Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

A Level

CITY & GUILDS

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) A1 / A2 Level (Integrated)

City and guilds-International English for Speakers of Other Languages
(IESOL)
and International Spoken English for Speakers of Οther Languages
(ISESOL)
A1 level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή (IESOL) και προφορική (ISESOL)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (65 λεπτά)                                  

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου (40 λεπτά)                                   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (περίπου 20 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15-20 λεπτά)

Γραπτή Εξέταση (2 ώρες):
Κατανόηση Προφορικού Λόγου  
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Παραγωγή Γραπτού Λόγου  
Προφορική Εξέταση (5 λεπτά):
Παραγωγή Προφορικού Λόγου

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα, που εκφράζονται με απλές λέξεις και γραμματικές δομές, σε κείμενα που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές και απλές, κοινωνικές καταστάσεις.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση:

-να δίνουν σύντομες απαντήσεις σ’ ένα ερωτηματολόγιο, quiz ή σταυρόλεξο ή να συμπληρώνουν κενά σε κείμενο φυλλαδίου, σε οδηγίες κτλ.

-να συντάσσουν ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας απλές φράσεις, λεξιλόγιο και γραμματικές δομές.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα και επιμέρους πληροφορίες σύντομων και απλά δομημένων προφορικών κειμένων (π.χ. διαλόγων, μηνυμάτων) με λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και τυποποιημένες εκφράσεις.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που αφορούν οικεία σε αυτούς θέματα, προσωπικά στοιχεία ή θέματα καθημερινής διαβίωσης

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο ή μέρος.

-να κάνουν απλές συγκρίσεις μεταξύ προσώπων, αντικειμένων και καθημερινών δραστηριοτήτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου  
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα απλών προφορικών κειμένων, που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές, απλές κοινωνικές καταστάσεις και ανάγκες, αλλά και να αντιλαμβάνονται απλές ερωτήσεις και οδηγίες.
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν απλά γραπτά κείμενα κατανοώντας το σκοπό τους, την άποψη του συγγραφέα καθώς και συγκεκριμένες πληροφορίες. Επίσης, πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν απλές φράσεις και γραμματικές δομές μέσα στο κείμενο.
Παραγωγή Γραπτού Λόγου  
Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων:
-να παράγουν απλές φράσεις και προτάσεις κατάλληλα συνδεδεμένες ώστε να επικοινωνούν ένα βασικό νόημα
-να συμπληρώνουν μια φόρμα με προσωπικά στοιχεία
-να παράγουν σύντομα κείμενα σχετικά με οικεία θέματα, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία από απλό λεξιλόγιο για αυτό το επίπεδο.
Παραγωγή Προφορικού Λόγου  
Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:
-να απαντούν σε απλές προσωπικές ερωτήσεις, αλλά και σε ερωτήσεις που αφορούν οικεία προς αυτούς θέματα της καθημερινότητας
-να συμμετέχουν σε συζήτηση ανταλλάσσοντας πληροφορίες με τον εξεταστή, ο οποίος μιλάει με αργό ρυθμό και διευκολύνει την επικοινωνία

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο, γεγονός και να παρουσιάζουν οικεία θέματα
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

11 δραστηριότητες-40 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

4  ερωτήματα

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

5 δραστηριότητες-10 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου
4 μέρη-25 ερωτήματα 
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
4 μέρη-20 ερωτήματα 
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
4 δραστηριότητες
Παραγωγή Προφορικού Λόγου  
4 μέρη

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν κείμενα με ανεπίσημο λόγο (π.χ. αφίσες, κάρτες, σύντομες ανακοινώσεις, σημείωμα, email, κείμενο σε ιστοσελίδα, καταχώρηση ημερολογίου), κείμενα με ενημερωτικό λόγο (π.χ. κείμενο σε φυλλάδιο, πινακίδα, εισιτήριο, ετικέτα), καταλόγους, προγράμματα και απλές οδηγίες.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο κείμενο (π.χ. περιγραφή γεγονότων/εμπειριών) βασισμένο σε οπτικά ερεθίσματα (εικόνες).

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν μονολόγους (συνήθως περιγραφές), σύντομα μηνύματα, απλές οδηγίες και σύντομους διαλόγους πάνω σε οικεία καθημερινά ζητήματα.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου 
Τα προφορικά κείμενα είναι συνήθως μονόλογοι και διάλογοι.
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν συνήθως σύντομα σημειώματα, πινακίδες, μενού, σύντομα μηνύματα/
email και  υπομνήματα (memos).
Παραγωγή Γραπτού Λόγου  

Τα κειμενικά είδη που καλούνται να παράγουν οι υποψήφιοι είναι κυρίως σύντομα γράμματα/μηνύματα, φόρμες με προσωπικά στοιχεία, κάρτες και περιγραφές/οδηγίες.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου 

-Πολλαπλή επιλογή

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Ελεγχόμενη παραγωγή[1]

-Καθοδηγούμενη παραγωγή[2]

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή επιλογή

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη[3]

-Συζήτηση[4] με τον εξεταστή

Κατανόηση Προφορικού Λόγου
-Πολλαπλή επιλογή
Κατανόηση Γραπτού Λόγου
-Πολλαπλή επιλογή
-Πολλαπλή αντιστοίχιση
Παραγωγή Γραπτού Λόγου  
-Ελεγχόμενη παραγωγή
-Ελεύθερη παραγωγή
Παραγωγή Προφορικού Λόγου  
-Συνέντευξη
-Παιχνίδι ρόλων
-Συζήτηση
-Μονόλογος

[1] Με τον όρο ελεγχόμενη παραγωγή γραπτού λόγου (controlled writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με σκοπό τη συμπλήρωση προτάσεων ή κενών από τους υποψηφίους (Ηyland, 2003).

[2] Με τον όρο καθοδηγούμενη παραγωγή γραπτού λόγου (guided writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με βάση δοσμένο κείμενο ή με βάση συγκεκριμένες οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου (Ηyland, 2003).

[3] Με τον όρο συνέντευξη στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εξεταστής απευθύνει προσωπικές ερωτήσεις στον υποψήφιο.

[4] Με τον όρο συζήτηση στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται κάθε περίπτωση στην οποία ο υποψήφιος εμπλέκεται σε διάλογο (με τον εξεταστή ή τον άλλο υποψήφιο) συχνά με αφετηρία οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα.

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του A Level>