Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

C Level

EDEXCEL
(part of the pearson group)

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) C1 / C2 Level (Integrated)

Pearson Test of English General (PTE General) C2 Level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή και προφορική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 Eνότητες:
Ενότητα 1
: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση (110 λεπτά)
Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και γραπτή Διαμεσολάβηση  (120 λεπτά) 
Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (25-35 λεπτά)
Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου 25-30 λεπτά)

Γραπτή εξέταση (175 λεπτά):
Κατανόηση Προφορικού Λόγου
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Προφορική εξέταση (8 λεπτά):
Παραγωγή Προφορικού Λόγου

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση
α)Κατανόηση Γραπτού Λόγου:
Ο υποψήφιος πρέπει να είναι σε θέση να αντιληφθεί εκτεταμένα και σύνθετα γραπτά κείμενα. Πρέπει να μπορεί να κατανοεί τα επιμέρους νοήματά των κειμένων αυτών που δηλώνονται ρητά ή υπονοούνται.
β) Γλωσσική Επίγνωση
Ο υποψήφιος καλείται να δείξει ότι έχει αναπτύξει την απαιτούμενη για το συγκεκριμένο επίπεδο γλωσσική επίγνωση, ότι δηλαδή έχει συνείδηση του τρόπου λειτουργίας των στοιχείων της γλώσσας, πέρα από το επίπεδο της πρότασης, στο επίπεδο του λόγου με τη μορφή κειμένου.
Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση
Ο υποψήφιος καλείται να δείξει ότι μπορεί να παράγει γραμματικά ορθό και επικοινωνιακά αποτελεσματικό γραπτό λόγο. Μέσα από το λόγο του θα πρέπει να μπορεί να επιτυγχάνει δοσμένο επικοινωνιακό στόχο. Ο γραπτός λόγος που θα παραχθεί βασίζεται σε άλλα κείμενα και έτσι ο υποψήφιος θα εμπλακεί σε διαδραστικές διαδικασίες, όπως η παραγωγή λόγου που προϋποθέτει την κατανόηση ξενό­γλωσσου κειμένου (απλού ή πολυτροπικού) ή η παραγωγή λόγου με αφορμή ελληνικό κείμενο (απλό ή πολυτροπικό), που απαιτεί στρατηγικές διαμεσολάβησης.
Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου
Ο υποψήφιος  θα πρέπει να είναι σε θέση να παρακολουθήσει κείμενα προφορικού λόγου και να κατανοήσει το γενικό και τα επιμέρους νοήματα αυτών των κειμένων. Θα πρέπει να αναγνωρίζει με σχετική ευκολία πληροφορίες που υπονοούνται μέσα στα κείμενα ή που εκφράζονται με ιδιωματική γλώσσα. Τέλος, αναμένεται να κατανοεί τη στάση και το ύφος των ομιλητών.
Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου και Προφορική Διαμεσολάβηση
Ο υποψήφιος  καλείται να δείξει ότι έχει την ικανότητα να μιλήσει ή να συζητήσει για ένα ζήτημα και να ανταλλάξει πληροφορίες παράγοντας λόγο με κατανοητή προφορά, με γραμματικά ορθό και επικοινωνιακά αποτελεσματικό τρόπο. Oι υποψήφιοι καλούνται επίσης να παράγουν προφορικό λόγο με ευφράδεια επιδεικνύοντας καλή γνώση ιδιωματικών εκφράσεων και καθημερινού λεξιλογίου. Τέλος, πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν στρατηγικές που τους επιτρέπουν να ξεπερνούν οποιαδήποτε δυσκολία στην προφορική επικοινωνία τους.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα, τις λεπτομέρειες, το σκοπό, το ύφος, τα συναισθήματα, τις ιδέες ή τη στάση του ομιλητή που εκφράζεται άμεσα ή έμμεσα σε προφορικό λόγο. Επίσης, ελέγχεται η ορθή καταγραφή φράσεων από τους υποψηφίους (ορθογραφία).
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν πληροφορίες, ιδέες,  στάσεις και συναισθήματα που εκφράζονται σε γραπτό κείμενο. Ελέγχεται επίσης η γλωσσική επίγνωση των υποψηφίων.
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να παράγουν κείμενο σε κατάλληλο ύφος μεταφέροντας πληροφορίες από άλλο κείμενο. Η διαδικασία περιλαμβάνει ανάλυση, ερμηνεία, σύνθεση και αξιολόγηση των πληροφοριών του δοσμένου κείμενο με σκοπό τη μεταφορά τους στο νέο κείμενο. Το κείμενό τους πρέπει να είναι συνεκτικό και να περιέχει προσωπικές σκέψεις/ιδέες, την  εμπεριστατωμένη γνώμη, επιχειρήματα και συμπεράσματα.
Παραγωγή Προφορικού Λόγου
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να εμπλέκονται σε συζήτηση πάνω σε ποικιλία θεμάτων, να μιλούν για ένα θέμα, να εκφράζουν τη γνώμη τους πάνω σε αυτό και να αναπτύσσουν επιχειρήματα για να στηρίζουν τη γνώμη τους αυτή. Επίσης, ελέγχει την ικανότητα των υποψηφίων να επιτυγχάνουν ένα συγκεκριμένο επικοινωνιακό στόχο στο πλαίσιο παιχνιδιού ρόλων (role play).

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση
10-12 δραστηριότητες (50  ερωτήματα επιλογής και 20 ερωτήματα συμπλήρωσης)
Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση
4 ερωτήματα (2 ερωτήματα παραγωγής γραπτού λόγου, 2 ερωτήματα γραπτής διαμεσολάβησης)
Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου
6 δραστηριότητες (20 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης)
Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου και Προφορική Διαμεσολάβηση
5 δραστηριότητες (και ένα εισαγωγικό μέρος που δε βαθμολογείται)-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Γραπτή εξέταση:
Κατανόηση Προφορικού Λόγου
3 μέρη- 21 ερωτήματα
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
2 μέρη- 10 ερωτήματα
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
4 μέρη- 22 ερωτήματα
Προφορική εξέταση:
Παραγωγή Προφορικού Λόγου
4 μέρη

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Eνότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση
Τα κείμενα σε αυτή την ενότητα είναι συνήθως άρθρα εφημερίδων/περιοδικών,  διαφημιστικά φυλλάδια, ταξιδιωτικούς οδηγούς, ενημερωτικό υλικό, αποσπάσματα από βιβλία (μυθιστορήματα και άλλα), ιστοσελίδες κλπ.
Eνότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση
Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν κείμενα όπως: επιστολές (επίσημες ή προσωπικές), email, κείμενο σε προσωπικό ιστολόγιο (blog), άρθρα (σε περιοδικό ή εφημερίδα).
Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου:
Στα κειμενικά είδη αυτής της ενότητας περιλαμβάνονται ομιλίες, ραδιοφωνικές εκπομπές, συνεντεύξεις, συζητήσεις, διαλέξεις, οδηγίες, σχολιασμοί κλπ. Τα  προφορικά κείμενα που καλούνται να κατανοήσουν οι υποψήφιοι σε αυτό το επίπεδο ενδέχεται να αφορούν σε θέματα πάνω στα οποία δεν έχουν απαραίτητα πρότερη γνώση, όπως κείμενα επιστημονικά, πολιτικού ή νομικού περιεχομένου.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου
Επιλέγονται κυρίως διάλογοι, μονόλογοι, αφηγήσεις και συζητήσεις (σε δημόσιους και μη χώρους).
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Επιλέγονται κυρίως άρθρα (σε εφημερίδες, περιοδικά, στο Ίντερνετ), βιογραφίες, βιογραφικά σημειώματα, κριτικές βιβλίων, κ.α.
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν κείμενα δοκιμιακού χαρακτήρα (‘discursive essays’), κριτικές, επίσημες και ανεπίσημες επιστολές, αναφορές, φυλλάδια, αφηγήσεις,  περιγραφές, ανακοινώσεις, email, καρτ ποστάλ, σύντομα μηνύματα, σελίδες λευκώματος (ημερολογίου) κλπ.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση:
-Πολλαπλή επιλογή
-Σωστό- λάθος
-Πολλαπλή αντιστοίχιση
-Συμπλήρωση κενών
Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση
-Kαθοδηγούμενη παραγωγή
Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου
-Πολλαπλή επιλογή
-Πολλαπλή αντιστοίχιση
-Σύντομη Απάντηση
Eνότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου
-Συνέντευξη
-Μονόλογος
-Συζήτηση

Κατανόηση Προφορικού Λόγου
-Πολλαπλή επιλογή
-Ορθογραφία (
dictation)
-Συμπλήρωση κενών
Κατανόηση Γραπτού λόγου 
-Πολλαπλή επιλογή
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
-
Ελεγχόμενη παραγωγή
-Καθοδηγούμενη παραγωγή
Παραγωγή Προφορικού Λόγου
-Συνέντευξη
-Συζήτηση με τον εξεταστή
-Μονόλογος με αφετηρία οπτικό ερέθισμα
-Παιχνίδι ρόλων

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του C Level>