Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Α - Δραστηριότητα Α4: Blindfolded! - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Blindfolded!
 

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ της τάξης θέλει να είναι σίγουρη ότι ξέρει τα ονόματα όλων των παιδιών. Κρατάμε τη μασκότ απέναντί μας και τη βάζουμε να μας πει “Hi! My name’s Joe. What’s your name?” και της απαντάμε “My name is...”. Εξηγούμε στα παιδιά ότι η μασκότ θα κάνει την ίδια ερώτηση σε όλους. Στεκόμαστε με τη μασκότ μπροστά από κάθε παιδί και αυτή επαναλαμβάνει “My names Joe. Whats your name?” και περιμένει το κάθε παιδί να απαντήσει “My names Maria / Nikos / Im Nikos, etc.” πριν προχωρήσει στο επόμενο. Παράλληλα, εμείς βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν και επιβραβεύουμε όλα τα παιδιά για αυτή τους τη σύντομη συνομιλία με τη μασκότ στα Αγγλικά.

Εναλλακτικά ξεκινάμε ένα μίνι αλυσιδωτό διάλογο όπου συμμετέχει όλη η τάξη. Εμείς δηλαδή ρωτάμε (μπορεί να το κάνει και η μασκότ πάλι) το πρώτο παιδί “Whats your name?” εκείνο αμέσως απαντά “My names Maria / Nikos / Im Nikos / Maria, etc” και κατόπιν ρωτάει την διπλανή / τον διπλανό του “Whats your name?”, εκείνη / εκείνος απαντά και ρωτάει το παιδί που κάθεται πίσω του, εκείνο την / τον διπλανή/ό του κλπ. μέχρι να ρωτήσει και το τελευταίο παιδί τη μασκότ ή εμάς και να κλείσει ο κύκλος.
 

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά ότι για να βεβαιωθούμε αν η μασκότ έμαθε επιτέλους ποιος είναι ποιος, θα της δείχνουμε τυχαία διάφορα παιδιά και θα την ρωτάμε “Is this Maria / Nikos, etc?”. Τότε η μασκότ θα απαντάει στις ερωτήσεις μας λέγοντας “Yes, it is” ή “No, it isnt” και τα παιδιά θα «επιβεβαιώνουν» αν είναι σωστή η απάντηση της μασκότ επαναλαμβάνοντάς την ή θα απαντούν το σωστό όνομα.

Για να σιγουρευτούμε ότι όλα τα παιδιά μπορούν να προφέρουν τις σωστές απαντήσεις, πριν παίξουμε το παιγνίδι με τη μασκότ κάνουμε μερικά παραδείγματα. Δείχνουμε ένα παιδί και ρωτάμε πρώτα λάθος: “Is this Nikos?” Εκμαιεύουμε: “No, it isnt” και παροτρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν την απάντηση όλα μαζί 2-3 φορές για μάθουν να την προφέρουν σωστά. Μπορούμε να επαναλάβουμε κάνοντας ερωτήσεις για άλλα παιδιά για περισσότερη εξάσκηση. Στη συνέχεια, ρωτάμε σωστά: “Is this Manolis?” Εκμαιεύουμε “Yes, it is” και παροτρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν την απάντηση όλα μαζί 2-3 φορές για να μάθουν να την προφέρουν σωστά. Μετά, κάνουμε το ίδιο με την ερώτηση.
 

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε την τυφλόμυγα και εξηγούμε τους κανόνες του παιχνιδιού. Διαλέγουμε εμείς (ή η μασκότ) ένα παιδί και του δένουμε ένα μαντίλι γύρω από τα μάτια. Δείχνουμε ένα άλλο παιδί και χωρίς να μιλάμε του νεύουμε να σταθεί αμίλητο απέναντι από το παιδί με τα κλεισμένα μάτια. Έχουμε ζητήσει από την υπόλοιπη τάξη να μην μιλάει κανείς παρά μόνο να απαντάνε με “Yes, it is” ή “No, it isnt” στις ερωτήσεις του παιδιού με τα κλεισμένα μάτια μόλις τους δώσουμε το σύνθημα. Καθοδηγούμε το παιδί με τα κλεισμένα μάτια να αγγίξει μια φορά το παιδί που στέκεται απέναντί του. Αμέσως μετά πρέπει να ρωτήσει την υπόλοιπη τάξη “ Is this Maria / Nikos, etc?” και όλη η τάξη να απαντήσει “Yes, it is” ή “No, it isnt”. Μέχρι να το βρει συνεχίζεται η ίδια διαδικασία (όχι περισσότερο από τρεις φορές για να υπάρχει χρόνος να παίξουν αρκετά παιδιά), οπότε γίνεται τυφλόμυγα το παιδί που στεκόταν απέναντι και ξεκινάει καινούριος γύρος.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -