Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

B Level

university of michigan (ELI) (CAMLA) [1]

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) B1 / B2 Level (Integrated)

Examination for the Certificate of Competency in English (ECCE) Β2 Level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή και προφορική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (85 λεπτά)

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση (80 λεπτά)

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (20-30 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (20-25 λεπτά)

Κατανόηση Προφορικού Λόγου (30 λεπτά)

Γραμματική, Λεξιλόγιο και Κατανόηση Γραπτού Λόγου (80 λεπτά)

Παραγωγή Γραπτού Λόγου (30 λεπτά)

Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15 λεπτά)

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν την κεντρική ιδέα αλλά και πιο συγκεκριμένες πληροφορίες σε γραπτό κεί΅ενο σχετικό ΅ε διάφορα κοινωνικά θέματα, ζητή΅ατα εργασίας, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, κτλ. Επιπλέον, πρέπει να κατανοούν τόσο πληροφορίες που δηλώνονται ρητά μέσα σε γραπτό κείμενο όσο και πληροφορίες που υπονοούνται σε αυτό.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να διατυπώνουν συνεχή και συνεκτικό γραπτό λόγο με σκοπό:

α) να εκφράσουν τις απόψεις τους πάνω σε προσωπικά θέ΅ατα, αλλά και πάνω σε θέ΅ατα που αφορούν το ευρύ κοινό και

β)να αναφερθούν σε ε΅πειρίες, σχέδια, προθέσεις τους, κτλ. Στην περίπτωση της δια΅εσολάβησης οι υποψήφιοι καλούνται να ΅εταφέρουν σε αγγλικό κείμενο γεγονότα και απόψεις που διατυπώνονται σε κεί΅ενα στην ελληνική.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν την κεντρική ιδέα σύντο΅ου προφορικού κει΅ένου σχετικού ΅ε διάφορα θέ΅ατα από το οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου και Προφορική Διαμεσολάβηση

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να διατυπώνουν με άνεση συνεχή και συνεκτικό προφορικό λόγο πάνω σε θέ΅ατα που αφορούν το ευρύ κοινό, εκφράζοντας τις απόψεις τους γι’ αυτά και αναφερό΅ενοι σε ε΅πειρίες, σχέδια, προθέσεις τους, κτλ.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ο υποψήφιος πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί προφορικά κείμενα  και να εντοπίζει σε αυτά συγκεκριμένες πληροφορίες.

Γραμματική, Λεξιλόγιο και Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να επιλέγει τις ορθές γραμματικές δομές για τη συμπλήρωση προτάσεων. Ελέγχει επίσης τις γνώσεις λεξιλογίου του υποψηφίου αλλά και την ικανότητά του να κατανοεί πληροφορίες σε γραπτά κείμενα.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να γράφει γράμμα ή να καταγράφει τις απόψεις του πάνω σε ένα θέμα σε κείμενο δοκιμιακού λόγου.

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Ο υποψήφιος θα πρέπει να εμπλακεί σε παιχνίδι ρόλων, να απευθύνει ερωτήσεις στον εξεταστή, να εκφράζει και να υποστηρίζει τη γνώμη του στη συζήτηση, αλλά και να μεταφέρει επιτυχώς πληροφορίες δοσμένες στο πλαίσιο αυτής.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

9-10 δραστηριότητες (50 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης)

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση

4 ερωτήματα   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες (15 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης) 

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

3 δραστηριότητες- απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

2 μέρη - 50 ερωτήματα

Γραμματική, Λεξιλόγιο και Κατανόηση Γραπτού Λόγου

-Γραμματική: 35 ερωτήματα

-Λεξιλόγιο: 35 ερωτήματα

-Κατανόηση Γραπτού Λόγου: 3 μέρη, 30 ερωτήματα

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

1 ερώτημα

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

4 μέρη

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν ποικίλα κειμενικά

είδη, όπως άρθρα εφημερίδων και περιοδικών,  διαφημιστικά φυλλάδια, ταξιδιωτικοί οδηγοί, γράμματα, μηνύματα, ενημερωτικό υλικό, αποσπάσματα από βιβλία (μυθιστορήματα και άλλα), κριτικές βιβλίου, κείμενα από ιστοσελίδες, οδηγίες κλπ.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν κείμενα όπως: email, μηνύματα, ανακοινώσεις, άρθρα, αναφορές, κριτικές, δοκίμια, διαφημίσεις, κείμενα σε φυλλάδιο κλπ.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Επιλέγονται κειμενικά είδη, όπως ομιλίες, ραδιοφωνικές εκπομπές, διαφημίσεις, δελτία ειδήσεων/καιρού, συνεντεύξεις, συζητήσεις, διαλέξεις, οδηγίες, σχολιασμοί κλπ.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Επιλέγονται σύντομες συνομιλίες και ραδιοφωνική συνέντευξη, η οποία μεταδίδεται σε σύντομα αποσπάσματα.

Γραμματική, Λεξιλόγιο και Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Τα γραπτά κείμενα είναι κυρίως κείμενα με πληροφοριακό υλικό ή κείμενα από φυλλάδια, ταξιδιωτικούς οδηγούς κ.α.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι επιλέγουν μεταξύ της παραγωγής γράμματος ή σύντομου δοκιμίου (essay).

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

-Πολλαπλή επιλογή

-Σωστό/λάθος

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Γραπτή Διαμεσολάβηση

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

-Πολλαπλή επιλογή

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη

-Μονόλογος

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

-Πολλαπλή επιλογή

Γραμματική, Λεξιλόγιο και Κατανόηση Γραπτού Λόγου

-Πολλαπλή επιλογή

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη

-Παιχνίδι ρόλων

-Συζήτηση

[1] Το ακρώνυμο CAMLA (Cambridge Michigan Language Assessments) αναφέρεται στην πρόσφατη συνεργασία μεταξύ του University of Cambridge ESOL Examinations και του University of Michigan English Language Institute Testing and Certification Division. Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η προώθηση των πιστοποιητικών σε παγκόσμιο επίπεδο.

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του B Level>