Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

A Level

trinity college london

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) A1 / A2 Level (Integrated)

ISE 0 (iNTEGRATED SKILLS IN eNGLISH)-A2 Level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή και προφορική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (65 λεπτά)                                  

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου (40 λεπτά)                                   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (περίπου 20 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15-20 λεπτά)

Παραγωγή Γραπτού Λόγου (portfolio)[5]

Παραγωγή Γραπτού Λόγου (45 λεπτά)

Παραγωγή Προφορικού Λόγου (8 λεπτά)

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα, που εκφράζονται με απλές λέξεις και γραμματικές δομές, σε κείμενα που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές και απλές, κοινωνικές καταστάσεις.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση:

-να δίνουν σύντομες απαντήσεις σ’ ένα ερωτηματολόγιο, quiz ή σταυρόλεξο ή να συμπληρώνουν κενά σε κείμενο φυλλαδίου, σε οδηγίες κτλ.

-να συντάσσουν ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας απλές φράσεις, λεξιλόγιο και γραμματικές δομές.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα και επιμέρους πληροφορίες σύντομων και απλά δομημένων προφορικών κειμένων (π.χ. διαλόγων, μηνυμάτων) με λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και τυποποιημένες εκφράσεις.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που αφορούν οικεία σε αυτούς θέματα, προσωπικά στοιχεία ή θέματα καθημερινής διαβίωσης

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο ή μέρος.

-να κάνουν απλές συγκρίσεις μεταξύ προσώπων, αντικειμένων και καθημερινών δραστηριοτήτων

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση τόσο για το portfolio όσο και για τη γραπτή εξέταση να παράγουν απλό γραπτό λόγο πάνω σε οικεία θέματα, να περιγράφουν εμπειρίες και γεγονότα στην ξένη γλώσσα και να κατανοούν βασικά σημεία κειμένων που αφορούν στο άμεσο περιβάλλον και τα ενδιαφέροντά τους. 

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να παρουσιάσουν ένα θέμα που έχουν προετοιμάσει και να εμπλακούν σε σύντομη συζήτηση με τον εξεταστή σχετικά με αυτό αλλά και σχετικά με  το χαρτοφύλακα (portfolio). Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι υποψήφιοι πρέπει να δείξουν ότι κατανοούν τον εξεταστή και μπορούν να συμμετέχουν στη συζήτηση απαντώντας και απευθύνοντας ερωτήσεις σε αυτόν. 

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

11 δραστηριότητες-40 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

4  ερωτήματα

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

5 δραστηριότητες-10 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

ISE 0:

Παραγωγή Γραπτού Λόγου (portfolio)

3 δραστηριότητες

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

2 δραστηριότητες

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

2 μέρη- απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν κείμενα με ανεπίσημο λόγο (π.χ. αφίσες, κάρτες, σύντομες ανακοινώσεις, σημείωμα, email, κείμενο σε ιστοσελίδα, καταχώρηση ημερολογίου), κείμενα με ενημερωτικό λόγο (π.χ. κείμενο σε φυλλάδιο, πινακίδα, εισιτήριο, ετικέτα), καταλόγους, προγράμματα και απλές οδηγίες.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο κείμενο (π.χ. περιγραφή γεγονότων/εμπειριών) βασισμένο σε οπτικά ερεθίσματα (εικόνες).

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν μονολόγους (συνήθως περιγραφές), σύντομα μηνύματα, απλές οδηγίες και σύντομους διαλόγους πάνω σε οικεία καθημερινά ζητήματα.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου (portfolio)

Στο χαρτοφύλακα (portfolio) οι υποψήφιοι καλούνται να παράξουν τα εξής κειμενικά είδη για κάθε μία από τις τρεις δραστηριότητες:

-Kείμενο αλληλογραφίας (γράμμα, email, σημείωμα,  κείμενο σε καρτ ποστάλ)

-Περιγραφή, ιστορία, καταχώριση ημερολογίου κ.α.)

-Οδηγίες, κατευθύνσεις κ.α.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Στo κομμάτι αυτό της εξέτασης οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν συνήθως γράμμα με βάση δοσμένο κείμενο για την πρώτη δραστηριότητα και κείμενο με οδηγίες ή κατευθύνσεις για τη δεύτερη δραστηριότητα.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου 

-Πολλαπλή επιλογή

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Ελεγχόμενη παραγωγή[1]

-Καθοδηγούμενη παραγωγή[2]

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή επιλογή

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη[3]

-Συζήτηση[4] με τον εξεταστή

Παραγωγή Γραπτού Λόγου(portfolio)

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Παρουσίαση και συζήτηση θέματος που έχει προετοιμάσει ο υποψήφιος

-Συζήτηση μεταξύ υποψηφίου και εξεταστή πάνω στο περιεχόμενο του portfolio αλλά και πάνω σε θέμα της επιλογής του εξεταστή.

[1] Με τον όρο ελεγχόμενη παραγωγή γραπτού λόγου (controlled writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με σκοπό τη συμπλήρωση προτάσεων ή κενών από τους υποψηφίους (Ηyland, 2003).

[2] Με τον όρο καθοδηγούμενη παραγωγή γραπτού λόγου (guided writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με βάση δοσμένο κείμενο ή με βάση συγκεκριμένες οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου (Ηyland, 2003).

[3] Με τον όρο συνέντευξη στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εξεταστής απευθύνει προσωπικές ερωτήσεις στον υποψήφιο.

[4] Με τον όρο συζήτηση στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται κάθε περίπτωση στην οποία ο υποψήφιος εμπλέκεται σε διάλογο (με τον εξεταστή ή τον άλλο υποψήφιο) συχνά με αφετηρία οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα.

[5] Τo portfolio (χαρτοφύλακας) αποτελείται από 3 δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου τις οποίες οι υποψήφιοι έχουν προετοιμάσει πριν την εξέταση. Οι δραστηριότητες αυτές επιλέγονται από μια λίστα προτεινόμενων δραστηριοτήτων. Το περιεχόμενο του portfolio θα συζητηθεί μεταξύ υποψηφίου και εξεταστή κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης.

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του A Level>