Robert Phillipson
Robert Phillipson is an Emeritus Professor at Copenhagen Business School, Denmark. His best-known books are Linguistic imperialism (Oxford University Press 1992), also published in Shanghai and Delhi, and in translation into Arabic and Japanese; English-only Europe? Challenging language policy (Routledge 2003); and Linguistic imperialism continued (Routledge 2009). Recent publications include four volumes on Language Rights, edited with his wife, Tove Skutnabb-Kangas, (Routledge 2016), and Why English? Confronting the Hydra, edited with Bunce, Rapatahana, and Tupas (Multilingual Matters 2016). He was awarded the UNESCO Linguapax prize in 2010. He functions as an expert for the European Commission on language policy. For details of CV and publications, see here.
Θωμαή Αλεξίου
Η Θωμαή Αλεξίου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στον Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος MA στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Canterbury Christ Church University, UK) καθώς και Διδακτορικού διπλώματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Swansea Univeristy, Wales, UK). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη γνωστική ανάπτυξη και την εκμάθηση γλωσσών κατά την παιδική ηλικία και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικού υλικού για παιδιά. Εκτός από τη διδασκαλία στο Πανεπιστήμιο, συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα (όπως το DysTEFL2), είναι επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και συντονίστρια στη θεματική ενότητα «Η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε Παιδιά» και «Η Επιμόρφωση των Εκπαιδευτών των Καθηγητών της Αγγλικής Γλώσσας» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Είναι συνεπιμελήτρια και μέλος της συγγραφικής ομάδας δύο (2) Διδακτικών πακέτων για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην Γ΄ δημοτικού στα δημόσια σχολεία (Magic Book 1 & Magic Book 2).
Αγγελική Αλεξοπούλου
H Αγγελική Αλεξοπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας της Ισπανικής Γλώσσας στο Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Έχει εκδώσει το βιβλίο Análisis de errores en la interlengua de aprendientes griegos de español (Madrid: Ediciones del Orto, 2005) και έχει προσαρμόσει στα ελληνικά σε συνεργασία με την Μαρία Τσώκου την γραμματική για Έλληνες σπουδαστές της ισπανικής Universo gramatical. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά της Ισπανίας και της Λατινικής Αμερικής και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια (Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα). Επίσης, έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και στην ομάδα Εμπειρογνωμόνων στο πλαίσιο του προγράμματος «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ». Είναι Συντονίστρια της Θεματικής Ενότητας «Εκμάθηση της Ισπανικής Γλώσσας. Επίπεδο Ι» του Ελληνικού Ανοικτού Παεπιστημίου και υπεύθυνη της επιμόρφωσης των βαθμολογητών του ΚΠΓ και επιστημονική υπεύθυνη για την ισπανική γλώσσα. Επίσης είναι μέλος της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής (ΚΕΕ) του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) και της Επιστημονικής Επιτροπής Ξένων Γλωσσών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Γιώργος Ανδρουλάκης
Ο Γιώργος Ανδρουλάκης είναι Καθηγητής στο γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνιογλωσσολογία και οι εφαρμογές της στη διδακτική πράξη» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ τον Φεβρουάριο 2016 ορίστηκε Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών Θεμάτων και Διεθνών Σχέσεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του εστιάζονται σε ζητήματα επαφής γλωσσών σε μεταναστευτικές κοινότητες, στάσεων απέναντι στη γλώσσα και γλωσσικής πολιτικής, στην ανάλυση του λόγου, στη διδακτική της γλώσσας με βάση επικοινωνιακές δραστηριότητες και κοινωνικές εργασίες, καθώς και στην ανοικτή και εξ αποστάσεως γλωσσική εκπαίδευση.
Υπήρξε υπεύθυνος πέντε ερευνητικών προγραμμάτων ευρωπαϊκής συνεργασίας για τη διδακτική της γλώσσας και άλλων έξι εθνικών προγραμμάτων με έμφαση στη γλωσσική εκπαίδευση των μεταναστών/-ριών. Έχει μετακληθεί επανειλημμένως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης ως εμπειρογνώμονας και αξιολογητής γλωσσικών δράσεων και προγραμμάτων. Το Εργαστήριο Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας, το οποίο διευθύνει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2012.
Αργύρης Αρχάκης
Ο Αργύρης Αρχάκης είναι Καθηγητής Ανάλυσης Λόγου και Κοινωνιογλωσσολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, όπου και διδάσκει από το 1997. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται κυρίως σε ζητήματα όπως: λόγος και μετανάστευση, κριτικός γραμματισμός, κατασκευή ταυτοτήτων σε συνομιλιακές αφηγήσεις, δημοσιογραφικός λόγος, κοινοβουλευτικός λόγος, διεπιδράσεις στη σχολική τάξη, στάσεις προς διαλέκτους και μειονοτικές γλώσσες. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά. Πρόσφατα συνέγραψε σε συνεργασία με την Βίλλυ Τσάκωνα τη μονογραφία The Narrative Construction of Identities in Critical Education (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012).
Αντώνης Βεντούρης
Ο Αντώνης Βεντούρης είναι Επίκουρος Καθηγητής Διδακτικής των Γλωσσών στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Τα επιστημονικά του ενδιαφέρονται εστιάζονται σε θέματα αξιολόγησης στην ξενόγλωσση κατάρτιση και ειδικότερα κατασκευής γλωσσικών δοκιμασιών καθώς και μελέτης και ανάλυσης των αποτελεσμάτων τους. Είναι μέλος της ΚΕΕ του ΚΠΓ, επιστημονικώς υπεύθυνος για την Ιταλική Γλώσσα και μέλος της Επιτροπής Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης του ΙΕΠ. Έχει αναλάβει επίσης την επιστημονική ευθύνη του Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο «Μελέτη Μοντέλων Διδασκαλίας και Επιμόρφωσης Καθηγητών Ξένων Γλωσσών» που υλοποιείται σε συνεργασία των Πανεπιστημίων ΑΠΘ και Ca’ Foscari της Βενετίας. Εργασίες του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Κύπρο και τη Ρουμανία. Έχει δημοσιεύσει τρεις μονογραφίες και έχει επιμεληθεί πέντε συλλογικά έργα σχετικά με τη διδασκαλία της ιταλικής και την παιδαγωγική. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά σε θέματα σχετικά με την εκπαιδευτική αξιολόγηση και την παιδαγωγική.
Δάφνη Βηδενμάιερ
Η Δάφνη Βηδενμάιερ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και έκανε σπουδές Γερμανικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία και την Αυστρία. Η διδακτορική της διατριβή είναι στη Συγκριτική Γλωσσολογία. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διδακτικής Γερμανικής Γλώσσας του ΕΑΠ. Είναι επίσης επιστημονική υπεύθυνη για την επιμόρφωση αξιολογητών γερμανικής γλώσσας του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ).
Αλεξία Γιαννακοπούλου
H Αλεξία Γιαννακοπούλου είναι πτυχιούχος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Εξειδίκευσης Καθηγητών Αγγλικής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του τομέα Πολιτιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Koblenz-Landau, Γερμανία. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια αγγλικής στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα σε όλες τις βαθμίδες ενώ από το 2013 είναι Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής γλώσσας στη Δ΄ Δ/νση Αθήνας. Έχει διδάξει μαθήματα στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Koblenz-Landau και του Πανεπιστημίου Αθηνών και από το 2011 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και άλλων βιβλίων και μέλος της ομάδας του Κέντρου Έρευνας για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών και την αξιολόγηση γλωσσομάθειας καθώς και της επιστημονικής επιτροπής ξένων γλωσσών του ΙΕΠ.
Θάλεια Δραγώνα
Η Θάλεια Δραγώνα είναι Kαθηγήτρια Kοινωνικής Ψυχολογίας στο Tμήμα Eκπαίδευσης και Aγωγής στην Προσχολική Hλικία και Κοσμήτωρ της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ.
H ερευνητική της δραστηριότητα εστιάζεται σε θέματα κοινωνικών ταυτοτήτων και στη συνάρθρωση του συλλογικού με το ψυχικό. Έχει διευθύνει και συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα και έχει εκτενή ερευνητική δραστηριότητα καθώς και εφαρμοσμένη πράξη γύρω από τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη. Eιδικότερες θεματικές ερευνητικών ενδιαφερόντων η κοινωνιοψυχολογική ταυτότητα και οι διομαδικές σχέσεις, η διαπολιτισμική εκπαίδευση και ο εθνοκεντρισμός του εκπαιδευτικού συστήματος, η πρόληψη και η προαγωγή της πρώϊμης ψυχοκοινωνικής υγείας, η μετάβαση στη γονική ιδιότητα, συγκρότηση της πατρότητας/ανδρισμού.
Επιστημονική υπεύθυνη με Ν. Μποζατζή της σειράς “Κοινωνική Ψυχολογία” στις εκδόσεις Μεταίχμιο. Έχει υπάρξει μέλος της Διοικούσας Eπιτροπής του Eλληνικού Aνοικτού Πανεπιστήμιου και μέλος του Δ.Σ. του Kέντρου Eκπαιδευτικής Έρευνας. Από το 2007-2009 υπήρξε Βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ και από το 2009-2010 Ειδική Γραμματέας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.
Χαράλαμπος Ζαγούρας
Ο Χαράλαμπος Ζαγούγας έλαβε το πτυχίο των Μαθηματικών από την Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1970. Το 1991 εξελέγη στη βαθμίδα του Καθηγητή στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει διατελέσει Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών, Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών, Διευθυντής του Τομέα Υπολογιστικών Μαθηματικών, Διευθυντής του Εργαστηρίου Υπολογιστών και Εφαρμογών, και Διευθυντής μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στα «Μαθηματικά των Υπολογιστών και των Αποφάσεων». Το επιστημονικό του έργο διακρίνεται σε (α) βασική έρευνα στην Υπολογιστική Δυναμική, (β) εφαρμοσμένη έρευνα σε θέματα Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, (γ) ανάληψη και διεξαγωγή προγραμμάτων έρευνας, ανάπτυξης και (δ) συγγραφικό έργο (βιβλία, μελέτες, επιμορφωτικό υλικό κλπ). Τα τελευταία χρόνια η επιστημονική του δραστηριότητα εντοπίζεται κυρίως στο αντικείμενο των Εφαρμογών των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση συνεργαζόμενος παράλληλα με το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Πατρών (νυν ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ), του οποίου διετέλεσε μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου και Υπεύθυνος Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών για την Παιδαγωγική Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πράξη.
Ευδοκία Καραβά
H Ευδοκία Καραβά είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στον Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Έχει διδακτορικό τίτλο σπουδών από το Πανεπιστήμιο Warwick της Αγγλίας οπου δίδαξε επί σειρά ετών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα εξειδίκευσης του Κέντρου για την Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Αγγλικής. Είναι Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του ΤΑΓΦ και επιστημονική υπεύθυνη του μαθήματος «Πρακτική Ασκηση στη Διδακτική της Αγγλικής» και του προγράμματος «Εκπαίδευση Μεντόρων». Είναι αναπληρώτρια διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας για τη Διδασκαλία και Αξιολόγηση Ξένων Γλωσσών (RCeL) του ΤΑΓΦ και υπήρξε επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος επιμόρφωσης για την Διδασκαλία της Αγγλικής σε μικρές ηλικίες (ΠΕΑΠ), του προγράμματος επιμόρφωσης για την πιλοτική εφαρμογή του ΕΠΣ-ΞΓ, και του προγράμματος επιμόρφωσης για τους αξιολογητές του ΚΠΓ για τα Αγγλικά. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο χώρο της επιμόρφωσης ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών και της ανάπτυξης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Μετέχει σε διεθνή συνέδρια εντός και εκτός Ελλάδας, εκπονεί έρευνα που αφορά τη διδασκαλία και εκμάθηση της αγγλικής, και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή περιοδικά και βιβλία.
Γιάννα Κερκινοπούλου
Η Γιάννα Κερκινοπούλου σπούδασε Γερμανική Φιλολογία, Φιλοσοφία και Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο του Mύνστερ της Γερμανίας και στο ΑΠΘ, όπου έκανε και μεταπτυχιακές σπουδών στις Επιστήμες της Γλώσσας και της Επικοινωνίας των Τιμημάτων Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής γλώσσας και Φιλολογίας και τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών με εξειδίκευση τη Διδακτική των Γλωσσών. Εργάστηκε 11 χρόνια στο Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης και τα καλοκαίρια σε Ινστιτούτα Γκαίτε στη Γερμανία. Από το 1998 υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση, τα τελευταία 10 χρόνια ως Σχολική Σύμβουλος Γερμανικής με 13 περιοχές ευθύνης. Έχει συμμετάσχει σε ομάδες εκπόνησης εκπαιδευτικών λογισμικών για τη Γερμανική γλώσσα, του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών, του Οδηγού Εκπαιδευτικού, του Προγράμματος Σπουδών για τα ΕΠΑΛ, βιβλίου και άρθρων. Συμμετέχει σε έρευνες, επιμορφώσεις και συνέδρια εντός κι εκτός χώρας.
Ρινέττα Κιγιτσιόγλου – Βλάχου
Η Ρινέττα Κιγιτσιόγλου-Βλάχου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στη Διδακτική Ξένων Γλωσσών στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ. Από το 2013 έχει τη διεύθυνση του «Εργαστηρίου Διδακτικής Ζωντανών Γλωσσών» (LDL) του Τομέα Γλωσσολογίας και Διδακτικής του οικείου Τμήματος. Η έρευνα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών και μαθησιακού υλικού, σε ζητήματα διδακτικής των γλωσσών-πολιτισμών και κατάρτισης των καθηγητών της Γαλλικής. Είναι συντονίστρια της Θεματικής Ενότητας «Η Διδασκαλία της Γαλλικής στην Α/θμια Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (2008). Είναι μέλος της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής (ΚΕΕ) του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) από το 2008 και Αντιπρόεδρος της ΚΕΕ από το 2015 καθώς και υπεύθυνη της επιμόρφωσης των εξεταστών/βαθμολογητών του ΚΠΓ (2007) και επιστημονική υπεύθυνη για τη γαλλική γλώσσα (2008). Είναι, επίσης, Αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Ξένων Γλωσσών στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι τελευταίες δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν τα βιβλία Une compétence c’est… Réflexions didactiques (2012, Εκδόσεις Συμμετρία) και Η πράξη λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα (συνεργασία με τον Π. Αρβανίτη, 2013, Εκδόσεις Παπαζήση).
Αγγελική Κοιλιάρη
Η Αγγελική Κοιλιάρη είναι Kαθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας / Κοινωνιογλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ. Κύρια αντικείμενα έρευνας: ζητήματα γλωσσικής πολιτικής και οικονομίας της γλώσσας, ζητήματα που ανακύπτουν σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα και αφορούν στη γλωσσική εκπαίδευση (στην ελληνική, γερμανική και σε άλλες γλώσσες) σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες καθώς και τη γλωσσική κατάρτιση στην εκπαίδευση ενηλίκων. Περισσότερα εδώ.
Μαριάνθη Κοταδάκη
Η Μαριάνθη Κοταδάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Μετά από 17ετή διδακτική υπηρεσία σε στρατιωτικές σχολές και σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπηρετεί ως Σχολική Σύμβουλος της Αγγλικής Γλώσσας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Έχει διατελέσει μέλος της διοικούσας επιτροπής του διεθνούς οργανισμού European Language Network (ICC), μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, συντονίστρια του Γραφείου Ι.Π.Ο.Δ.Ε. Πατρών και Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει επιμορφωτικά προγράμματα μεικτής μάθησης. Έχει υπηρετήσει ως επιμορφώτρια στα Π.Ε.Κ. Δυτικής Ελλάδας και ως πολλαπλασιάστρια και επιμορφώτρια των αξιολογητών του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Έχει συμμετάσχει σε ποικίλα εθνικά και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Επίσης, έχει δημιουργήσει διαδικτυακό επιστημονικό περιοδικό με σκοπό την προώθηση των παιδαγωγικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας. Το 2006 βραβεύτηκε με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών και το 2012 με το βραβείο του διαγωνισμού Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά, κατοικεί στην Πάτρα και είναι μητέρα δυο παιδιών.
Δημήτρης Κουτσογιάννης
Ο Δημήτρης Κουτσογιάννης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής και στον Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις του εστιάζονται σε τομείς της Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας (π.χ. γλωσσική εκπαίδευση, μελέτη του εκπαιδευτικού λόγου, μελέτη των εξωσχολικών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών) και αξιοποιεί επιστημονικές παραδόσεις κυρίως από τους χώρους της κριτικής ανάλυσης λόγου, της κοινωνικής σημειωτικής και των σπουδών στο γραμματισμό. Δραστηριοποιείται ιδιαίτερα στο χώρο της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων στη γλωσσική εκπαίδευση. Σε πιο πρακτικό επίπεδο ασχολείται με την ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων για την ελληνική γλώσσα(υπεύθυνος της Πύλης για την ελληνική γλώσσα), με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών (υπεύθυνος για την επιμόρφωση των φιλολόγων στη διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και την ανάπτυξη του σχετικού επιμορφωτικού υλικού) και με την ανάπτυξη περιβαλλόντων για νέας μορφής επιμορφώσεις, όπως η δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων εκπαιδευτικών (http://dialogos.greek-language.gr/).
Ελένη Σελλά – Μάζη
Η Ελένη Σελλά-Μάζη είναι Καθηγήτρια Γλωσσολογίας του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ειδικεύεται σε θέματα Γενικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Κοινωνιογλωσσολογίας και Θεωρίας και Διδακτικής της Μετάφρασης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν θέματα διγλωσσίας και πολυγλωσσίας, αντιπαραβολικής ανάλυσης γλωσσών, κατάκτησης δεύτερης και εκμάθησης ξένης γλώσσας, θέματα μειονοτικής δίγλωσσης εκπαίδευσης, ζητήματα εθνικής ταυτότητας και γλώσσας καθώς επίσης και θεωρητικά και διδακτικά ζητήματα της μετάφρασης και της διερμηνείας. Μέλος της ΚΕΕ του ΚΠΓ από το 2008 και επιστημονική υπεύθυνη για την τουρκική γλώσσα από το 2009. Ως Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος και Διευθύντρια διηύθυνε και διευθύνει τα εξής Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών α) Eπιστήμη της Mετάφρασης στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (1998-2009), β) Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2004-), γ) Μετάφραση και Διερμηνεία στο Ε.Κ.Π.Α (2015-). Το πλέον πρόσφατο βιβλίο της με τίτλο Διγλωσσία, Εθνική ταυτότητα και Μειονοτικές γλώσσες εξεδόθη το 2016 (εκδόσεις Λειμών).
Στέλιος Μαρκαντωνάκης
Ο Στέλιος Μαρκαντωνάκης είναι πτυχιούχος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, μετά τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη Διδακτική της Γαλλικής Γλώσσας στο ΕΑΠ, εκπονεί διδακτορική διατριβή στο ΕΚΠΑ με θέμα την εξ αποστάσεως κατάρτιση των φοιτητών-μελλοντικών καθηγητών Γαλλικής. Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός ξένων γλωσσών στην ιδιωτική εκπαίδευση από το 1992 έως το 1998, όταν και διορίστηκε, μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 1998 έως το 2012 υπηρέτησε σε σχολικές μονάδες, Γυμνάσια, Γεν. Λύκεια, και ΕΠΑΛ, ως εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας κλ. ΠΕ 05. Από το 2012 υπηρετεί ως Σχολικός Σύμβουλος Γαλλικής. Υπήρξε μέλος της Ομάδας εκπόνησης ψηφιακού μαθησιακού υλικού για τα Γαλλικά (Ψηφιακό Σχολείο) καθώς και της Ομάδας αξιολόγησης διδακτικών εγχειριδίων. Συμμετείχε ως εμπειρογνώμων στην εκπόνηση του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τις ΞΓ και ως επιμορφωτής του «Νέου Σχολείου» και είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΠ για τις ξένες γλώσσες.
Μαρίνα Ματθαιουδάκη
Η Μαρίνα Ματθαιουδάκη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι πτυχιούχος του ίδιου Τμήματος, έχει ΜΑ στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/Δεύτερης Γλώσσας από το Πανεπιστήμιο του Birmingham στη Μ. Βρετανία και διδακτορικό στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία από το Τμήμα Αγγλικής του ΑΠΘ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον χώρο της απόκτησης δεύτερης/ξένης γλώσσας, στη διγλωσσία και στη δίγλωσση εκπαίδευση, στη μεθοδολογία διδασκαλίας γλωσσών και στη Γλωσσολογία Σωμάτων Κειμένων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του εξωτερικού και της Ελλάδας (το πιο πρόσφατο αφορά τη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε άτομα με δυσλεξία, το οποίο βραβεύτηκε με τα ELTons 2014). Το 2005 ανέλαβε την πρωτοβουλία για την ίδρυση του πρώτου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου στην Ελλάδα (3ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου) που εποπτεύεται από ξενόγλωσσο πανεπιστημιακό τμήμα και πιο πρόσφατα ίδρυσε στο Τμήμα το Εργαστήριο Εκμάθησης, Διδασκαλίας και Αξιολόγησης της Ξένης Γλώσσας στη Σχολική Πράξη.
Ευφημία Μαυρομάτη
Η Ευφημία Μαυρομάτη είναι Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Πτυχιούχος του Γαλλικού τμήματος της Σχολής ΙΞΓΦ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Μεταπτυχιακές σπουδές στο ΕΑΠ στη διδακτική Γαλλικής Γλώσσας και Πολιτισμού. Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας στον ιδιωτικό χώρο και στην Εκπαίδευση ενηλίκων. Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας στην Δημόσια Εκπαίδευση από το 1987. Σχολική Σύμβουλος στην ΑΜΘ από το 2007. Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ΠΕΚ Καβάλας από το 2012.Εχει εκδώσει βιβλία και παρουσιάσει άρθρα σε Γαλλικά και Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά. Έχει παρακολουθήσει σημαντικό αριθμό επιμορφώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει διοργανώσει σημαντικό αριθμό επιμορφώσεων για καθηγητές/τριες Γαλλικής Γλώσσας.
Μαρία Μαυροπούλου
Η Μαρία Μαυροπούλου είναι Επίκουρος Καθηγήτρια στο Τμήμα Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν θέματα διδασκαλίας και αξιολόγησης της τουρκικής γλώσσας ως ξένης, πράξης και διδακτικής της μετάφρασης (Τουρκικής-Ελληνικής) και σύγχρονης τουρκικής λογοτεχνίας. Είναι θεματοθέτης, βαθμολογήτρια και υπεύθυνη υποέργου του ΚΠΓ Τουρκικής, μέλος σε επιτροπές διεξαγωγής εξετάσεων γλωσσομάθειας της Τουρκικής φορέων του Δημοσίου καθώς και σε επιτροπές συγγραφής βιβλίων για τη διδασκαλία της Τουρκικής ως ξένης και ως μητρικής. Έχει συγγράψει, σε συνεργασία, τα εγχειρίδια διδασκαλίας της Τουρκικής Temel Türkçe I, ΙΙ, ΙΙΙ και Türkçe Ι, IΙ, ΙΙΙ. (2006 και 2008, Εκδόσεις Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) για επιλεγμένα γυμνάσια της Θράκης και αυτοδύναμα το εγχειρίδιο İlkokul Türkçe Ders Kitabı 3 για τα Μειονοτικά Μουσουλμανικά σχολεία της Θράκης (1993, Εκδόσεις Ο.Ε.Δ.Β. Υπ. Παιδείας). Μονογραφίες: Νutuk, Ο Μέγας Ρητορικός του Gazi Mustafa Kemal (2009, Εκδόσεις Παπαζήση) και Χαλιντέ Εντίμπ Αντίβαρ. Σκιαγραφώντας την ιδανική γυναίκα (2015, Εκδόσεις Λειμών).
Κατερίνα Μητραλέξη
Η Κατερίνα Μητραλέξη γεννήθηκε στην Αθήνα και έκανε σπουδές Γερμανικής Φιλολογίας, Κλασικής Αρχαιολογίας και Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Freiburg i. Br. και διδακτορική διατριβή στη Νεότερη Γερμανική Λογοτεχνία. Είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2009 είναι επιστημονική υπεύθυνη για τη γερμανική γλώσσα στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) και μέλος της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής (ΚΕΕ).
Μπέσσυ Μητσικοπούλου
H Μπέσσυ Μητσικοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Διδάσκει επίσης στο online πρόγραμμα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στο University of Massachusetts, Boston στις ΗΠΑ και είναι μέλος ΣΕΠ στο ΕΑΠ. Στα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η εκπαιδευτική και εφαρμοσμένη γλωσσολογία, η κριτική ανάλυση λόγου, οι νέες τεχνολογίες στη γλωσσική εκπαίδευση και οι θεωρίες και πρακτικές του γραπτού λόγου. Είναι υπεύθυνη του Κέντρου Αυτοεκπαίδευσης και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και έχει συμμετάσχει σε διάφορα ερευνητικά και ευρωπαϊκά έργα. Επί σειρά ετών ήταν Θεματική Σύμβουλος για την αγγλική γλώσσα και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Επίσης ήταν Συντονίστρια της Ομάδας Αγγλικής του Έργου «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» του ΙΤΥΕ Διόφαντος (2011-2015), Επιστημονική Υπεύθυνη στο Υποέργο «Σύνδεση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με την Εκπαίδευση» (2011-2015) στο πλαίσιο του οποίου δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό σχολείο του ΚΠΓ και Συντονίστρια της Ομάδας Αγγλικής του Έργου για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ψηφιακών διδακτικών σεναρίων «Αίσωπος» του ΙΕΠ (2015-2016).
Γεώργιος Μικρός
Ο Γεώργιος Κ. Μικρός είναι Καθηγητής Υπολογιστικής και Ποσοτικής Γλωσσολογίας και Πρόεδρος στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Επίσης κατέχει την θέση του Adjunct Professor στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στο University of Massachusetts, Boston στις ΗΠΑ. Υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου και έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη ειδικευμένου λογισμικού γλωσσικής τεχνολογίας. Από το 1999 είναι επιστημονικός συνεργάτης του ΕΑΠ και συγγραφέας του Εγχειριδίου Μελέτης για την Θεματική Ενότητα «Κατανόηση της γλώσσας και του πολιτισμού: από τα Λατινικά στη σύγχρονη Ισπανική γλώσσα» στο Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός». Από το 2016 είναι Διευθυντής του εν λόγω προγράμματος. Το ερευνητικό του έργο (5 μονογραφίες και πάνω από 80 άρθρα και κεφάλαια) εντοπίζεται στα πεδία της υπολογιστικής γλωσσολογίας, υπολογιστικής υφολογίας, δικαστικής γλωσσολογίας και της ποσοτικής γλωσσολογίας. Από το 2007 είναι εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρείας Ποσοτικής Γλωσσολογίας (IQLA) και από το 2016 εκτελεί χρέη Αντιπροέδρου.
Νίκος Σηφάκις
Ο Νίκος Σηφάκις είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής της Γλώσσας στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας», στο οποίο διδάσκει από το 1998. Έχει διδακτορικό στη Γλώσσα και Γλωσσολογία από το Πανεπιστήμιο του Essex (UK). Ίδρυσε (το 2010) και επιμελείται το επιστημονικό περιοδικό Research Papers in Language Teaching and Learning της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ. Δραστηριοποιείται ερευνητικά στις περιοχές της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης, της Αγγλικής ως διεθνούς lingua franca, της διδακτικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης, ενώ έχει δημοσιεύσει ερευνητικά άρθρα σε διεθνείς επιστημονικές επιθεωρήσεις (όπως TESOL Quarterly, ELT Journal, ESP Journal, International Journal of Applied Linguistics, Language and Education, System, World Englishes). Το 2012 εξέδωσε το βιβλίο του Αγγλική γλώσσα και παγκοσμιοποίηση: όψεις της σύγχρονης πραγματικότητας στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο (εκδ. Ηρόδοτος).
Παναγιώτης Σκοινιώτης
Ο Παναγιώτης Σκοινιώτης είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Διασφάλιση Ποιότητας. Από το 1998 είναι στέλεχος του ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ με δραστηριότητα στην υλοποίηση αναπτυξιακών έργων πληροφορικής για το δημόσιο τομέα και στη σύνταξη στρατηγικών και επιχειρησιακών μελετών σε έργα τεχνικού συμβούλου. Από το 2002 στη Διεύθυνση Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης, όπου σήμερα είναι Αναπληρωτής Διευθυντής και Προϊστάμενος του Τμήματος Πιστοποίησης, δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων επιμόρφωσης και πιστοποίησης και σε δράσεις ανάπτυξης συστημάτων πιστοποίησης ικανοτήτων, γνώσεων και δεξιοτήτων με την αξιοποίηση ΤΠΕ. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του περιλαμβάνουν την εφαρμοσμένη στατιστική για την υλοποίηση ελέγχων ποιότητας, εφαρμογή στατιστικών εργαλείων και μεθόδων αξιολόγησης οργάνων μέτρησης (τεστ) ικανοτήτων, γνώσεων και δεξιοτήτων και προβλήματα μαθηματικού ενδιαφέροντος σε τομείς μελέτης προβλημάτων προσομοίωσης υπεραγώγιμων υλικών και αριθμητικής ανάλυσης.
Ρούλα Τσοκαλίδου
Η Ρούλα Τσοκαλίδου είναι απόφοιτη του Αγγλικού Τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, με διδακτορικό στη Γλωσσολογία από το Παν/μιο Monash της Αυστραλίας, με αντικείμενο την επαφή των γλωσσών και, ειδικότερα, την εναλλαγή κωδίκων και το φύλο. Έχει διδάξει στα Παν/μια Khon Kaen της Ταϋλάνδης, Deakin και Monash της Αυστραλίας, Στρασβούργου της Γαλλίας και Παν/μιο Θεσσαλίας. Είναι Αναπλ. Καθηγήτρια Κοινωνιογλωσσολογίας και Διδασκαλίας της Γλώσσας στο ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, όπου διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα στα πεδία της κοινωνιογλωσσολογίας και της διγλωσσίας και εκπαίδευσης. Οι δημοσιεύσεις και τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα αφορούν τα θέματα της επαφής των γλωσσών, της κοινωνιογλωσσολογίας, της γλώσσας και του φύλου, της διαγλωσσικότητας, πολυγλωσσίας και εκπαίδευσης. Από το 2009 είναι επιστημονική υπεύθυνη του πολυγλωσσικού περιοδικού «Πολύδρομο» για τη διγλωσσία και τον πολυπολιτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνία και συντονίζει την ομώνυμη διαπανεπιστημιακή ομάδα που επιχειρεί να συνδέσει την ακαδημαϊκή έρευνα για τη διγλωσσία με την ευρύτερη κοινωνία.
Αντώνης Τσοπάνογλου
Ο Αντώνης Τσοπάνογλου, από το 2014 είναι Ομότιμος Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Έχει πτυχίο Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (1973), Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (1980), μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Παιδαγωγική (1984) και διδακτορικό δίπλωμα στη Διδακτική των Γλωσσών (1988). Οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν στην αξιολόγηση διδακτικών/μαθησιακών υλικών, στην αξιολόγηση της επίδοσης και της γλωσσομάθειας και στη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας. Από το 1976 έως το 2013 εργάστηκε στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Αναφορικά με τη δραστηριότητά του τη σχετική με την πιστοποίηση της γλωσσομάθειας, από το 1988 (για 19 περίπου χρόνια) συνεργάστηκε με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών για την ανάπτυξη του συστήματος πιστοποίησης με την επωνυμία PALSO, ενώ από το 2002 (για 12 περίπου χρόνια) συνεργάστηκε με το Υπουργείο Παιδείας για την ανάπτυξη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Αντιγόνη Μέλισσα Ίρις Χατζηϊωάννου
Η Αντιγόνη Μέλισσα Ίρις Χατζηϊωάννου είναι πτυχιούχος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Εξειδίκευσης Καθηγητών Γερμανικής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Η Διπλωματική της Εργασία έχει θέμα την ανάπτυξη της δεξιότητας του προφορικού λόγου στο μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας (2004). Ολοκλήρωσε το ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή με τίτλο «Ειδική Αγωγή – Μαθησιακές Δυσκολίες /Δυσλεξία» του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια μεγάλης και μικρότερης διάρκειας. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια γερμανικής γλώσσας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα από το 1984 σε όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας και από το 1995 υπηρετεί στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2012 είναι Σχολική Σύμβουλος με έδρα την Περ. Πειραιά, και περιοχές ευθύνης την Δ΄ Αθήνας, τις Κυκλάδες και την Δωδεκάνησο. Έχει συγγράψει με τον Dr. Günther Storch το βιβλίο “Kontrast” (Deutscher Aussprachekurs für Griechen), το οποίο βασίζεται στη συγκριτική φωνολογία μεταξύ των Ελληνικών και των Γερμανικών και συνοδεύεται από ηχητικό αρχείο (1994, ISBN-960-7142-19-5). Από το 2012 συμμετέχει στον σχεδιασμό και τη συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο διαφόρων αρμοδιοτήτων και συνεργασίας με φορείς. Έχει συντονίσει και πραγματοποιήσει επιμορφωτικά σεμινάρια τόσο για εκπαιδευτικούς Γερμανικής γλώσσας, όσο και για εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, είτε μόνη, είτε σε συνεργασία με φορείς (ΥΠ.Π.Ε.Θ, Goethe Institut, ΙΕΠ κ.ά.). Είναι εξετάστρια και βαθμολογήτρια του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Ξένων Γλωσσών του ΙΕΠ.