Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος B - Δραστηριότητα Β2: Fun with animals - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Fun with animals

Βήμα 1 Η μασκότ της τάξης ρωτά τα παιδιά αν έχουν πάει ποτέ στο ζωολογικό κήπο και ποια ζώα έχουν δει εκεί. Στη συνέχεια τους δείχνει μία εικόνα με ζώα σε ζωολογικό κήπο (B02_C01.pdf) και τα παρουσιάζει: “Look! A lion / hippo / elephant / gorilla / zebra / bird”.
Κολλάμε την εικόνα στον πίνακα ή στον τοίχο και δείχνουμε στα παιδιά τα ζώα σε κάρτες λέγοντας: “
Look! A lion.  / This is a lion. Its a lion.”  Κάθε φορά ζητάμε απ΄τα παιδιά να επαναλάβουν τη λέξη. Το ίδιο κάνουμε με τις λέξεις: hippo, bird, zebra, elephant, monkey.
Μετά κολλάμε τις κάρτες με τα ζώα (
Β02_F01.pdf, Β02_F02.pdf, Β02_F03.pdf, Β02_F04.pdf, Β02_F05.pdf, Β02_F06.pdf) στον πίνακα. Επίσης κολλάμε τις κάρτες των ζώων της προηγούμενης δραστηριότητας (dog, cat, fish, turtle, rabbit, parrot) για να τα θυμίσουμε στα παιδιά.
Προφέρουμε τα ονόματα όλων των ζώων ένα-ένα και τα παιδιά επαναλαμβάνουν την κάθε λέξη.

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά πως θα παίξουμε παντομίμα. Καλούμε έναν «εθελοντή», του ψιθυρίζουμε την αγγλική λέξη ενός ζώου κρυφά από την υπόλοιπη τάξη και του ζητάμε να παραστήσει το ζώο αυτό χωρίς κανένα ήχο. Όταν το κάνει, ρωτάμε τους άλλους:
Whats this? Guess!”
Διαλέγουμε ένα παιδί και το βοηθάμε να ρωτήσει: “
Are you a (lion)?”
Αν είναι σωστό, καθοδηγούμε τον εθελοντή μας να απαντήσει: “
Yes, Ι am.” Αν όχι, τον καθοδηγούμε να απαντήσει: “No, Im not” και ζητάμε από άλλο παιδί να μαντέψει. Σταδιακά τα παιδιά κάνουν μόνα τους τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις, κι εμείς τα βοηθάμε όποτε χρειάζεται. Όποιος μαντέψει σωστά σηκώνεται για να ξεκινήσει καινούρια παντομίμα.

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι με ζάρι. (Τους δείχνουμε το ζάρι (B02_S01.pdf) που έχουμε φτιάξει). Χωρίζουμε την τάξη σε 6 ομάδες και δίνουμε στην καθεμιά το όνομα ενός από τα 6 ζώα: lion, gorilla, hippo, parrot, rabbit, turtle (ή άλλων ζώων που έχουμε διδάξει). Κολλάμε στον πίνακα τις κάρτες των 6 ζώων, τη μια κάτω από την άλλη (η κάθε εικόνα ζώου αντιστοιχεί σε μια ομάδα παιδιών). Δίνουμε το ζάρι στην πρώτη ομάδα, το ρίχνει, και όλη η ομάδα λέει δυνατά ποιο ζώο είναι: “Its a…”. Αν το πουν σωστά, βάζουμε ένα αστεράκι στον πίνακα δίπλα στην εικόνα του ζώου που αντιστοιχεί στην ομάδα αυτή. Μετά ρίχνει το ζάρι η επόμενη ομάδα, κλπ. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα πάρει τα περισσότερα αστεράκια.

Βήμα 4 Κολλάμε στον τοίχο ένα χρωματιστό χαρτόνι και ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα από τα ζώα που έμαθαν και μετά να το κόψουν και να το κολλήσουν στο χαρτόνι για να φτιάξουν το δικό τους ζωολογικό κήπο. Είναι σημαντικό να τα βοηθήσουμε να τοποθετούν τα ζώα τους σε ομάδες- όλα τα γοριλάκια μαζί, όλα τα λιοντάρια μαζί, κλπ. Αυτή την αφίσα μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς για να παίζουμε το παιχνίδι “I spy with my little eye” για να επαναλάβουμε ζώα, χρώματα, κλπ.

Βήμα 5 Μαθαίνουμε στα παιδιά μία ρίμα που λέγεται “Two Little Black Birds” (Aclass_B02_M01.mp3, στίχοι). Το λέμε πρώτα εμείς και μετά πολλές φορές μαζί με τα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να κάνουν και τις κινήσεις.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Παιχνίδι: “Musical Animals”

Χωρίζουμε την τάξη σε 4 ομάδες – μια ομάδα είναι τα σκυλάκια (dogs), άλλη είναι οι γάτες (cats), άλλη οι γορίλες (gorillas) και η τελευταία είναι τα λιοντάρια (lions). Ρωτάμε τα παιδιά: Πώς κάνει το σκυλάκι; Η γάτα; κλπ. Μιμούμαστε κι εμείς τον ήχο του κάθε ζώου μαζί με κίνηση όπου είναι δυνατόν (π.χ. στη γάτα και στο γορίλα). Κατόπιν βάζουμε στο CD player ένα μουσικό κομμάτι (όποιο θέλουμε). Εξηγούμε πως όποτε σταματάμε τη μουσική και φωνάζουμε το όνομα ενός ζώου, η αντίστοιχη ομάδα θα πρέπει να μιμηθεί το ζώο αυτό. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία πολλές φορές και όποια ομάδα (ή ομάδες) κάνει τη μίμηση καλύτερα είναι και η νικήτρια.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -