Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

A Level

EDEXCEL
(part of the pearson group)

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) A1 / A2 Level (Integrated)

Pearson Test of English –General (PTE General) A1 Level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή και προφορική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (65 λεπτά)                                  

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου (40 λεπτά)                                   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (περίπου 20 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15-20 λεπτά)

Γραπτή Εξέταση (1 ώρα 15 λεπτά):

Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

Κατανόηση Γραπτού Λόγου  

Παραγωγή Γραπτού Λόγου  

Προφορική Εξέταση (5 λεπτά):

Παραγωγή Προφορικού Λόγου  

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα, που εκφράζονται με απλές λέξεις και γραμματικές δομές, σε κείμενα που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές και απλές, κοινωνικές καταστάσεις.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση:

-να δίνουν σύντομες απαντήσεις σ’ ένα ερωτηματολόγιο, quiz ή σταυρόλεξο ή να συμπληρώνουν κενά σε κείμενο φυλλαδίου, σε οδηγίες κτλ.

-να συντάσσουν ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας απλές φράσεις, λεξιλόγιο και γραμματικές δομές.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα και επιμέρους πληροφορίες σύντομων και απλά δομημένων προφορικών κειμένων (π.χ. διαλόγων, μηνυμάτων) με λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και τυποποιημένες εκφράσεις.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που αφορούν οικεία σε αυτούς θέματα, προσωπικά στοιχεία ή θέματα καθημερινής διαβίωσης

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο ή μέρος.

-να κάνουν απλές συγκρίσεις μεταξύ προσώπων, αντικειμένων και καθημερινών δραστηριοτήτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν τα βασικά νοήματα αλλά και επιμέρους πληροφορίες απλών προφορικών κειμένων.

Κατανόηση Γραπτού Λόγου  

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το σκοπό, τη δομή, την κεντρική ιδέα, τα βασικά σημεία και τις λεπτομέρειες γραπτού κειμένου.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου  

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να παράγουν σύντομες απαντήσεις με αφετηρία γραπτά κείμενα. Επιπλέον, πρέπει να μπορούν να παράγουν γραπτό κείμενο με σκοπό την επικοινωνία (π.χ γράμμα), αλλά και να χρησιμοποιούν το περιεχόμενο οπτικού ερεθίσματος (εικόνας) για την παραγωγή γραπτού κειμένου.

Παραγωγή Προφορικού Λόγου  

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να μιλούν για τον εαυτό τους και τα ενδιαφέροντά τους, να περιγράφουν οπτικό ερέθισμα/εικόνα και να εμπλέκονται σε παιχνίδι ρόλων (role play) με τον εξεταστή.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

11 δραστηριότητες-40 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

4  ερωτήματα

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

5 δραστηριότητες-10 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

3 μέρη- 21 ερωτήματα

Κατανόηση Γραπτού Λόγου

4 μέρη- 25 ερωτήματα  

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

2 μέρη- 2 ερωτήματα  

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

3 μέρη-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν κείμενα με ανεπίσημο λόγο (π.χ. αφίσες, κάρτες, σύντομες ανακοινώσεις, σημείωμα, email, κείμενο σε ιστοσελίδα, καταχώρηση ημερολογίου), κείμενα με ενημερωτικό λόγο (π.χ. κείμενο σε φυλλάδιο, πινακίδα, εισιτήριο, ετικέτα), καταλόγους, προγράμματα και απλές οδηγίες.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο κείμενο (π.χ. περιγραφή γεγονότων/εμπειριών) βασισμένο σε οπτικά ερεθίσματα (εικόνες).

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν μονολόγους (συνήθως περιγραφές), σύντομα μηνύματα, απλές οδηγίες και σύντομους διαλόγους πάνω σε οικεία καθημερινά ζητήματα.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν σύντομους μονολόγους και σύντομα ηχογραφημένα μηνύματα.

Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν σύντομα γραπτά κείμενα σε κάρτες, πινακίδες, σημειώματα ή email.

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Oι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο γραπτό κείμενο, όπως γράμμα ή κείμενο σε καρτ ποστάλ και σύντομη ιστορία με αφετηρία εικόνα.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου 

-Πολλαπλή επιλογή

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Ελεγχόμενη παραγωγή[1]

-Καθοδηγούμενη παραγωγή[2]

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή επιλογή

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη[3]

-Συζήτηση[4] με τον εξεταστή

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

-Πολλαπλή επιλογή

-Ορθογραφία (dictation)

-Συμπλήρωση κενών

Κατανόηση Γραπτού Λόγου

-Πολλαπλή επιλογή

-Σύντομη απάντηση

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Eλεγχόμενη παραγωγή

-Καθοδηγούμενη παραγωγή

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη

-Μονόλογος με αφορμή οπτικό ερέθισμα (Περιγραφή εικόνας)

-Παιχνίδι ρόλων

[1] Με τον όρο ελεγχόμενη παραγωγή γραπτού λόγου (controlled writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με σκοπό τη συμπλήρωση προτάσεων ή κενών από τους υποψηφίους (Ηyland, 2003).

[2] Με τον όρο καθοδηγούμενη παραγωγή γραπτού λόγου (guided writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με βάση δοσμένο κείμενο ή με βάση συγκεκριμένες οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου (Ηyland, 2003).

[3] Με τον όρο συνέντευξη στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εξεταστής απευθύνει προσωπικές ερωτήσεις στον υποψήφιο.

[4] Με τον όρο συζήτηση στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται κάθε περίπτωση στην οποία ο υποψήφιος εμπλέκεται σε διάλογο (με τον εξεταστή ή τον άλλο υποψήφιο) συχνά με αφετηρία οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα.

 

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του A Level>