Συγκρίσεις μεταξύ του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
  και άλλων συστημάτων πιστοποίησης ξένων γλωσσών

 

 

 

A Level

CAMBRIDGE ESOL

ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ

State Certificate Exam (KPG) A1 / A2 Level (Integrated)

Cambridge Young Learners English Tests (YLE) Starters Α1 Level

ΤΥΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Γραπτή και προφορική

Γραπτή και προφορική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ / ΕΝΟΤΗΤΕΣ

4 ενότητες:

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου (65 λεπτά)                                  

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου (40 λεπτά)                                   

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου (περίπου 20 λεπτά)

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου (15-20 λεπτά)

Κατανόηση Προφορικού Λόγου (20 λεπτά)

Κατανόηση και Παραγωγή Γραπτού Λόγου (20 λεπτά)

Παραγωγή Προφορικού Λόγου (3-5 λεπτά)

ΣΤΟΧΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το γενικό και τα επιμέρους νοήματα, που εκφράζονται με απλές λέξεις και γραμματικές δομές, σε κείμενα που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, οικείες καθημερινές πρακτικές και απλές, κοινωνικές καταστάσεις.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σε θέση:

-να δίνουν σύντομες απαντήσεις σ’ ένα ερωτηματολόγιο, quiz ή σταυρόλεξο ή να συμπληρώνουν κενά σε κείμενο φυλλαδίου, σε οδηγίες κτλ.

-να συντάσσουν ένα ολοκληρωμένο γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας απλές φράσεις, λεξιλόγιο και γραμματικές δομές.

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν την κεντρική ιδέα και επιμέρους πληροφορίες σύντομων και απλά δομημένων προφορικών κειμένων (π.χ. διαλόγων, μηνυμάτων) με λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας και τυποποιημένες εκφράσεις.

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που αφορούν οικεία σε αυτούς θέματα, προσωπικά στοιχεία ή θέματα καθημερινής διαβίωσης

-να περιγράφουν με απλό λεξιλόγιο και γραμματικές δομές ένα άτομο, αντικείμενο ή μέρος.

-να κάνουν απλές συγκρίσεις μεταξύ προσώπων, αντικειμένων και καθημερινών δραστηριοτήτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων:

-να κατανοούν απλές λέξεις και προθέσεις ώστε να τοποθετούν σωστά ένα αντικείμενο σε μία εικόνα

-να  κατανοούν αριθμούς και συλλαβισμό λέξεων

-να αναγνωρίζουν μια εικόνα με βάση την περιγραφή της

-να κατανοούν και να εκτελούν οδηγίες ώστε να εντοπίζουν, να ζωγραφίζουν και να χρωματίζουν κατάλληλα μία εικόνα

Κατανόηση και Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Ελέγχεται η ικανότητα των υποψηφίων:

-να αναγνωρίζουν απλές λέξεις, αριθμούς, προθέσεις και απλές γραμματικές δομές και να κατανοούν απλά, σύντομα κείμενα με εικόνες ή σύντομες εικονογραφημένες ιστορίες.

-να γράφουν σωστά απλές λέξεις, να συμπληρώνουν σε κείμενο το ουσιαστικό  που λείπει και να απαντούν σε ερωτήσεις μονολεκτικά.

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση:

-να απαντούν σε απλές ερωτήσεις βασισμένες σε κάρτες που απεικονίζουν οικεία αντικείμενα, ζώα κλπ

-να ανταποκρίνονται στις οδηγίες του εξεταστή ώστε να τοποθετούν σωστά τις κάρτες (object cards) μέσα σε μία εικόνα 

-να απαντούν σε ερωτήσεις που αφορούν απλά προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

11 δραστηριότητες-40 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

4  ερωτήματα

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

5 δραστηριότητες-10 ερωτήματα επιλογής και 10 ερωτήματα συμπλήρωσης

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

6 δραστηριότητες-απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

4 μέρη- 20 ερωτήματα       

Κατανόηση και Παραγωγή Γραπτού Λόγου

5 μέρη- 25 ερωτήματα

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

5 μέρη- απροσδιόριστος αριθμός ερωτημάτων

ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ / ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Γλωσσική Επίγνωση

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν κείμενα με ανεπίσημο λόγο (π.χ. αφίσες, κάρτες, σύντομες ανακοινώσεις, σημείωμα, email, κείμενο σε ιστοσελίδα, καταχώρηση ημερολογίου), κείμενα με ενημερωτικό λόγο (π.χ. κείμενο σε φυλλάδιο, πινακίδα, εισιτήριο, ετικέτα), καταλόγους, προγράμματα και απλές οδηγίες.

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να παράγουν σύντομο κείμενο (π.χ. περιγραφή γεγονότων/εμπειριών) βασισμένο σε οπτικά ερεθίσματα (εικόνες).

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Οι υποψήφιοι καλούνται να κατανοήσουν μονολόγους (συνήθως περιγραφές), σύντομα μηνύματα, απλές οδηγίες και σύντομους διαλόγους πάνω σε οικεία καθημερινά ζητήματα.

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

Τα προφορικά κείμενα που καλούνται να κατανοήσουν οι υποψήφιοι είναι σύντομοι διάλογοι.

Κατανόηση και Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Τα κείμενα είναι απλές και σύντομες περιγραφές.

ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Ενότητα 1: Κατανόηση Γραπτού Λόγου 

-Πολλαπλή επιλογή

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

Ενότητα 2: Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Ελεγχόμενη παραγωγή[1]

-Καθοδηγούμενη παραγωγή[2]

Ενότητα 3: Κατανόηση Προφορικού Λόγου  

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή επιλογή

Ενότητα 4: Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη[3]

-Συζήτηση[4] με τον εξεταστή

Κατανόηση Προφορικού Λόγου

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

-Σύντομη απάντηση

-Πολλαπλή επιλογή

-Εκτέλεση οδηγιών[5]

Κατανόηση και Παραγωγή Γραπτού Λόγου

-Σωστό-λάθος

-Ναι-όχι

-Συμπλήρωση κενών

-Πολλαπλή αντιστοίχιση

Παραγωγή Προφορικού Λόγου

-Συνέντευξη

-Εκτέλεση οδηγιών

[1] Με τον όρο ελεγχόμενη παραγωγή γραπτού λόγου (controlled writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με σκοπό τη συμπλήρωση προτάσεων ή κενών από τους υποψηφίους (Ηyland, 2003).

[2] Με τον όρο καθοδηγούμενη παραγωγή γραπτού λόγου (guided writing) στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η παραγωγή γραπτού λόγου με βάση δοσμένο κείμενο ή με βάση συγκεκριμένες οδηγίες για τη δομή και το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου (Ηyland, 2003).

[3] Με τον όρο συνέντευξη στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εξεταστής απευθύνει προσωπικές ερωτήσεις στον υποψήφιο.

[4] Με τον όρο συζήτηση στην τυπολογία δοκιμασιών εννοείται κάθε περίπτωση στην οποία ο υποψήφιος εμπλέκεται σε διάλογο (με τον εξεταστή ή τον άλλο υποψήφιο) συχνά με αφετηρία οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα.

[5] Οι υποψήφιοι εκτελούν οδηγίες για το πώς να ζωγραφίσουν μια εικόνα.

<Επιστροφή στις συγκρίσεις του A Level>