile. Can you?” “We’re Tom and Willie. We can dance. Can you?” “We’re Terry and Mary. We can jump. Can you?” Τα παιδιά απαντούν και κάνουν ό,τι και τα ζωάκια (Yes, I / we can). Επαναλαμβάνουμε αρκετές φορές ώστε να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις αντίστοιχες φράσεις και να τις κατανοούν.
Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να θυμηθούν κάποια ζώα, από αυτά που ήδη γνωρίζουν και να σκεφτούν τι μπορεί να κάνουν. Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν σε μία λευκή κόλλα ένα ζωάκι από αυτά, που να κάνει κάτι που μπορεί. Καθώς ζωγραφίζουν εμείς περνάμε από τα θρανία και τους προσφέρουμε την κατάλληλη γλώσσα, ανακυκλώνοντας το λεξιλόγιο των ζώων, που έχουν μάθει ήδη και δίνοντας καινούριο λεξιλόγιο για το τι μπορούν να κάνουν. “Bravo, Maria! Nice butterfly / elephant / monkey! It can run / eat / fly / swim.” και το δείχνουμε σε όλα τα παιδιά επαναλαμβάνοντας την κατάλληλη φράση.
Μετά ζητούμε από κάθε παιδί να παρουσιάσει το ζώο του, παίρνοντας το ρόλο του ίδιου του ζώου και να μιλήσει για το τι μπορεί να κάνει: “Hi! I’m a butterfly. I can fly.” “I’m a monkey. I can eat bananas.” “I’m a tiger. I can run.” “I’m a hippo. I can swim.” Im an elephant. I can sit.”
Εναλλακτικά, αν τα παιδιά έχουν φέρει ζωάκια δικά τους στην τάξη από την αρχή της χρονιάς χρησιμοποιούν κάποια από αυτά δείχνοντας τί μπορούν να κάνουν.

Βήμα 4 Βάζουμε στα παιδιά να ακούσουν το τραγουδάκι “My new shoes” (Aclass_B09_M01.mp3, στίχοι) και εμείς δείχνουμε τις κινήσεις. Ξαναθυμίζουμε τα χρώματα. Μετά, αφού ζητήσουμε από τα παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν δίπλα στα θρανία τους, ξανακούμε το τραγούδι και μαζί μας τα παιδιά σιγοτραγουδούν και κάνουν τις κινήσεις. Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι με τις κινήσεις όσες φορές τα παιδιά το διασκεδάζουν.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -