Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

A Level

europalso

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) A1 / A2 Level (Integrated)

europalso Elementary A1 level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (65 λεπτά)                                  

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου (40 λεπτά)                                   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (περίπου 20 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15-20 λεπτά)

Κατανόηση Προφορικού λόγου

Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Χρήση της Γλώσσας

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα, που εκφράζονται με απλές λέξεις και γραμματικές δομές, σε κείμενα που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές και απλές, κοινωνικές καταστάσεις.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση:

-να δίνουν σύντομες απαντήσεις σ’ ένα ερωτηματολόγιο, quiz ή σταυρόλεξο ή να συμπληρώνουν κενά σε κείμενο φυλλαδίου, σε οδηγίες κτλ.

-να συντάσσουν ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας απλές φράσεις, λεξιλόγιο και γραμματικές δομές.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα και επιμέρους πληροφορίες σύντομων και απλά δομημένων προφορικών κειμένων (π.χ. διαλόγων, μηνυμάτων) με λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και τυποποιημένες εκφράσεις.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που αφορούν οικεία σε αυτούς θέματα, προσωπικά στοιχεία ή θέματα καθημερινής διαβίωσης

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο ή μέρος.

-να κάνουν απλές συγκρίσεις μεταξύ προσώπων, αντικειμένων και καθημερινών δραστηριοτήτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν απλές πληροφορίες σε σύντομους προφορικούς διαλόγους.

Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Χρήση της Γλώσσας

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν πληροφορίες από απλά γραπτά κείμενα. Ελέγχεται επίσης η γλωσσική επίγνωση των υποψηφίων και η ικανότητα τους να παράγουν γραμματικά ορθές προτάσεις μέσα από κατάλληλες γλωσσικές επιλογές γραμματικής και λεξιλογίου.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν απλό γραπτό κείμενο, όπως περιγραφή εικόνας ή εξιστόρηση με αφετηρία δοσμένες εικόνες.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

11 δραστηριότητες-40 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

4  ερωτήματα

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

5 δραστηριότητες-10 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

2 μέρη- 20 ερωτήματα

Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Χρήση της Γλώσσας

8 μέρη- 50 ερωτήματα  

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

1 δραστηριότητα

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν κείμενα με ανεπίσημο λόγο (π.χ. αφίσες, κάρτες, σύντομες ανακοινώσεις, σημείωμα, email, κείμενο σε ιστοσελίδα, καταχώρηση ημερολογίου), κείμενα με ενημερωτικό λόγο (π.χ. κείμενο σε φυλλάδιο, πινακίδα, εισιτήριο, ετικέτα), καταλόγους, προγράμματα και απλές οδηγίες.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο κείμενο (π.χ. περιγραφή γεγονότων/εμπειριών) βασισμένο σε οπτικά ερεθίσματα (εικόνες).

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν μονολόγους (συνήθως περιγραφές), σύντομα μηνύματα, απλές οδηγίες και σύντομους διαλόγους πάνω σε οικεία καθημερινά ζητήματα.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου 

Τα προφορικά κείμενα που επιλέγονται είναι κυρίως απλοί διάλογοι.

Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Χρήση της Γλώσσας

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν απλά κείμενα, όπως γράμματα, ιστορίες καθώς και απλά σύντομα ενημερωτικά και περιγραφικά κείμενα.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου  

Οι υποψήφιοι καλούνται να γράψουν μια σύντομη ιστορία/αφήγηση ή περιγραφή εικόνας.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου 

-Πολλαπλή επιλογή

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Ελεγχόμενη παραγωγή[1]

-Καθοδηγούμενη παραγωγή[2]

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή επιλογή

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη[3]

-Συζήτηση[4] με τον εξεταστή

Κατανόηση Προφορικού Λόγου 

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Πολλαπλή επιλογή

Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Χρήση της Γλώσσας

-Πολλαπλή επιλογή

-Σωστό/λάθος

-Τύπου σωστό-λάθος (Εντοπισμός λάθους σε πρόταση)

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

Παραγωγή Γραπτού Λόγου  

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

[1] Με τον όρο ελεγχόμενη παραγωγή γραπτού λόγου (controlled writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με σκοπό τη συμπλήρωση προτάσεων ή κενών από τους υποψηφίους (Ηyland, 2003).

[2] Με τον όρο καθοδηγούμενη παραγωγή γραπτού λόγου (guided writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με βάση δοσμένο κείμενο ή με βάση συγκεκριμένες οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου (Ηyland, 2003).

[3] Με τον όρο συνέντευξη στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εξεταστής απευθύνει προσωπικές ερωτήσεις στον υποψήφιο.

[4] Με τον όρο συζήτηση στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται κάθε περίπτωση στην οποία ο υποψήφιος εμπλέκεται σε διάλογο (με τον εξεταστή ή τον άλλο υποψήφιο) συχνά με αφετηρία οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα.

 

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του A Level>