Numbers 1-5
Βήμα 1
Δείχνουμε την εικόνα
(B03_C01.pdf)
ενός μικρού
κοριτσιού στον κήπο του σπιτιού της.
Συστήνουμε την Tina
η οποία είναι ένα κοριτσάκι 7 χρονών από
τη Βρετανία που πηγαίνει στην πρώτη τάξη
και έχει μάθει να μετράει και λέμε: “Look!
Tina can count.”
(pointing to the cats) “One, two, three,
four, five cats.”
Ενθαρρύνουμε
τα παιδιά να μετρήσουν μαζί μας.
Ξεκινάμε εμείς: “…
one …” και βοηθάμε τα παιδιά να
συνεχίσουν “… two,
three,
four,
five cats.”
Στη
συνέχεια, ξεκινάμε διαδοχικά από το 2,
το 3, κλπ. και συνεχίζουν τα παιδιά:
- Two…
- …three, four, five.
- Three…
- …four,
five.
-
Four…
- …five.
Βήμα 2
Δείχνουμε πάλι τα γατάκια και ρωτάμε
πόσα είναι. Πιθανός διάλογος:
- How many cats can
you see? Can you count them?
- One, two, three,
four, five.
-
Five cats!
Δείχνουμε τα
υπόλοιπα αντικείμενα στην εικόνα και
ζητάμε από τα παιδιά να βοηθήσουν την
Tina να τα
μετρήσει. Πιθανός
διάλογος:
- How many dogs can
you see? Can you count them?
- One, two.
- Two dogs!
- How many rabbits
can you see?
-
One /
One rabbit etc.
Ανάλογα με
τη δυναμική της τάξης μας, μπορούμε να
ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε και το
ουσιαστικό στον πληθυντικό / ενικό μαζί
με τον αριθμό:
- How many dogs can
you see? Can you count them?
- One, two.
- Two …
- … dogs.
- How many parrots
can you see?
- Five parrots.
- How many rabbits
can you see?
-
One rabbit.
Βήμα 3
Τοποθετούμε στον πίνακα 5 κάρτες
(B03_F01.pdf,
B03_F02.pdf,
B03_F03.pdf,
B03_F04.pdf,
B03_F05.pdf,
B03_F06.pdf)
με ένα
βατραχάκι ζωγραφισμένο σε κάθε κάρτα και
την κάρτα με το πηγάδι. Ρωτάμε:
-
How many froggies can
you see ?
-
Five.
Στη συνέχεια
αφαιρούμε κάθε φορά μια κάρτα
προσποιούμενοι ότι το βατραχάκι πέφτει
μέσα στο πηγάδι και επαναλαμβάνουμε τη
διαδικασία μέχρι να μείνει ένα
βατραχάκι:
- How many froggies
can you see?
- Four.
- How many froggies
can you see?
-
Three,
etc.
Καλούμε τα
παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν γύρω
μας. Εξηγούμε ότι θα μάθουμε ένα
τραγούδι για 5 βατραχάκια που κάθονται
γύρω από ένα πηγάδι και ένα-ένα πέφτουν
μέσα στο νερό. Επίσης εξηγούμε ότι
o βάτραχος που
λέγεται ‘frog’
στα Αγγλικά, λέγεται χαϊδευτικά ‘froggie’.
Τραγουδάμε
την πρώτη στροφή από το μουσικοκινητικό
τραγούδι “Five little
froggies” (Aclass_B03_M01.mp3,
στίχοι)
κάνοντας συγχρόνως τις
κινήσεις:
Five little
froggies sitting on a well
(Δείχνουμε
5 δάχτυλα και προσποιούμαστε ότι
καθόμαστε)
One looked
up,
and down he fell.
(Δείχνουμε 1 δάχτυλο, κοιτάμε
επάνω και προσποιούμαστε ότι χάνουμε την
ισορροπία μας και πέφτουμε)
Αφαιρούμε μια κάρτα από τον πίνακα και
ρωτάμε:
-
How many froggies
can you see?
-
Four.
Συνεχίζουμε
το τραγούδι
Froggies jumped high
(Πηδάμε
ψηλά - συγχρόνως δείχνουμε 4 δάχτυλα)
Froggies jumped
low.
(Πηδάμε χαμηλά)
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να
πέσουν όλα τα βατραχάκια. Κάθε φορά
ρωτάμε τα παιδιά πόσα βατραχάκια
βλέπουν. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να
κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.
Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι
ενθαρρύνοντας τα παιδιά να λένε κι
εκείνα όσα περισσότερα λόγια μπορούν.
Μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι “Five
little froggies” στο ρυθμό του
τραγουδιού στο CD
ή σε οποιοδήποτε σκοπό μάς είναι
οικείος.
Βήμα 4
Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά
σε ομάδες των 5 και τους μοιράζουμε το
Φύλλο Εργασίας (B03_W01.pdf)
με τα περιγράμματα των
αριθμών 1-5 (ένας αριθμός σε κάθε
καρτελάκι) έτσι ώστε κάθε ομάδα παιδιών
να έχει μπροστά της 5 καρτελάκια με τους
αριθμούς 1-5 και κάθε παιδί να έχει
μπροστά του 1 καρτελάκι με έναν αριθμό.
Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν τον
αριθμό και τα ζωάκια που έχουν στο
καρτελάκι τους. Αφού χρωματίσουν τους
αριθμούς τα παιδιά κάθε ομάδας καλούνται
να συνεργαστούν και να τους βάλουν στη
σειρά αρχίζοντας από το 1.
Ένα-ένα τα
παιδιά κάθε ομάδας, με τη βοήθειά μας ή
με τη βοήθεια άλλου παιδιού της ομάδας
λένε στα Αγγλικά ποιόν αριθμό ζωγράφισαν
και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας χτυπάνε
τον αντίστοιχο αριθμό παλαμάκια.
Βοηθάμε να λένε
ταυτόχρονα:
one elephant / two parrots / three
monkeys / four birds / five frogs.
Φωνάζουμε
έναν αριθμό από το 1-5 και τα παιδιά από
κάθε ομάδα που έχουν αυτό τον αριθμό
πρέπει να έρθουν μπροστά με το καρτελάκι
τους. Συνεχίζουμε με όλους τους
αριθμούς, όσο πιο γρήγορα γίνεται για να
τρέξουν και να διασκεδάσουν. Αν ο
αριθμός των παιδιών στην τάξη δεν είναι
πολλαπλάσιο του 5, βάζουμε κι έκτο παιδί
στην ομάδα και του δίνουμε έναν αριθμό
στην τύχη, έτσι ώστε σε κάποιες ομάδες
ένας αριθμός να είναι δυο φορές
Βήμα 5
Αν υπάρχει χρόνος, ξανατραγουδάμε το
τραγούδι: “Five
little froggies” και τα παιδιά
«παίζουν» θεατρικά το τραγούδι ή
επιλέγουμε μια από τις δραστηριότητες
από τα Επιπλέον Προαιρετικά Βήματα.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
-
Έχουμε διάφορα αντικείμενα μπροστά
μας χωρισμένα σε σύνολα από 1-5.
Ρωτάμε τα παιδιά δείχνοντας τα
αντίστοιχα αντικείμενα: “How
many bananas can you see?” ,
etc.
-
Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν πόσα
είναι τα μέλη του σώματός τους,
δείχνοντας το αντίστοιχο μέλος,
e.g.
“How many eyes
/ ears /
fingers /
toes /
heads /
hands can you see?”
Δεν επιμένουμε να πουν τα μέρη του
σώματος. Δείχνουμε εμείς τα μάτια,
τη μύτη κλπ. και τα παιδιά λένε τον
αριθμό στα Αγγλικά.
-
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και
τους ζητάμε να σχηματίσουν τον
αριθμό που θα τους πούμε με το σώμα
τους (βλ. Βιβλίο Μαθηματικών α΄
τεύχος για την Α΄ τάξη).
-
Μπορούμε να μάθουμε επιπλέον
τραγούδια και ρίμες τα οποία είτε τα
αναζητούμε στο διαδίκτυο είτε στο
extra
υλικό του ΠΕΑΠ (http://rcel.enl.uoa.gr/englishinschool/).
Τέτοια τραγούδια μπορεί να είναι π.χ.
Five
Little Ducks,
Five
Little Fishies,
Five
Little Mice,
Five
Little Monkeys,
Five
Little Piggies,
Five
Little Birds.
|