Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Α - Δραστηριότητα Α0: Our English class - Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Our English class

Βήμα 1 Συστηνόμαστε στα παιδιά (π.χ. Im Mrs. / Mr. / Miss Im an English teacher - είμαι η κυρία/ ο κύριος ... και μαζί θα κάνουμε Αγγλικά 2 φορές την εβδομάδα). Ζητάμε από το κάθε παιδί να μας πει το μικρό του όνομα.Το σημειώνουμε στην ονομαστική κατάσταση (αν είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται).

Βήμα 2 Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι γνωρίζουν για την αγγλική γλώσσα γενικά, κάνοντας ερωτήσεις όπως:

  • Ξέρετε κάποια/ον που μιλάει / μαθαίνει Αγγλικά;

  • Βλέπετε βίντεο ή κινούμενα σχέδια στην τηλεόραση όπου οι ήρωες μιλάνε Αγγλικά;

  • Παίζετε παιχνίδια στον Η/Υ όπου χρησιμοποιούνται αγγλικές λέξεις;

  • Έχετε ξανακάνει μάθημα στα Αγγλικά ή είναι η πρώτη σας φορά;

  • Γιατί μαθαίνουμε Αγγλικά;

Βήμα 3 Παρουσιάζουμε στην τάξη ένα δικό μας κολλάζ (ένα φύλλο χαρτί μεγέθους Α4) με λογότυπους (A00_C01.pdf) ή εικόνες με αναγνωρίσιμες λέξεις στην αγγλική όπως ταμπέλες. Διαβάζουμε τις λέξεις που αναγράφονται στις εικόνες και ρωτάμε τα παιδιά πού έχουν δει / ακούσει αυτές τις λέξεις (ταμπέλες σε μαγαζιά, εστιατόρια, διαφημίσεις στην τηλεόραση κλπ.). Τα ενθαρρύνουμε να δείξουν στην τάξη τις εικόνες που αναγνωρίζουν. Εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτό είναι ένα παράδειγμα που δείχνει ότι η αγγλική γλώσσα βρίσκεται γύρω μας και χρησιμοποιούμε λέξεις ή φράσεις της καθημερινά.

Βήμα 4 Ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν τις τσάντες τους, τις κασετίνες τους, τα μολύβια τους, τα ρούχα τους κλπ. για να αναζητήσουν λέξεις αγγλικές και εμείς τις προφέρουμε.

Προαιρετικά, ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν στο σπίτι τις συσκευασίες που υπάρχουν, να κόψουν τις αγγλικές λέξεις που αναγνωρίζουν και να φέρουν τα αποκόμματα στην τάξη των Αγγλικών στο επόμενο μάθημα. Μπορούμε να δώσουμε σημείωμα για τους γονείς.

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες 4-5 ατόμων. Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα χαρτόνι και κόλλα. Κάθε ομάδα φτιάχνει ένα κολλάζ με λογότυπους που έχουν φέρει τα παιδιά της ομάδας. Τοποθετούμε τα κολλάζ στον τοίχο ή στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης, διαβάζουμε τους λογότυπους και ζητάμε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν όσους περισσότερους λογότυπους μπορούν.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Αν δε θέλουμε να κάνουμε το κολλάζ με τους μαθητές (Βήμα 5), κάθε φορά που ένα παιδί φέρνει ένα καινούριο λογότυπο, τον προσθέτουμε στο δικό μας κολλάζ. Έτσι σε λίγο καιρό η τάξη θα φτιάξει το δικό της κολλάζ με οικείους λογότυπους, τους οποίους εμείς διαβάζουμε, ώστε να αποκτήσουν ακουστικά ερεθίσματα συνδυασμένα με την εικόνα τους.

  • Τα παιδιά πιθανόν να φέρουν και λέξεις ή φράσεις γαλλικές, ιταλικές κλπ. Τότε έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για «άλλες» γλώσσες εκτός από τα Αγγλικά.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -