Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Α - Δραστηριότητα Α3: Words we have in common - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Words we have in common
 

Βήμα 1 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα τους δείξουμε κάποιες εικόνες (Α03_F01.pdf, Α03_F02.pdf, Α03_F03.pdf, Α03_F04.pdf, Α03_F05.pdf, Α03_F06.pdf, Α03_F07.pdf, Α03_F08.pdf) και τους ζητάμε να μας πουν τι βλέπουν. Ξεκινάμε με εικόνες που αντιστοιχούν σε λέξεις που είναι ίδιες στα Αγγλικά (έστω κι αν η προφορά τους διαφέρει ή κάποιες είναι δάνεια από άλλες γλώσσες), π.χ. cake, pizza, banana, sandwich, pop corn, computer, yo-yo, etc. Κάθε φορά που τα παιδιά αναγνωρίζουν μία εικόνα εμείς επαναλαμβάνουμε “Thats right! Its a banana / cake etc.” Τους εξηγούμε ότι για να μιλήσουμε για τα αντικείμενα στις εικόνες χρησιμοποιούμε την ίδια λέξη στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Μπορούμε να ρωτήσουμε τα παιδιά που γνωρίζουν κι άλλες γλώσσες να μας πουν αν τα αντικείμενα αυτά περιγράφονται με την ίδια λέξη στις γλώσσες αυτές και να αναζητήσουμε ομοιότητες ή διαφορές.

 

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά ότι οι γλώσσες συχνά δανείζουν η μία την άλλη λέξεις και τους ζητάμε να μαντέψουν κάποιες αγγλικές λέξεις που μοιάζουν πολύ με τις ελληνικές, π.χ. carrot, lemon, elephant, gorilla, zebra, kangaroo, crocodile, camel, balloon, mask, aeroplane, umbrella, etc. Ανάλογα με τις λέξεις που θα επιλέξουμε, μπορούμε να έχουμε και τις αντίστοιχες εικόνες.

Επιλέγουμε πέντε από τις παραπάνω λέξεις που να είναι εύκολες και να συγγενεύουν θεματικά, π.χ. banana, carrot, lemon, pizza, cake για να παίξουμε ένα παιχνίδι. Δίνουμε στα παιδιά ένα λευκό χαρτί (το μισό Α4) και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν μια συγκεκριμένη εικόνα, π.χ. “Maria, can you draw a carrot?” και βοηθάμε τα παιδιά να καταλάβουν τι εννοούμε.

Εναλλακτικά: Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των 5. Δίνουμε σε κάθε παιδί της ομάδας ένα καρτελάκι με αριθμό από το 1-5. Σηκώνουμε ψηλά το καρτελάκι με τον αριθμό 1, 2 κλπ. και λέμε: “Number 1, (can you) draw a carrot (?). Number 2 ... a banana etc.” (τα παιδιά δε χρειάζεται να μάθουν τους αριθμούς αφού τους δείχνουμε). Αν περισσεύει κάποιο παιδί, δηλ. είναι 6 σε κάποια ομάδα, δίνουμε κάποιον αριθμό δύο φορές. Περνάμε από τις ομάδες και σιγουρευόμαστε ότι τα παιδιά με τους αντίστοιχους αριθμούς έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν.

 

Βήμα 3 Όταν όλα τα παιδιά είναι έτοιμα, τους λέμε ότι όσοι ακούσουν την αγγλική λέξη που αντιστοιχεί στην εικόνα τους θα πρέπει να σηκωθούν από τη θέση τους μαζί με την εικόνα τους και να σχηματίσουν μία ομάδα, π.χ. τα παιδιά που έχουν ζωγραφίσει καρότα, γίνονται μια ομάδα. Όλα τα παιδιά που έχουν σχηματίσει σωστές ομάδες είναι νικητές. Στην περίπτωση που έχουμε χρησιμοποιήσει αριθμούς τα παιδιά κάθε ομάδας θα πρέπει να έχουν τον ίδιο αριθμό.

 

Βήμα 4 Βοηθάμε κάθε ομάδα να κολλήσει τις εικόνες της (σε κάποιο πίνακα που έχει η τάξη ή σε ένα κανσόν χαρτί μεγάλο, που έχουμε ήδη ετοιμάσει). Μπορούμε να γράψουμε πάνω από κάθε ομάδα εικόνων την αντίστοιχη λέξη στα Αγγλικά ώστε να ενθαρρύνουμε την αναδυόμενη ανάγνωση, δηλ. να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να ανακαλύψουν μόνα τους το γραπτό λόγο αξιοποιώντας το ενδιαφέρον και τη φυσική περιέργειά τους.

 

Βήμα 5 Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε σκοπούς με τους οποίους θα πούμε τραγουδιστά ή σε ρίμες κάποιες από τις λέξεις που χρησιμοποιήσαμε στο μάθημα (όχι παραπάνω από 5-6) για να τις θυμούνται. Καλό είναι να βοηθούμε στο ρυθμό είτε χτυπώντας παλαμάκια είτε χρησιμοποιώντας ένα ντέφι ή ένα μικρό τύμπανο, για να ακολουθούν το ρυθμό τα παιδιά με ευκολία.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -